2010-09-26, 17:34
Medlem
decrecys avatar
Har några frågor till er svenssons som röstade brunblått i valet. Alltså inte till er redan uttalade rasister, som antagligen visste vad ni röstade på, även om ni såklart också får delta i denna tråd.

1. Varför är så många av er förvånade över att SD's inträde i rikstagen inte tas seriöst och positivt?
2. Visste ni vad ni röstade på i helhet? Eller fastnade ni för nån sakfråga eller grupptryck?
3. Kände ni till bakgrunden inom partiet? (BSS etc)

Är inte ute efter att smutskasta någon eller ha en diskussion om hur vida muslimer är bra eller dåligt, afa är dumma i huvudet eller inte, SD är nazister eller inte. Sådana trådar är jag mer än mätt på.

Skulle bara vilja ha svar på mina frågor, för kopplar inte riktigt hur så många som röstade SD kan vara så förvånade som jag upplever de vara.
Citera
2010-09-26, 17:36
Medlem
Jag är inte förvånad det minsta.Invandringsfrågan är den mest avgörande frågan för Sveriges framtid och gammal utrensad bakgrund är uppenbarligen av föga intresse för mig och över 339000 andra.
Citera
2010-09-26, 17:37
Medlem
fourthofjulys avatar
Jag är inte ett dugg förvånad att de kom in, var snarare tvärsäker på det.
Citera
2010-09-26, 17:37
Medlem
Denoms avatar
Jag förväntade mig nuvarande utgång, inte det minsta förvånad.
Citera
2010-09-26, 17:39
Medlem
Awesomes avatar
1. Nej jag är inte förvånad, de flesta som röstade på SD är sedan länge bekanta med smutskastningen och mörkandet från etablissemanget.
2. Missnöjesröstade, det är oansvarigt att hantera en sådan viktig fråga på ett sådant nonchalant sätt som etablissemanget gör idag.
3. Ja, jag visste också om att 95% av SD:s medlemmar har gått med de tio senaste åren.

Dessutom så är brunblått ingen bra beskrivning.
Citera
2010-09-26, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av decrecy
Har några frågor till er svenssons som röstade brunblått i valet. Alltså inte till er redan uttalade rasister, som antagligen visste vad ni röstade på, även om ni såklart också får delta i denna tråd.

1. Varför är så många av er förvånade över att SD's inträde i rikstagen inte tas seriöst och positivt?
2. Visste ni vad ni röstade på i helhet? Eller fastnade ni för nån sakfråga eller grupptryck?

Är inte ute efter att smutskasta någon eller ha en diskussion om hur vida muslimer är bra eller dåligt, afa är dumma i huvudet eller inte, SD är nazister eller inte. Sådana trådar är jag mer än mätt på.

Skulle bara vilja ha svar på mina frågor, för kopplar inte riktigt hur så många som röstade SD kan vara så förvånade som jag upplever de vara.

Vad har fått dig att tro att SDarna skulle vara förvånade? Jag är snarare förvånad hur snabbt transitionen till ett nytt Sverige sker. Krackelerandet i PK-fasaden går betydligt fortare än jag trodde. Visst kommer det att kämpas emot, och kanske försöker man sig till och med på ett samarbete mellan alliansen och MP (om än otroligt) men vilket håll det barkar står redan nu klart.
Citera
2010-09-26, 17:40
Bannlyst
Vad får dig att tro att SD väljare är förvånade?
Citera
2010-09-26, 17:41
Medlem
decrecys avatar
Menade inte förvånad över att de kom in i riksdagen, det tror jag alla som röstade var säkra på, snarare de rödgröna som blev förvånade. Men tycker att många som röstade SD verkar vara förvånade över den negativa stämningen partiet mottas med?

edit: stavfel
Senast redigerad av decrecy 2010-09-26 kl. 17:44.
Citera
2010-09-26, 17:43
Medlem
chainmails avatar
Det mest förvånande är att partier med helt verklighetsfrämmande och ogenomtänkt politik (läs v och mp) fortfarande finns kvar i riksdagen.
Citera
Medlem
decrecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Vad har fått dig att tro att SDarna skulle vara förvånade? Jag är snarare förvånad hur snabbt transitionen till ett nytt Sverige sker. Krackelerandet i PK-fasaden går betydligt fortare än jag trodde. Visst kommer det att kämpas emot, och kanske försöker man sig till och med på ett samarbete mellan alliansen och MP (om än otroligt) men vilket håll det barkar står redan nu klart.

Citat:
Ursprungligen postat av Kattjeaveln
Vad får dig att tro att SD väljare är förvånade?

Tycker jag man läser mest hela tiden, både i tidningar och på olika forum, FB inkluderat.
Men kanske bara är min uppfattning.
Citera
Medlem
Fylleannas avatar
Vem är förvånad?
Citera
2010-09-26, 17:51
Medlem
SwiftDeletes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decrecy

1. Jag är inte förvånad att de etablerade partierna är oseriösa när det gäller att förhålla sig till ett nytt parti i Riksdagen.

2. Jag läste partiprogrammet, lyssnade och läste mig till så pass mycket att jag var övertygad om att det var just det partiet jag ville lägga min röst på.

3. Ja, bakgrunden var någorlunda känd för mig. Men det var inte partiets historiska utveckling jag röstade på. Jag röstade på den politik som partiet ville stå för om de kom in i Riksdagen. Allt annat är obetydligt.

För övrigt tror jag du inbillar dig för mycket, ingen är förvånad över hur Sjupartiet och mediers beteende har gjort dem till åtlöje efter SD´s inträde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in