Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-04-04, 20:46
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VILMA88
jag tror att gm snackade in sig hos elin på spårvagnen ,och att hon tänkte att han bara var en full ofarlig kille.men jag tror inte hon var inntreserad av honom...hon ville bara komma hem
Nu var ju inte GM speciellt berusad enligt uppgifter.Han säger dock att han var aspackad själv.
Och har lägliga minnesluckor.
Undrar varför GM frågade om det fanns ljud från spårvagnen om han bara sa snälla fina oskyldiga uppmuntrande gulliga ord till Elin.

Men såna här frågor kan vi spekulera i hur länge som helst, leder absolut ingenstans.

Som sagt tidigare bara vänta på domen nu.
Hoppas dom skickar GM i händerna på dom hårda grabbarna som aldrig skulle gå lös på en kvinna.
Och att dom får läsa FUP:en ocensurerad i väntan på EYT.

Tack för mig)
Senast redigerad av krackelerar 2011-04-04 kl. 20:59.
Citera
2011-04-04, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vad pratar du om nu`?
Kan jag få ta del av det här du säger nu länka gärna om jag missat detta?

Åklagaren lade fram ny bevisning i rätten
Jag åberopar den här bilden som är hämtad från den misstänktes egna Facebook-sida som bevis för att han kan lyfta den tunga stenen själv, sade hon. Stenen hon syftar på är den tunga sten som Elin Krantz kropp hittades under.

Hon har även kallat en polisman till förhör den sista rättegångsdagen. Syftet med hans närvaro och vittnesmål är att det ska bevisa att en normalbyggd man kunnat lyfta den tunga stenen och Elins
kropp.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2378603/aklagaren-lade-fram-ny-bevisning-i-ratten
Publicerat 25 mar 2011

Självklart.

Citat:
Under förhöret med polismannen ställde chefsrådman Henrik Wiman en del kompletterande frågor. En av dem gällde den tunga sten som Elin Krantz ska ha legat gömd under. Han frågade åklagaren var i förundersökningen det står att det är möjligt för en ensam person att klara av att lyfta den. Det visade sig då att något sådant test inte gjorts.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2377267/polismannen-som-hittade-elins-kropp-har-vittnat

Edit: Notera att detta är vad vi vet just nu, får väl se ang. det där extra förhöret.
Senast redigerad av midvinternatt 2011-04-04 kl. 21:17.
Citera
2011-04-04, 21:37
Medlem
Kulliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Hoppas dom skickar GM i händerna på dom hårda grabbarna som aldrig skulle gå lös på en kvinna.

De e la de dom alltid gör, ett litet straff i straffet. Hoppas vi inte åker dit för nåt vi inte gjort.
Citera
2011-04-04, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GummoGunnmo
Det måste ha varit mkt mindre än 100 m. Som sagt, normalantalet signaler innan IQ-svar kopplas in är 4, och då får vi max 15-20 s innan inspelningen börjar. På den tiden hinner man inte gå mer än 20-25 m. Skulle nog lägga märke till ett par i handgemäng även om avståndet var det dubbla.

Varför tog de inte med sig batteriluckan då? Den kan ju inte ha varit svår att hitta om EY hittade den och den kan inte ha fallit långt från mobilen om inte smällen mot marken var väldigt hård, och då skule batteriet ha fallit ut också.
Du glömmer lägligt bort de 15-20 sekunder som det tar för ett samtal att kopplas, de 15-20 sekunder det tar för 4 signaler att ringa samt meddelandet på IQ Svar som kan vara allt från 10-15 sek till 30-35 om man talat in ett eget långt meddelande.

ang. batteriluckan så kan det ju helt enkelt vara så att Elin höll telefonen i handen och höll så hårt att bara luckan var kvar i handen när EY slog den ur händerna.
Citera
2011-04-04, 22:19
Medlem
GummoGunnmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Du glömmer lägligt bort de 15-20 sekunder som det tar för ett samtal att kopplas, de 15-20 sekunder det tar för 4 signaler att ringa samt meddelandet på IQ Svar som kan vara allt från 10-15 sek till 30-35 om man talat in ett eget långt meddelande.
Inte tar det 20 s för ett samtal att kopplas, speciellt inte på natten när det finns massvis med linor fria. När jag ringer tar det ca 20 s för 4 signaler + uppkoppling. Låt säga 20 s för meddelandet, då är det fortfarande inte mer än max 50 m promenad vi talar om från det hon ringer upp till det hon skriker på avstånd och mansrösterna intill luren hörs. Under den tiden ska hon ha fått mobilen vriden ur handen och blivit ivägsläpad ett antal m under motstånd och det kan knappast ha skett på bara ett par sekunder. Han kan förstås också ha kastat iväg mobilen men då skulle han kastat den in i skogen, inte i riktning mot två vittnen.
Citera
2011-04-04, 22:20
Medlem
GummoGunnmos avatar
Citat:
ang. batteriluckan så kan det ju helt enkelt vara så att Elin höll telefonen i handen och höll så hårt att bara luckan var kvar i handen när EY slog den ur händerna.
Möjligt. Batteriet satt i alla fall kvar och då gissar jag att telefonen inte ramlat på asfalten åtminstone.
Citera
2011-04-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VILMA88
jag tror att gm snackade in sig hos elin på spårvagnen ,och att hon tänkte att han bara var en full ofarlig kille.men jag tror inte hon var inntreserad av honom...hon ville bara komma hem

