Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2010-10-02, 02:10
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irrblossa
Ha ha ha! Du är rolig du!

Möjligt att han inte hann så långt, men frågan är ju då, VAR blev hon mördad? Måste i så fall ha släpats iväg en bit för att ingen ska ha sett henne och hört henne skrika menar jag...
Jag menar, en kvinna som viftar, härjar och skriker hörs ju!
Kan nog ha varit på väg från spårvagnen, han verkar av övervakningsbilden att döma tämligen påflugen så han körde nog punktmarkering.
I en panik så kan hon nog tagit sig en bit för att komma undan men han kom snabbt ikapp o slog ihjäl henne eller gjorde henne medvetslös.
Sen släpa han bort henne och avslutade jobbet med några slag till.
Under tiden så kramade hon den folkpartistiska partiboken i tron att Bengt Westerberg skulle dyka upp och reda ut missförstånden som blivit mellan henne o negern.
Citera
2010-10-02, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaraAvis
All clear, men jag vidhåller att du bör tala med polisen om dina uppgifter. De kan vara viktiga för att ringa in den misstänktes sista timmar innan brottet.
Tror dom nog vet att han var där om dom förhört honom, hans fru och deras vänner. ser inte va det skulle tillföra nått till utredningen.
Citera
2010-10-02, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Därför att man gör det om man sitter på en nästan folktom vagn. Det är något helt annat då vagnen är full och det är naturligt att folk får tränga ihop sig. Det säger inte att de inte kan komma i samspråk efter en stund och alldeles oavsett hur besvärad Elin känner sig så kan man möjligen tycka at han är påflugen och närgången, men fortfarande - det är inte något som gör de flesta människor vettskrämda och det är inte heller något tecken på att den närgångne har för avsikt att mörda en!

Jag bor i länsman och hade definitivt blivit vettskrämd av den här mannens beteende på vagnen, vid den tiden och speciellt då man vet hur många överfall som skett i Gbg de senaste åren.
Citera
2010-10-02, 02:13
Medlem
Irrblossas avatar
Citat:
Därför att man gör det om man sitter på en nästan folktom vagn. Det är något helt annat då vagnen är full och det är naturligt att folk får tränga ihop sig. Det säger inte att de inte kan komma i samspråk efter en stund och alldeles oavsett hur besvärad Elin känner sig så kan man möjligen tycka at han är påflugen och närgången, men fortfarande - det är inte något som gör de flesta människor vettskrämda och det är inte heller något tecken på att den närgångne har för avsikt att mörda en!

Helt rätt...MEN jag skulle då inte känna mig trygg i en sådan situation... jag skulle nog faktiskt resolut resa mig och sätta mig på ett annat säte, längst bort från denna påflugna människa. Bara för att markera.
Citera
2010-10-02, 02:13
Medlem
rensteks avatar
Citat:
Det här är ju löjligt! Man kan börja prata med någon på en vagn, bestämma sig för att slå följe en bit av vägen, tycka att den andre verkar kul att snacka med o.s.v. o.s.v.

Motfrågan jag ställer är: Vad är det som gör det så fullständigt otänkbart för dig att den här tjejen skulle kunna följa med killen frivilligt? Och nej, jag tror inte att du lever i verkligheten med de märkliga tolkningar du lägger in i vad jag skriver.

Jag köper att det inte är otänkbart att Elin faktiskt väljer att åka förbi hennes hållplats (Gropegårdsgatan) för att hon är "charmad" av EY. Men baserat på filmmaterialet vi sett så verkar det inte riktigt vara fallet, enligt min uppfattning.

Men om hon nu verkligen blev charmad, varför åker hon ett varv runt vändslingan innan hon kliver av?
Det verkar orimligt att göra det om hon hade för avsikt att hänga med EY.
Citera
2010-10-02, 02:14
Medlem
RaraAviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illmastaflash
Tror dom nog vet att han var där om dom förhört honom, hans fru och deras vänner. ser inte va det skulle tillföra nått till utredningen.

