2010-09-26, 17:56
Bannlyst
Hej jag har ett litet grafikproblem muspilen är typ geggig det är små punkter runt den och när jag flyttar den till ett skrivfält så blir det en fyrkant till vänster om den med massa prickar vad kan det vara jag har windows 7?
Citera
2010-09-26, 18:08
Medlem
jarlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhukov
Hej jag har ett litet grafikproblem muspilen är typ geggig det är små punkter runt den och när jag flyttar den till ett skrivfält så blir det en fyrkant till vänster om den med massa prickar vad kan det vara jag har windows 7?

Det låter ju klyschigt, men det brukar faktiskt röra sig om grafikkortet. Prova att installera om drivrutinerna. Om inte det fungerar så är det ett tecken på att minneskretsarna på grafikkortet börjar ge sig. Ibland brukar detta utökas med gröna streck och andra störningar i bilden och andra artefakter (se bilden på exempel).

http://img128.imageshack.us/img128/3...kort002cw3.jpg

Börjar detta komma så är det dags att köpa nytt.
Citera
2010-09-26, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jarlen
Det låter ju klyschigt, men det brukar faktiskt röra sig om grafikkortet. Prova att installera om drivrutinerna. Om inte det fungerar så är det ett tecken på att minneskretsarna på grafikkortet börjar ge sig. Ibland brukar detta utökas med gröna streck och andra störningar i bilden och andra artefakter (se bilden på exempel).

Men jag har ny dator och nytt grafikkort?
Citera
2010-09-26, 18:27
Medlem
Humpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarlen

Precis, hade problem med detta på mitt kort förut (2-3år sedan) 8800GT om jag inte mins helt fel.

Då hade ivf fläkten stannat och grafikkortet blev alldeles för varmt.
Dog senare helt och skickades tillbaka på garenti.
Citera
2010-09-26, 18:47
Medlem
Jonny666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhukov
Men jag har ny dator och nytt grafikkort?

Drivrutiner uppdateras ofta, jag har aldrig vart med om en burk som kommer senaste drivrutiner om man inte fixar den själv...
Citera
2010-09-26, 20:01
Bannlyst
Ok jag felsökte datorn och fick följande meddelande. Your hard disk controller has stopped working properly because a compatible driver isn't available for this version of Windows.

Det finns driver på Marvell hemsida men dom vill ha nummret på min Marvell network controller vad är det hur får jag reda på det numret?
Citera
2010-09-27, 23:02
Bannlyst
Ingen som vet?
Citera
2010-09-29, 00:42
Medlem
bergsturks avatar
Du förväxlar tre helt olika saker. Gå iväg och uppdatera grafikkortsdrivrutinerna nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in