Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2010-10-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Suck, o du ska klaga...de gick ju av tillsamman på temperaturgatan!!!

Jadu, det där är redan avhandlat. Med tanke på dom uppgifter som fann DÅ så låg det väldigt nära till hands.
Citera
2010-10-01, 21:12
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Nej, det är bara otänkbart för dig och för såna som tycker som du - inte för alla andra! Jag fattar inte at det kan vara så svårt at förstå att folk ser olika på det här? Vad det är som är så upprörande för dig i att Elin kanske faktiskt följde med den här killen frivilligt? Kände du henne personligen?

Nej, jag kände inte henne personligen. Jag använder mig helt enkelt av mina egna erfarenheter och uppfattningar parad med influenser från andra i min umgängeskrets.

Sekvenserna från övervakningskameran visar att Elin är både avvisande och obekväm betr. den misstänktes närvaro. Var finner du bevis för att hon fann behag i denne man och även att hon signalerade att det kunde bli mer....?

Fullkomligt otänkbart och orimligt att hon skulle vara intresserad av honom!
Citera
Medlem
Helikoptrarna som setts över lundby, kan ha med fallet Rasmus att göra??
Citera
Medlem
Fortis et libers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Lite (läs: väldigt) off topic, men tror faktiskt du har fel här. Anledningen till att inte fler saker sker runtom i landet, och i områden som biskopsgården i synnerhet, är att folk är mycket försiktigare nu för tiden. Uppe i biskop runt friskväderstorget och längs spåret är det till exempel få personer jag känner som går ut och går ensamma hur som helst på kvällarna. Man vidtar åtgärder för att undvika att råka ut för saker, medvetet eller omedvetet. Skulle till exempel unga kvinnor springa runt helt obekymrat uppe i biskopsgården skulle det förmodligen ske många fler tragiska tillbud där.
Eller färre.
Citera
2010-10-01, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Här kan man se alla vännens bilder: http://www.facebook.com/album.php?aid=9025&id=100000421961020&page=2 (fungerar det inte så klicka upp bilden han har postat en bit ner på sin wall, från den går det att bläddra vidare).

Alltså jag är ledsen för mitt språkbruk nu, men jag blir så jävla irriterad på dessa personer som ska låtsas vara gangsta och amerikansk hiphop och står och gangposar på varje bild - när man vet att de kommer från typ hyddor med jordstampade golv och ser deras mongobongospråk i kommentarerna (för inte fan kan de ordentlig engelska iallafall). Jag har flera kvinnliga bekanta som enligt egen utsago "gillar svarta killar" men samtidigt är extremt noga med att de ska vara svarta från USA och "absolut inte afrikanegrer" - ordagrant citerat! Så jag antar att det är därför GM och hans polare känner att de måste lägga till sig med de här personligheterna, för att lura en viss typ av tjejer helt enkelt. Trist att de inte skiter i allt sånt och satsar på att utbilda sig och skaffa jobb istället.

Och för sakens skull då: Nej, jag är inte rasiiiiist. Jag blev lika äcklad av länken till nasseforumet som någon postade, där är de ju lika jävla väck i huvudet. Ytterligheter överhuvudtaget, fy fan.

Ett ärligt inlägg som jag absolut kan sympatisera med!
Citera
2010-10-01, 21:19
Medlem
ttamizs avatar
Eftersom jag vet att polisen läser den här tråden så föreslår jag följande åt två civilare i morgon kväll.

Äska ett par hundringar ur kassan för diverse utgifter.

Gå bort till "Klubb One Drops" på S:t Eriksgatan. Häng där fram till stängning och dröj Er kvar lite.

Spela lite småfulla och ta vagnen till Länsmansgården vid 04:00. Sitt på olika ställen och beklaga Er lite högljutt om mordet som skedde för en vecka sedan.

Säg lite kommentarer - typ - "Det måste ju finnas många som vet vilka de var som mördade Elin".

"Någon måste ju ha sett något" etc.. etc..