Man kan aldrig vara säker. De kanske ljuger?
Citera
Medlem
Irrblossas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakerkalla
E du helt dum i huvudet eller, en helt tom vagn med en passagerare, och att sätta sig bredvid e psyko, punkt slut

Ja men det är ju det jag säger!
Man BRUKAR INTE sätta sig direkt brevid någon när hela vagnen har fullt med lediga platser!
Citera
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av renstek
Jag köper att det inte är otänkbart att Elin faktiskt väljer att åka förbi hennes hållplats (Gropegårdsgatan) för att hon är "charmad" av EY.

Men om hon nu verkligen blev charmad, varför åker hon ett varv runt vändslingan innan hon kliver av?
Det verkar orimligt att göra det om hon hade för avsikt att hänga med EY.
Om samma neger var aggressiv tidigare varför skulle hon helt plötsligt bli "charmad"
Citera
2010-10-02, 02:15
Bannlyst
Just det att man efter de där 20 minuterna hör att hon skriker "Hjälp!" betyder väl att han och hans kumpaner som var antingen med på vagnen eller väntade på perrongen ganska omgående försökte dra henne med sig? Men hon skrek! Vilket också någon hade hört, ett skrik. Men just detta gör att de drabbas av panik? Förstår att hon inte kan våldtas hur lätt som helst, slår henne. För hårt. Hon dör.
Jag tror inte meningen var just att döda henne. Men "det blev så".....Ja det blev så och det blev en tankeställare för alla som använder kemiska droger och som uppmuntrar varandra i att se kvinnor som objekt som dom kan äga. Att kanske börja förstå att kvinnor är lika mycket människor som män är. Samma känslor; sorg, glädje, ilska....hat.

Men det kanske får vissa att bli lite skakade, hoppas det. Att hennes död kan medföra någon slags förändring.

Och jag tycker det finns en viss typ av vita män som jag känner lika mycket obehag inför, det är helt enkelt en viss typ av män. Som har någon slags störning och inte har några gränser. Gränslösa......

Det finns gränslösa kvinnor också, men inte lika vanligt dock.
Senast redigerad av missagatha 2010-10-02 kl. 02:26.
Citera
2010-10-02, 02:17
Medlem
rensteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Om samma neger var aggressiv tidigare varför skulle hon helt plötsligt bli "charmad"

Det är inte troligt enligt mig att hon blev charmad. Det jag säger är bara att OM hon blev charmad (vilket jag inte tror) så agerar hon högst irrationellt genom att åka ett varv runt vändslingan.

Om hon nu verkligen var charmad så borde väl hon klivit av direkt på första varvet?
Citera
2010-10-02, 02:18
Medlem
Irrblossas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Kan nog ha varit på väg från spårvagnen, han verkar av övervakningsbilden att döma tämligen påflugen så han körde nog punktmarkering.
I en panik så kan hon nog tagit sig en bit för att komma undan men han kom snabbt ikapp o slog ihjäl henne eller gjorde henne medvetslös.
Sen släpa han bort henne och avslutade jobbet med några slag till.
Under tiden så kramade hon den folkpartistiska partiboken i tron att Bengt Westerberg skulle dyka upp och reda ut missförstånden som blivit mellan henne o negern.

Jo, men då borde ju ändå någon ha sett eller hört? Det borde finnas blodspår? (Om GM inte tar stryptag förstås)

Sedan verkar det väldigt märkligt att Elin ens går av tåget...utan att ta kontakt med konduktören etc...
Citera
2010-10-02, 02:19
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av renstek
Det är inte troligt enligt mig att hon blev charmad. Det jag säger är bara att OM hon blev charmad (vilket jag inte tror) så agerar hon högst irrationellt genom att åka ett varv runt vändslingan.

Om hon nu verkligen var charmad så borde väl hon klivit av direkt på första varvet?
Hela funderingen kring att hon från att vara skrämd och ha avsmak för negern till att bli sugen och glida av o följa med av ren vällust är pantad.
Skulle nog tro att hon agerade i blindpanik när hiphopnoggern inte gav upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in