En annan variant kan ju vara klassikern: Om en manlig person förföljer mig utomhus ringer jag med mobilen och pratar med en kompis, så skräms han bort.

Mot bakgrund av att Elin faktiskt ringde denne Anders flera gånger tycker jag lite tyder på att hon resonerade så. Problemet var att ingen svarade när hon ringde- hon borde ringt redan på spårvagnen (gjorde hon inte så vitt jag förstår) och absolut inte klivit av förrän någon mött upp henne. Hon hade kunnat sätta sig vid chauffören och ringa. Men som du skriver, undervärderade hon troligen situationens farlighet kraftigt. Men jag tror inte han behövt framstå som så trevlig för det. Jag tror dock vi kan utesluta någon form av dödshot. Då hade hon väl för fan skickat ett mess om det eller viskat till chauffören, när hon var framme vid honom.
Citera
2011-04-04, 22:31
Bannlyst
Vi vet ju inte var mobilen tog vägen, hon kanske redan låg på marken när hon tappade den och EY helt enkelt släpade i väg henne således var det inte vidare långt fall för mobilen.
Citera
2011-04-04, 22:33
Medlem
Citat:
Inte tar det 20 s för ett samtal att kopplas, speciellt inte på natten när det finns massvis med linor fria. När jag ringer tar det ca 20 s för 4 signaler + uppkoppling. Låt säga 20 s för meddelandet, då är det fortfarande inte mer än max 50 m promenad vi talar om från det hon ringer upp till det hon skriker på avstånd och mansrösterna intill luren hörs. Under den tiden ska hon ha fått mobilen vriden ur handen och blivit ivägsläpad ett antal m under motstånd och det kan knappast ha skett på bara ett par sekunder. Han kan förstås också ha kastat iväg mobilen men då skulle han kastat den in i skogen, inte i riktning mot två vittnen.

Är det uteslutet att gm rafsat ihop mobilen med de andra tillhörigheterna som slängdes efteråt och att han då tappade den på marken?
Citera
2011-04-04, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Är det uteslutet att gm rafsat ihop mobilen med de andra tillhörigheterna som slängdes efteråt och att han då tappade den på marken?
jag försöker pussla ihop ett scenario som kan passa in på två personer som talat in röstmeddelandet.
Citera
2011-04-04, 22:45
Medlem
GummoGunnmos avatar
Citat:
Vi vet ju inte var mobilen tog vägen, hon kanske redan låg på marken när hon tappade den och EY helt enkelt släpade i väg henne således var det inte vidare långt fall för mobilen.
Det är sant - men processen skulle inte ha gått fortare och den hade bara blivit ännu mer iögonfallande på (max) 50 meters avstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Naturligtvis inte, men det vi försöker förklara här är de två mansrösterna som kompisen Anders sa sig ha hört tala intill luren medan EK skrek i bakgrunden. Jag får inte ihop det, allt blir för konstigt helt enkelt. Det troligaste är att A hört fel och bara hört en röst (EY) eller att han drömt alltihop. Alternativt någon teknisk glitch där två röstmeddelanden blivit hopmixade, men Ockham är inte glad åt det heller,
Citera
2011-04-04, 22:49
Bannlyst
Citat:
Det är sant - men processen skulle inte ha gått fortare och den hade bara blivit ännu mer iögonfallande på (max) 50 meters avstånd.

Naturligtvis inte, men det vi försöker förklara här är de två mansrösterna som kompisen Anders sa sig ha hört tala intill luren medan EK skrek i bakgrunden. Jag får inte ihop det, allt blir för konstigt helt enkelt. Det troligaste är att A hört fel och bara hört en röst (EY) eller att han drömt alltihop. Alternativt någon teknisk glitch där två röstmeddelanden blivit hopmixade, men Ockham är inte glad åt det heller,
Ja jag är inte alls säker på att 2 personer som går o pratar med varann ser en neger i skum belysning på 50 m avstånd, och om Elin låg på marken och han slet iväg henne så tror jag han kan slita bort henne 15 m på 20 sekunder, sätta sej på henne o ge henne några smällar och försöka tysta henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in