2010-09-26, 00:22
Medlem
NeutronStars avatar
Jag är så gammal att jag gjorde mina första sexuella erfarenheter innan internet-boomen där avancerad porr är ett musklick bort. Icke desto mindre var det spännande och kul!

Nuförtiden har unga "sett allt" - analsex, fisting, homosex, BSDM och gud vet vad - innan de har sex själva.

Blir man blasé, får uppskruvade förväntningar och känner tryck att vara en superman i sängen av att ha sett mycket porr innan man själv gör sina första erfarenheter. Eller är det bättre att trevande prova själv utan att vara "undervisad" av porrfilmerna?
Citera
2010-09-26, 00:24
Medlem
Denoms avatar
Att veta grundläggande anatomi är väl en fördel. Utöver det tror jag all spelfilmsporr bara är kontraproduktiv i studiesyfte.
Citera
2010-09-26, 00:31
Medlem
Tror det är olika per person. Vissa bättre och andra sämre.
Citera
2010-09-26, 00:36
Medlem
AlexOnTops avatar
Finns ju definitivt bättre sätt att lära sig om sex på. Men när man väl är igång och vill ha inspiration är porr bäst! Jag själv är ju uppväxt med porr och anser att jag har riktigt bra sexliv med mycket passion och variation. Men jag kan inte heller jämföra med något, jag vet inte om det hade blivit annorlunda om jag inte hade brukat porr.

Om man får gå lite offtopic så hade en ordentligt utbildning inom sex och samlevnad lett till mindre press och missförstånd. Då hade inte så många litat på porren som en trovärdig källa för fakta för sex innan sin debut.
Citera
2010-09-26, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Tror det är olika per person. Vissa bättre och andra sämre.

Så sant så sant...
Citera
2010-09-26, 17:41
Medlem
pelle_snusks avatar
Jag tycker bra porr är inspirerande. Lite typ - jahaja, så där kan man också göra. Det där såg skönt ut.

Dålig porr finns, liksom oinspirerande, men varför ska jag slösa min tid på det. Det går ju att snabbspola och stänga av.

Vad man sen gillar och går igång på är olika från person till person. Själv tycker jag det är trist när allt är förutsägbart.
Citera
2010-09-26, 19:28
Medlem
SummerWines avatar
För mig har porren vart både bra och dålig. Den har kåtat upp mig och gjort mitt sexliv mer levande. Samtidigt som jag har svårt att tända på vanilj vilket har blivit ett problem.

Men jag tror faktiskt inte det är helt hälsosamt när man ser på porr innan man haft sex. Jag upplevde aldrig det men jag tror jag skulle känt mig oerhört pressad. Då blir engagemanget till en tillfredsställd partner mer baserat på att vara snygg och knulla bra än att faktiskt göra det av kärlek....

//TalkToThePussy
Citera
2010-09-26, 19:56
Medlem
Omnifariouss avatar
Så länge man fattar att porr är på låtsas så är det nog ingen fara. Då skulle jag nog säga att det till och med är nyttigt eftersom man lär känna vad man gillar och tänder på mer än om man är helt pryd
Citera
2010-09-27, 13:25
Medlem
miss-darknesss avatar
Killar som tittar på porr lär sig iallafall hur dom ska förnedra tjejerna. Hårda råa tag. Behandla tjejerna som om dom vore jälva knulldockor utan känslor.tjejer förväntas alltid vara sexiga och villiga att ställa upp på vad som helst .inte konstigt att våldtäckterna ökar
Citera
2010-09-27, 13:29
Medlem
svineds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-darkness
Killar som tittar på porr lär sig iallafall hur dom ska förnedra tjejerna. Hårda råa tag. Behandla tjejerna som om dom vore jälva knulldockor utan känslor.tjejer förväntas alltid vara sexiga och villiga att ställa upp på vad som helst .inte konstigt att våldtäckterna ökar

Ja?
Citera
2010-09-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-darkness

Källa på det..?
Citera
2010-09-27, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Att veta grundläggande anatomi är väl en fördel. Utöver det tror jag all spelfilmsporr bara är kontraproduktiv i studiesyfte.
Grundläggande anatomi??? Silikonbröst, blekta anusar, fejkade kvinnliga orgasmer, gigantiska penisar & om-opererade blygdläppar - vems anatomi menar du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in