Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-03-16, 22:08
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tack så mycket för den rapporten! Tydligen har man inte missat så mycket ändå verkar det som.
Förresten, vill man tvunget kan man väl titta nu efteråt på TV 3 play, tror jag.

Ja precis de kan du ju göra!
Nej du missade inte mycket vi som läst FUPn visste ju detta redan.. lika så bilder som är nya för svenssons har vi ju redan sett!
Citera
2011-03-16, 22:09
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XLmo

Vad tror du? ?
Varför inte?
Det finns i FUP:en när poliser promenerar och tar tiden också (s 168).
Jag har öppnat karta och översiktsbilder, finns en bra bild på sid 67 i ppt:n.
Intressant med dina observationer om när det byggts och var, jag har heller inte greppat exakt vart skärpet/bältet låg. Jag tolkade det som om det var på en gång-/cykelväg, denna (med Dimvädersgatan i ryggen): http://img823.imageshack.us/i/gangvag.jpg/

Citat:
Tidsåtgång för provgående, s 168

Klockan nollställdes och promenaden fortsatte över gården och vidare in på Väderbodarna
och höger in på Önskevädersgatan och över bron och sedan höger in på Friskväderstorget.
Vidare sedan vänster in på Godvädersgatan och sedan höger och över parkeringsplatsen och
vidare förbi fotbollsplanen och in på Dimvädersgatan och fortsatte sedan över nästa
parkeringsplats och sedan vänster för att sedan ta höger över nästa parkeringsområde och in
på Rimfrostgatan. Fortsatte sedan längst husen fram till Temperaturgatan 60. Tid för detta 17
minuter och 15 sekunder.
34 och en halv minut t o r, enligt polisens test.

Inloggningarna i EYs port (s 175) är kl 06:12 och 07:37 (borde varit ordentligt ljust när han kom hem btw. Bild 66 i ppt:n från Länsmanstorget 06:55 visar att det är ganska ljust redan då), 1:25 för klädombyte, promenad t o r. Vänta, hade han med sig Elins grejer hem? Jag kommer inte ihåg om det kommer fram något om att han ska ha gömt dem nära hemmet under ombytet?

Nåväl, han gick hem och bytte kläder iaf för att sedan dra iväg och dumpa sina och Elins grejer. Hade han med sig Elins grejer till någonstans i närheten av hemmet gick han nog t o r enligt polisens sista test. Hade han gömt Elins grejer i skogen i närheten av BP tog han med sig påsar hemifrån och gick tillbaka för att lasta (tidstest 1), sen gick han förmodligen nåt i stil med tidstest 2 bort till papperskorgen/innergården. Sen tidstest 3 på väg hem.

Det senare scenariot verkar mer osannolikt med tanke på bältet/skärpets placering vid gångvägen. Inte fan har han tappat/dumpat det det sista han gjorde på väg hem? Då tror jag mer på att han tappat det innan han kom till dumpningspapperskorgen. Äsch, det finns oändliga promenadmöjligheter för att ta sig mellan de olika kända platserna, har han gått ännu längre till ytterligare en papperskorg där jacka, keps och den rosa mobilen hamnade, finns ytterligare vägar att gå.

Om jag gissar på att han är 10 minuter i lägenheten och byter om plus ca 35 minuterna som det tar att gå hem -> papperskorg -> hem, då finns ca 40 minuter kvar till att stuva ner prylar i papperskorgar plus att promenera till en eller fler ytterligare dumpningsplatser.

Hörde ingen i lägenheten att han gick ut en gång till och kom tillbaka en gång till?
Senast redigerad av Raoul 2011-03-16 kl. 22:12.
Citera
2011-03-16, 22:09
Medlem
IdrottsGuruns avatar
Äh ETY är en simpel wannabe, som tror han är Tupac, ironiskt då Tupac var extremt intelligent och emot våld (innan han blev indragen i East coact West coast gängkrigen av Suge Knight) och studerade poesi och litteratur på fritiden.
Citera
2011-03-16, 22:13
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdrottsGurun
Äh ETY är en simpel wannabe, som tror han är Tupac, ironiskt då Tupac var extremt intelligent och emot våld (innan han blev indragen i East coact West coast gängkrigen av Suge Knight) och studerade poesi och litteratur på fritiden.

