Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-26, 12:19
Medlem
Sly^s avatar
Nu är det så att jag lyckades nog fritera min bärbara dator igår. Det är en ASUS F52Q, och den har jag ägt lite över ett år nu.

Datorn i sig verkar leva på något stadie, då det fungerar att trycka på "Express Gate" knappen. Men jag använder inte EG och har då det inte installerat heller. Så datorn ber mig trycka på någon knapp för att göra en normal boot-up. Och det är där problemet kommer, när jag försöker boota upp via EG eller via den vanliga start-knappen, så tänds num-lock / Scroll-lock, och de börjar flåsa lite luft från fläkten, sedan står den bara så.

Är det någon som vet hur jag ska tackla detta problem och vad som egentligen har hänt med dator?

PS; Det jag höll på med igår när jag fick bluecreenen, var att jag satt på MSN, hade firefox uppe och packade upp lite tyngre ( större ) filer.
Citera
2010-09-26, 12:27
Medlem
lyckas du få fram någon information alls, alltså där det står vilket moderkort du har osv.. typ en MSI logga och sedan massa info om din dator.

Om du kan komma dit och lite längre så borde du kunna boota en cd skiva och ominstallera ditt operativsystem
Citera
2010-09-26, 12:27
Medlem
KryddAs avatar
Är nog inte mycket att göra, lämna in den för reperation (du har ju säkert lite reklamtionstid kvar eftersom den bara är 1 år gammal.
Citera
2010-09-26, 12:38
Medlem
Sly^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Är nog inte mycket att göra, lämna in den för reperation (du har ju säkert lite reklamtionstid kvar eftersom den bara är 1 år gammal.

Läste precis ASUS "Notebook Warranty Card" där de står att grundgarantin är på 2 år, men där står det också att garantin inte gäller vid vissa saker, så som "skada som har orsakats av användning som inte följer brukshandsvisningen." och "skador som orsakats av felaktig programanvändning". Så då kan man ju börja fundera på om de kommer att laga den eller inte.
Citera
2010-09-26, 12:57
Medlem
pankakas avatar
Det låter som ett mjukvarufel så dom kommer nog bara att formatera och skicka tillbaka den. Tror inte dom slösar tid med att ta reda på varför det har hänt.
Citera
2010-09-26, 13:13
Medlem
Sly^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pankaka
Det låter som ett mjukvarufel så dom kommer nog bara att formatera och skicka tillbaka den. Tror inte dom slösar tid med att ta reda på varför det har hänt.

Men hur ska de lyckas formatera datorn, om inte jag kommer åt boot-screenen lr nått sådant? Skärmen är ju enbart helt svart.
Citera
2010-09-26, 15:57
Medlem
hasenfrasens avatar
När du lämnar in din ASUS för garantireparation byter de alla trasiga komponenter OCH lägger på en ny installation som skriver över alla dina gamla data.
Citera
2010-09-26, 18:04
Medlem
Sly^s avatar
Jag har suttit och funderat lite här, borde det inte gå att formatera hårddisken via en annan dator som har Norton Ghost? Eller kommer det enbart att förstöra systemet mera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in