2010-09-28, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är ingen slump att de är med i ett forum som främst har medlemmar som inte är nazister, nä, men det är dock ingen nazistkoppling. I så fall har du också nazistkopplingar eftersom du diskuterar på Flashback, där även många nazister deltar i diskussionen.

Jag syftar inte på individnivå. Jag menar att det inte är en slump att så många från samma parti är medlem på samma forum.

Man kan inte säga att jag är en nazist för att jag diskuterar SD på flashback. Skulle man däremot upptäcka att 21 personer i mitt bostadshus också gjorde det så skulle man kunna prata om ett samband. Förstår du min skillnad?
Citera
2010-09-28, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Din pajas! Ska man räkna upp alla de som varit medlemmar i vpk, kpml(r), syndikalisterna etc? Alla som varit på en reclaim the streets manifestation..?

Typiskt vänsterslask som dig att peka finger! Sopa framför egen trapp först, pucko!

Jag tycker du verkar vara mer pajas än jag. Jag försöker föra en diskussion, medan du kommer in och kallar mig för pajas och vänsterslask. Jag röstade inte ens på vänsterpartiet.

Du får gärna räkna upp sådana medlemmar för mig om det finns någon relevant koppling till någonting.
Citera
2010-09-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Jag tycker du verkar vara mer pajas än jag. Jag försöker föra en diskussion, medan du kommer in och kallar mig för pajas och vänsterslask. Jag röstade inte ens på vänsterpartiet.

Du får gärna räkna upp sådana medlemmar för mig om det finns någon relevant koppling till någonting.

Jag glömde pucko - det är jag tydligen också.
Citera
2010-09-28, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Fast bara historia är det väl inte?
SD hade tex 51 kandidater med anknytning till nynazismen på sina listor till årets val. Det finns inspelningar på möten där tex partiledaren Jimmie Åkesson sitter och sjunger rasistika sånger och hyllar mordet på Olof Palme. Skyller man det också på historien eller?
Det här har tagits upp så många gånger att det börjar bli tjatigt, men har du helt missat vilka sånger som sjungs inom de andra riksdagspartierna och i deras ungdomsförbund?

T.ex. dessa sånger som förekommit i ett sånghäfte vid en distriktskonferens SSU inte allt för länge sedan:

Vi skall fylla våra badkar med den unga högerns blod
Borgarväldet skall vi krossa
ja nu tar vi deras makt.
Vi skall fylla våra badkar
med den unga högerns blod.

Leissner, Calle Bildt och Johansson
ska lida, dom ska döö
Affe ska vi krucifixa, Bert och Ian
ska bli palt.

Källor:
http://www.smp.se/ledare/brist-pa-god-smak-i-ungdomsforbunden(113853).gm
Personlig information från person som var aktiv och framträdande SSU:are för ett tiotal år sedan

Man skall inte kasta sten när man sitter i glashus brukar det ju heta.
För övrigt finns det aktiva vänsterpartister som har länkar och bilder på kända diktatorer på sina hemsidor. Se mer här: http://stefanolsson.nu/2010/08/22/det-ar-en-myt-att-vansterpartiet-gjort-upp-med-sitt-antidemokratiska-forflutna/
Citera
2010-10-03, 18:58
Medlem
sockerdrickas avatar

Trevligt att du är en glad röstare jag blev själv av någon outgrundlig anledning glad av ditt inlägg.
Du presenterar en väldigt simpel men samtidigt ögonöppnande och slående självklar sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in