Ja en wannabe som vill bli presiden.. mm de kan han nog säkert bli.. läste de senaste om han han läser bibeln nu å vill bli boxare.. han är såå störd denne EYT så blir inte förvånad om han blir dömd till vård!
Citera
2011-03-16, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Varför inte?
Det finns i FUP:en när poliser promenerar och tar tiden också (s 168).
Jag har öppnat karta och översiktsbilder, finns en bra bild på sid 67 i ppt:n.
Intressant med dina observationer om när det byggts och var, jag har heller inte greppat exakt vart skärpet/bältet låg. Jag tolkade det som om det var på en gång-/cykelväg, denna (med Dimvädersgatan i ryggen): http://img823.imageshack.us/i/gangvag.jpg/

Ja, jäklar han kommer ju hemifrån! Jag tänkte från fyndplats (börjar bli fup-snurrig)
Måste orientera mig...återkommer..
Citera
2011-03-16, 22:19
Medlem
IdrottsGuruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Ja en wannabe som vill bli presiden.. mm de kan han nog säkert bli.. läste de senaste om han han läser bibeln nu å vill bli boxare.. han är såå störd denne EYT så blir inte förvånad om han blir dömd till vård!

Blir han dömd till vård kan dom ju lika gärna lägga ner hela det svenska rättssystemet. Vore intressant att få se en lista/statistik på vad mord/våldtäkt ger för straff i andra länder kontra Sverige.
Citera
2011-03-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Ja bara det att han seriöst använder t-shirts med idolen tupac på tycker i allafall jag borde tyda på någon diagnos. Vem använder sånna i vuxen ålder?
Senast redigerad av Bodi 2011-03-16 kl. 22:21.
Citera
2011-03-16, 22:21
Medlem
Flash-flashares avatar
Det här med +4 träffen på DNA i kalsongerna, är det bara på en "liten" fläck?
Om DNA:t hamnat där pga våldtäkt borde väl kallingarna vara "full" av EK:s DNA???
Känns ju mer troligt att det hamnat där via hans fingrar vid ev klädbyte eller toabesök efter att han så snällt "hjälpt" EK eller vad han påstår sig ha gjort för att lyckats få på sig hennes DNA.
Är bara en tanke som försvaret kan tänkas använda
I mina ögon är han precis lika skyldig som en viss Mats Alm är vilket inte ger nå bra vibbar med tanke på straffet han kommer att dömas till

Edit:För att lägga till med flera spekulationer kring dessa kalsonger skulle det ju kunna vara dom kalsongerna han tog på sig vid första klädbytet efter det råa dådet...
Alltså har han lyckats göra sig av med det paret som borde vara fullproppat med DNA tillsammans med jacka, keps och allt viktigt som saknas
Senast redigerad av Flash-flashare 2011-03-16 kl. 22:33.
Citera
2011-03-16, 22:22
Medlem
IdrottsGuruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Ja bara det att han seriöst använder t-shirts med idolen tupac på tycker i allafall tyda på någon diagnos. Vem använder sånna i vuxen ålder?

Håller med, det visar tycker Jag att han lever lite i en fantasivärld...han tror nog på allvar att han e en riktig gangsta, som sitter i Göteborgs pisshål o lyfter bidrag varje månad, de flesta killar växer ifrån detta under gymnasiet.
Citera
2011-03-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Äsch, det finns oändliga promenadmöjligheter för att ta sig mellan de olika kända platserna, har han gått ännu längre till ytterligare en papperskorg där jacka, keps och den rosa mobilen hamnade, finns ytterligare vägar att gå.

Nämen säg inte så! För det är ju tyvärr sant Jag bor inte i området, och det finns troligtvis flera gångvägar genom "skogen" där, säkert även andra genvägar. Vet ju bara hur det är här (hemma). Frågan är om ETY kände till dem? Han hade ju inte bott där så länge, tänker jag. Jag vet inte heller hur mycket upplyst det är på gångvägarna där inne, eller började det ljusna ute?

Jaa du...

edit: du var inne på svarte mosse förut? Det skulle ju verkligen kunna göra en eventuell jacka väldigt svårhittad...men det hinner han väl ändå inte?? Jag har svårt att tänka mig det men jag har inte räknat noggrannare. Har du kollat på det?
Senast redigerad av XLmo 2011-03-16 kl. 22:35.
Citera
2011-03-16, 22:34
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdrottsGurun
Blir han dömd till vård kan dom ju lika gärna lägga ner hela det svenska rättssystemet. Vore intressant att få se en lista/statistik på vad mord/våldtäkt ger för straff i andra länder kontra Sverige.

Ja finns säkert att tillgå.. har själv jobbat på RPV.. så vet lite om vad för klientel som sitter inne dömda till vård
Vad jag läst så ligger han lämligt till för detta.. å kan lova att de kommer bli en utredning på honom för detta!
Citera
2011-03-16, 22:35
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Ja bara det att han seriöst använder t-shirts med idolen tupac på tycker i allafall jag borde tyda på någon diagnos. Vem använder sånna i vuxen ålder?

Hahah precis.. ja en diagnos kommer han säkert att få.. å då är han ute å vandrar på permis efter några månader bara!
PÅ dagarna sitter han å skruvar i hop lättare arbeten för industrier ser på tv och har de bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in