Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-03-30, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Har inte följt detta fall alls, men såg nyss på EL att nån person säger sig hört två män prata och den misstänkte säger samma sak? Det finns ju ingen anledning för den andra att skydda den misstänkta.

och det där med att hans DNA inte finns på brottsplatsen gör det väll ganska så svårt för åklagaren att få honom fälld för mord?
Tro det eller ej men folk blev dömda för mord innan DNA ens var uppfunnet.
Citera
2011-03-30, 22:11
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det här har ta mig fan spårat ur fullständigt med bilder och allt. I Efterlyst gör pajasen Jens bort
sig totalt, han är ju inte påläst för fem öre i fallet, den lille advokatskiten.

Här får man nu folk att börja tvivla på utgången. Genom att vinkla väldigt hårt och undanhålla
vital information i fallet.

Det är ju så löjligt så det inte är sant. Lapidus kunde kollat upp lite bättre med det där om
rösterna. Nu framställs det som om Yohannes har stöd för sin heltokiga historia, att det nog kan ligga något i vad han berättar trots allt...

Helvete vad negerfan har blivit liten och saggig förresten. Jag har inte kollat på vallningsfilmerna
ni lagt ut så för mig var det en nyhet att han blivit så förändrad i fysionomin.

En seg jävel förvisso men fälld ska han bli, tro inget annat.

Ingenting är i grunden ändrat. Bevisningen är lika förkrossande stark vad än efterlyst eller
säljkåta pressen låter antyda!

Guilty so in hell, don´t believe anything else, my friends!

Hehe, härlig översättning!

När kan man vänta sig domen föressten? När är det satt ett datum för slutplädering?
Citera
2011-03-30, 22:14
Medlem
Se7eens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart

När kan man vänta sig domen föressten? När är det satt ett datum för slutplädering?

8,e april har jag för mig dom sa i efterlyst?
Citera
2011-03-30, 22:16
Medlem
Hade GM varit svensk hade man aldrig försvarat och trott på denna rövarhistoria men nu är han ju kulturberikare och lär säkert bli frikänd precis som vanligt här i Sverige.
Citera
2011-03-30, 22:25
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Se7een
8,e april har jag för mig dom sa i efterlyst?

Okej. Jag lyssnade bara på ett halvt öra när man märkte vilket håll hela inslaget började gå.

Kollade igenom förhöret A-S igen och eftersom det saknas tidpunkt på samtalet där de två männen hörs kan det kanske vara en "fickringning" när hon är på krogen?
Citera
2011-03-30, 22:26
Medlem
Se7eens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryBrown
Hade GM varit svensk hade man aldrig försvarat och trott på denna rövarhistoria men nu är han ju kulturberikare och lär säkert bli frikänd precis som vanligt här i Sverige.

Både och.. kolla på Mats Alm-fallet.. det här liknar det. Det jag kan tycka e konstigt här är att det inte förstorats lika mycket. Eller media har inte lagt lika mycket vikt på att motbevisa eller skriva om gärningsmannen som dom gjorde om Mats Alm. Sen är det väl en tolkningsfråga oavsett antar jag...
Citera
2011-03-30, 22:27
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart

Tyvärr kan jag inte ge exakt besked om detta. Men slutpläderingarna borde väl rimligivis äga rum
inom den allra närmaste tiden. Sedan dröjer det väl ytterligare ett par veckor med själva domslutet.
Min gissning i vart fall.
Citera
2011-03-30, 22:27
Medlem
paulkersey1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryBrown

Jag instämmer, skulle inte förvåna mig om det blir en friande dom, vi är ju trots allt i Sverige…
Fyfan vilken iskall jävel, att se charmtrollet med sin tolk, rekonstruera sitt ädla återupplivningsförsök. Vidrigt.
Citera
2011-03-30, 22:34
Medlem
Se7eens avatar
Tänk vilket liv det kommer bli om EY blir frisläppt.

Edit, vilket jag hoppas att han inte blir, men om.. fyfan!
Citera
2011-03-30, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ANationalAcrobat
Men släpp det där nu!! Det är inga jävla bilder som blivit "läckta" det är bilder från en FUP = Förundersökningsprotokoll . Vissa bilder är sekretessbelagda och vissa inte!'

Skall polisen hålla på och skräddarsy FUP:en för olika människor?

Angående FUP:en, är det något som allmänheten får ta del i? Dvs kan jag ladda hem den lagligt o sitta o läsa i den, kolla på de olika bilderna på en sargad Elin helt lagligt?
Citera
2011-03-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paulkersey1980
Jag instämmer, skulle inte förvåna mig om det blir en friande dom, vi är ju trots allt i Sverige…

Med risk för att låta som en moralkärring. OM den misstänkte gärningsmannen befinns oskyldig först i tingsrätten och även högre instans så kommer det bero på att det inte finns bevis som räcker för att bortom allt tvivel bevisa honom skyldig.

I ett sånt läge i detta, och i alla andra fall, så är en friande dom det enda rätta.
Och i ett sånt läge (och i alla lägen) är jag glad att Flashbackpöbeln inte är jury och domare.

Att döma en oskyldig människa för mord skulle vara det i särklass värsta ett samhälle kan göra mot en människa.

(värt att tillägga är att jag har läst hela FUP:en och enligt min mening så ska gm i det här fallet dömas till lagens strängaste straff.. och jag kommer även i det fallet tycka att det är för lindrigt)
Citera
2011-03-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabkocken
Angående FUP:en, är det något som allmänheten får ta del i? Dvs kan jag ladda hem den lagligt o sitta o läsa i den, kolla på de olika bilderna på en sargad Elin helt lagligt?

FUP är offentlig handling.
Ladda hem den lagligt känner jag inte till om man kan göra.

Däremot kan du gå och hämta ut den, alternativt beställa och få hemskickad helt lagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in