2010-09-26, 12:19
Medlem
Sly^s avatar
Nu r det s att jag lyckades nog fritera min brbara dator igr. Det r en ASUS F52Q, och den har jag gt lite ver ett r nu.

Datorn i sig verkar leva p ngot stadie, d det fungerar att trycka p "Express Gate" knappen. Men jag anvnder inte EG och har d det inte installerat heller. S datorn ber mig trycka p ngon knapp fr att gra en normal boot-up. Och det r dr problemet kommer, nr jag frsker boota upp via EG eller via den vanliga start-knappen, s tnds num-lock / Scroll-lock, och de brjar flsa lite luft frn flkten, sedan str den bara s.

r det ngon som vet hur jag ska tackla detta problem och vad som egentligen har hnt med dator?

PS; Det jag hll p med igr nr jag fick bluecreenen, var att jag satt p MSN, hade firefox uppe och packade upp lite tyngre ( strre ) filer.
Citera
2010-09-26, 12:27
Medlem
lyckas du f fram ngon information alls, allts dr det str vilket moderkort du har osv.. typ en MSI logga och sedan massa info om din dator.

Om du kan komma dit och lite lngre s borde du kunna boota en cd skiva och ominstallera ditt operativsystem
Citera
2010-09-26, 12:27
Medlem
KryddAs avatar
r nog inte mycket att gra, lmna in den fr reperation (du har ju skert lite reklamtionstid kvar eftersom den bara r 1 r gammal.
Citera
2010-09-26, 12:38
Medlem
Sly^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
r nog inte mycket att gra, lmna in den fr reperation (du har ju skert lite reklamtionstid kvar eftersom den bara r 1 r gammal.

Lste precis ASUS "Notebook Warranty Card" dr de str att grundgarantin r p 2 r, men dr str det ocks att garantin inte gller vid vissa saker, s som "skada som har orsakats av anvndning som inte fljer brukshandsvisningen." och "skador som orsakats av felaktig programanvndning". S d kan man ju brja fundera p om de kommer att laga den eller inte.
Citera
2010-09-26, 12:57
Medlem
pankakas avatar
Det lter som ett mjukvarufel s dom kommer nog bara att formatera och skicka tillbaka den. Tror inte dom slsar tid med att ta reda p varfr det har hnt.
Citera
2010-09-26, 13:13
Medlem
Sly^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pankaka
Det lter som ett mjukvarufel s dom kommer nog bara att formatera och skicka tillbaka den. Tror inte dom slsar tid med att ta reda p varfr det har hnt.

Men hur ska de lyckas formatera datorn, om inte jag kommer t boot-screenen lr ntt sdant? Skrmen r ju enbart helt svart.
Citera
2010-09-26, 15:57
Medlem
hasenfrasens avatar
Nr du lmnar in din ASUS fr garantireparation byter de alla trasiga komponenter OCH lgger p en ny installation som skriver ver alla dina gamla data.
Citera
2010-09-26, 18:04
Medlem
Sly^s avatar
Jag har suttit och funderat lite hr, borde det inte g att formatera hrddisken via en annan dator som har Norton Ghost? Eller kommer det enbart att frstra systemet mera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in