2010-09-27, 01:57
Medlem
DanteAlighieris avatar
Om moderator ändrar stav- eller syftningsfel i rubrik så ändras det utan "/mod" men om det handlar om en hel omstrukturering av rubriken så borde "/mod" ligga med. Utöver det tycker jag att moderatorer borde redigera bort stav- och syftningsfel så gott de kan.
Citera
2010-09-27, 11:05
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Om moderator ändrar stav- eller syftningsfel i rubrik så ändras det utan "/mod" men om det handlar om en hel omstrukturering av rubriken så borde "/mod" ligga med. Utöver det tycker jag att moderatorer borde redigera bort stav- och syftningsfel så gott de kan.
Jag har inställningen att jag ska märkas så lite som möjligt när jag modererar. Helst ska inlägg som bryter mot regler bara försvinna utan att det ska stjäla uppmärksamhet från själva tråden, och samma gäller rubriken. Utav den anledningen gör jag precis som du säger, det vill säga korrigerar bara stavfel och särskrivningar utan att vare sig fråga eller säga till någon, men däremot lägger jag till [Rubrik förtydligad /Mod] om hela alltet omformuleras. Anledningen till det är att jag inte vill att TS plötsligt inte ska hitta sin egen tråd.

Sen är det ju inte svårare än att man skickar PM till någon av moderatorerna i respektive forum ifall man inte gillar hur rubriken har ändrats. Vi kan se vem som gjort ändringar i trådarna och även om vi inte reder ut exakt vem som gjort det så kan vi lösa det genom att prata med varandra.
Citera
2010-09-27, 15:06
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Sen är det ju inte svårare än att man skickar PM till någon av moderatorerna i respektive forum ifall man inte gillar hur rubriken har ändrats. Vi kan se vem som gjort ändringar i trådarna och även om vi inte reder ut exakt vem som gjort det så kan vi lösa det genom att prata med varandra.

Något som jag la märke till när jag kollade runt lite nu var att när en rubrik ändrats av en moderator står det inte "senast ändrad" i inlägget, vilket det gör när ni faktiskt ändrat inlägg, till exempel tagit bort hela artiklar enligt regel 0.08.

Finns det någon anledning till varför det är så? Jag menar, vore det inte lättare för alla parter om "senast ändrad av xx" dök upp när en rubrik blivit ändrad så om man nu vill veta, kan man direkt kontakta den moderatorn?

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Vad tycker medlemmarna? Fram med era åsikter!

Är en användare inkapabel till att skriva en vettig rubrik tycker jag att moderatorer ska gå in och fixa till. Ingen tjänar på en dålig rubrik så det känns dumt att låta den ligga kvar. Sedan om det handlar om stavfel, särskrivning ect. går det väl att ändra lite snabbt utan att någon klagar men är det en helt ny rubrik kan ett förtydligande att det var en /mod som gjorde det vara på sin plats. Inte för att jag personligen bryr mig men jag kan tänka mig att andra vill veta och det stör knappast mig heller att vissa rubriker har [/mod] i sig.
Citera
2010-09-27, 18:22
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Något som jag la märke till när jag kollade runt lite nu var att när en rubrik ändrats av en moderator står det inte "senast ändrad" i inlägget, vilket det gör när ni faktiskt ändrat inlägg, till exempel tagit bort hela artiklar enligt regel 0.08.

Finns det någon anledning till varför det är så? Jag menar, vore det inte lättare för alla parter om "senast ändrad av xx" dök upp när en rubrik blivit ändrad så om man nu vill veta, kan man direkt kontakta den moderatorn?
För mig som inte ser rubriken som något direkt knutet till trådstarten är det självklart att det inte i inlägget ska stå att det är ändrat när det faktiskt inte är det. Skulle funktionen införas så hade jag aldrig mer ändrat en rubrik eftersom jag inte accepterar att konstant misstänkas för att ha petat i andras inlägg och trådstarter.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in