Citat:
Ursprungligen postat av decrecy
Har några frågor till er svenssons som röstade brunblått i valet. Alltså inte till er redan uttalade rasister, som antagligen visste vad ni röstade på, även om ni såklart också får delta i denna tråd.
1. Varför är så många av er förvånade över att SD's inträde i rikstagen inte tas seriöst och positivt?
2. Visste ni vad ni röstade på i helhet? Eller fastnade ni för nån sakfråga eller grupptryck?
3. Kände ni till bakgrunden inom partiet? (BSS etc)
Är inte ute efter att smutskasta någon eller ha en diskussion om hur vida muslimer är bra eller dåligt, afa är dumma i huvudet eller inte, SD är nazister eller inte. Sådana trådar är jag mer än mätt på.
Skulle bara vilja ha svar på mina frågor, för kopplar inte riktigt hur så många som röstade SD kan vara så förvånade som jag upplever de vara.
1. Jag är inte förvånad att de etablerade partierna är oseriösa när det gäller att förhålla sig till ett nytt parti i Riksdagen.
2. Jag läste partiprogrammet, lyssnade och läste mig till så pass mycket att jag var övertygad om att det var just det partiet jag ville lägga min röst på.
3. Ja, bakgrunden var någorlunda känd för mig. Men det var inte partiets historiska utveckling jag röstade på. Jag röstade på den politik som partiet ville stå för om de kom in i Riksdagen. Allt annat är obetydligt.
För övrigt tror jag du inbillar dig för mycket, ingen är förvånad över hur Sjupartiet och mediers beteende har gjort dem till åtlöje efter SD´s inträde.