Åk med morronvagnen när de skötsamma / flitiga invandringskvinnorna börjar morronpasset i köket på Sahlgrenska etc och fråga lite lätt.

Tror detta koncept kan vara hur värdefullt som helst - Lycka till !
Citera
2010-10-01, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SannaMaria

polisen i göteborg har bara 1 polishelikopter, inte flera.

och när en polishelikopter så får inte medias helikioptrar vara uppe samtidigt i samma område om det handlar om ett fall pga utredningstekniska skäl.

"me känner en person som jobbar på säve flygplats"
Citera
2010-10-01, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Nej, jag kände inte henne personligen. Jag använder mig helt enkelt av mina egna erfarenheter och uppfattningar parad med influenser från andra i min umgängeskrets.

Sekvenserna från övervakningskameran visar att Elin är både avvisande och obekväm betr. den misstänktes närvaro. Var finner du bevis för att hon fann behag i denne man och även att hon signalerade att det kunde bli mer....?

Fullkomligt otänkbart och orimligt att hon skulle vara intresserad av honom!

Ja som jag sagt tidigare så ser jag inte mycket av några anletsdrag alls - däremot tyckte jag sista gången jag tittade på den där filmsnutten att det verkade som att hon nickade emot honom som om hon kände honom. Ska kolla det en gång till, för jag tyckte kvaliteten på bilderna var bättre idag.

Jag vet inte vad du väntar dig för svar av mig - nej, bara det faktum att det finns x antal tjejer, som faktiskt är tillsammans med svarta män gör ju ditt utalande meningslöst, men det finns ju ingen anledning att vi håller på och bollar detta emellan oss.

Vi kommer inte att komma överens och det behöver vi inte heller - du får ha din uppfattning och jag delar den fortfarande inte. Det kommer jag inte att göra i morgon heller eller om tio år, så vi kan droppa den biten.
Citera
2010-10-01, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parau
polisen i göteborg har bara 1 polishelikopter, inte flera.

och när en polishelikopter så får inte medias helikioptrar vara uppe samtidigt i samma område om det handlar om ett fall pga utredningstekniska skäl.

"me känner en person som jobbar på säve flygplats"

Där lärde jag mig något nytt, delgav bara en tanke efter att jag sett att flera skrivit längre bak i tråden att det var helikoptrar över lundby.
Citera
2010-10-01, 21:23
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SannaMaria
Har det varit helikoptrar i luften? Jag har varit uppe på länsmanstorget och snackat med lite folk utanför pizzerian och då har jag inte lagt märke till någon helikopter..?

Alla, inkl blattarna på torget verkar ganska förstämda och detta är onekligen det stora pratämnet för kvällen.. Folk spekulerar vitt och brett, till höger och vänster... En refererade till att han varit inne på flashback och trodde hela högen här var ett gäng tjackpundare.. Själv nickade jag inställsamt utan att avslöja att jag förmodligen är en av dem han syftade på...
Citera
2010-10-01, 21:24
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Man verkade väl också ganska övertygade om att hon var på väg till någon? Nu när jag lyssnade på efterlyst en gång till, så låter det inte som att kompisen gick av vid Hjalmar Brantingsplatsen, utan efter att de passerat den hållplatsen. Konstigt.

Inte ens nu på sena västnytt, dementerade man uppgiften om att mordet skulle ha skett vid Hjalmar Brantingsplatsen - det är så märkligt detta!

Onsdagens Efterlyst var enligt min åsikt dåligt producerat. De blandade ihop den menlöse PK-psykologens "analyser" betr. Elin och Rasmus. Ett av inslagen betr. Elin, var inspelat innan polisen analyserat övervakningsfilmen. Därför spekulerades i att Elin inte gick av på sin station efterom hon skulle träffa någon annan eller var upptagen med någonting. Visserligen försökte Hasse förklara det missvisande inslaget, men jag anser att de helt enkelt skulle ha strukit dessa första antaganden.

Det märks ju här i tråden, att några missuppfattat det hela.
Citera
2010-10-01, 21:24
Medlem
Blev hon våldtagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här