Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-09-26, 13:46
Medlem
freequests avatar
Hejsan, jag har gått över från PC till Mac vilket gjort att jag blev totalt frälst och slängt ut allt som har med PC att göra från mitt hus.
Dock har jag ett litet problem då jag är stamkund och årligen besöker den lilla tillställningen dreamhack i jönköping. Sist jag var där så lekte några energiskt vrålkåta och uttråkade snorungar med en spritpenna, den på något sätt exploderade vilket resulterade en silver/svartprickig baksida på min skärm. Min iMac kostade mig nästa 20k och jag har inte direkt lust att sänka värdet på den med 10k för att någon liten idiot skvätter färg eller buttar på den.

Min fråga till er är: Finns det något skydd utvecklat just för iMac? Som typ ett skal till iphone borde det finns något liknande till iMac. Annars har ni några andra förslag posta dom gärna för jag kommer absolut inte på något och tydligen gör inte www.google.com det heller

PS: Hoppas detta inte är fel tråd att posta ämnet i då det faktiskt handlar om just mac användning.
Citera
2010-09-26, 13:47
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freequest
Hejsan, jag har gått över från PC till Mac vilket gjort att jag blev totalt frälst och slängt ut allt som har med PC att göra från mitt hus.
Dock har jag ett litet problem då jag är stamkund och årligen besöker den lilla tillställningen dreamhack i jönköping. Sist jag var där så lekte några energiskt vrålkåta och uttråkade snorungar med en spritpenna, den på något sätt exploderade vilket resulterade en silver/svartprickig baksida på min skärm. Min iMac kostade mig nästa 20k och jag har inte direkt lust att sänka värdet på den med 10k för att någon liten idiot skvätter färg eller buttar på den.

Min fråga till er är: Finns det något skydd utvecklat just för iMac? Som typ ett skal till iphone borde det finns något liknande till iMac. Annars har ni några andra förslag posta dom gärna för jag kommer absolut inte på något och tydligen gör inte www.google.com det heller

PS: Hoppas detta inte är fel tråd att posta ämnet i då det faktiskt handlar om just mac användning.

Ta med ett baseballträ.
Citera
2010-09-26, 13:49
Medlem
Denoms avatar
Svart sopsäck?
Citera
2010-09-26, 13:51
Medlem
freequests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Svart sopsäck?
Tror ärligt talat inte det skulle fungera så bra då för det första luftintagen måsta vara fria samt att jag inte har lust att tepja massa tejp direkt på datorn..
Citera
2010-09-26, 13:54
Medlem
adddicts avatar
Det är nog svårt. Tror nog det är bäst att be någon polare hålla koll om du ska dra därifrån och sen tvärt om. Det är ju alltid snorungar som ska glida runt och skvätta Jolt överallt. Ta med någon slags plastfilm som du täcker över datorn med (stäng av först), om du drar ifrån platsen vill säga.
Senast redigerad av adddict 2010-09-26 kl. 13:56.
Citera
Medlem
Tlagnojs avatar
Ifall några snorungar börjar hetsa upp sig pga. datorkåtheten, säg åt dom att lugna ner sig. Ifall dom sedan förstör din dator så är dom självklart ersättningsskyldiga enligt lagen.
Citera
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Tror ärligt talat inte det skulle fungera så bra då för det första luftintagen måsta vara fria samt att jag inte har lust att tepja massa tejp direkt på datorn..
Äh, låt det inte sitta för tätt och gör några lufthål i den. Men likt tidigare talare sa, ta med ett baseballträ.
Citera
2010-09-26, 13:56
Medlem
Pappersvargens avatar
En plywoodskiva?
Citera
2010-09-26, 13:57
Medlem
freequests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
En plywoodskiva?
Det va ju iofs rätt så smart :O Du menar att bygga någon form av vägg som skyddar baksidan?
Citera
2010-09-26, 14:02
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Det va ju iofs rätt så smart :O Du menar att bygga någon form av vägg som skyddar baksidan?
Japp. Ett stycke plywood i rätt storlek bör väl gå på ca 50 kronor. Därefter köper du några reglar eller något och bygger ben av. Total kostnad för hela anordningen, inklusive skruv, bör hamna strax under 100-lappen.
Citera
2010-09-26, 14:03
Medlem
freequests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Japp. Ett stycke plywood i rätt storlek bör väl gå på ca 50 kronor. Därefter köper du några reglar eller något och bygger ben av. Total kostnad för hela anordningen, inklusive skruv, bör hamna strax under 100-lappen.
Den lösningen ska jag tusan köra på Tack så mycket för idén simpel men smart!
Citera
2010-09-26, 14:05
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Den lösningen ska jag tusan köra på Tack så mycket för idén simpel men smart!
Finns ju ingen anledning att krångla till det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in