2010-09-25, 20:10
Medlem
xdrs avatar
Som rubriken lyder, i vilket fall är det motiverat att ändra en trådstart/rubrik från det ursprungliga till en annan.

Diskuteras det med TS? Jag har för mig att jag har läst att så är fallet.

Hur hanterar man när TS är rabiat och idiot och inte förstår att det är snarlika ämnen (fast olika utgångspunkt) till exempel.

Ja jag har sökt i flashback och läst reglerna. Jag är bara nyfiken på hur Mods tänker.
Citera
2010-09-25, 20:12
Medlem
anooonyms avatar
0.01. Rubriken ska visa vad diskussionstråden handlar om
Är ditt inlägg huvudsakligen en fråga skall rubriken sluta med ett frågetecken

När den inte gör det eller är helt cp'kass så ändrar dom den helt enkelt. Finns säkert andra tillfällen också dock, beroende på situation.

Citera
2010-09-25, 20:13
Medlem
_abous avatar
Rubriker ändras om det inte tillräckligt tydligt framgår vad tråden handlar om, typ.
Eller så kan ju moderatorer lägga till info, till exempel "Vem är blablabla [det är han/mod]".
Citera
2010-09-25, 20:15
Medlem
soulreapers avatar
Nu gissar jag hej vilt men skulle tro att de gör det när en förtydling behövs och att de inte alltid tar det med TS. Ett exempel är i aktuella brott där man ofta kan läsa "man försvunnen i Borås![hittad död/mod] där tror jag inte att man kontaktar TS och jag ser inte heller riktigt en anledning till att göra det...
Citat:
Ursprungligen postat av 0.01.
Rubriken ska visa vad diskussionstråden handlar om
Är ditt inlägg huvudsakligen en fråga skall rubriken sluta med ett frågetecken.
Är TS för dum för att inte skriva en ordentlig rubrik och mod ändå anser att tråden ska få finnas kvar ser jag inte varför de inte skulle gå in och ändra...

Men som sagt var detta är bara rena spekulationer, kanske en mod snart kommer in och svarar...

Naturligtvis blev jag puck-3a för att jag är så jävla seg på att skriva...
Citera
2010-09-25, 20:19
Medlem
micaeles avatar
Vidareutveckling på ämnet; är det inte rät störande att moderatorer måste skriva [sammanfogad /Mod] eller något liknande i alla rubriker dom ändrar på?
Vem bryr sig ifall en rubrik är ändrad eller inte? Huvudsaken är att den beskriver ämnet och innehåller givande information.

Kort sagt - sluta skriva /Mod i ändrade rubriker, det fyller ingen sexuell funktion.

anooonym: Grattis!
Citera
2010-09-25, 20:26
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Vidareutveckling på ämnet; är det inte rät störande att moderatorer måste skriva [sammanfogad /Mod] eller något liknande i alla rubriker dom ändrar på?
Vem bryr sig ifall en rubrik är ändrad eller inte? Huvudsaken är att den beskriver ämnet och innehåller givande information.

Kort sagt - sluta skriva /Mod i ändrade rubriker, det fyller ingen sexuell funktion.

Personligen tycker jag det är bra då...1 TS framstår som en idiot då han inte klarar av en enkel uppgift, 2 TS behöver inte ta ansvar för en rubrik han inte har satt.

Jag tänker mera på trådstarter med högst olika "motiveringar" till att starta trådar (TS kan inte vara saklig) som liknar andra trådar där TS inte heller är saklig ... hur gör man med dessa trådar?
Citera
2010-09-25, 20:28
Medlem
MrFingals avatar
Även stavfel kan rättas för att man ska kunna hitta tråden när man söker.
Citera
2010-09-25, 20:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele

Den funktion det fyller är just att frita TS från ansvaret för att ha formulerat rubriken. Vad gäller om man tar upp rubrikändringen med TS eller ej, så gör jag det om det är något som finns att diskutera, men det gör det inte i de flesta fall. Om TS har satt rubriken Behöver hjälp eller Liten fråga ändrar jag rubriken så att det framgår vad TS faktiskt behöver hjälp med eller vill fråga om utan att ta det med TS. Hittills har ingen klagat.
Citera
2010-09-25, 20:46
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Jag tänker mera på trådstarter med högst olika "motiveringar" till att starta trådar (TS kan inte vara saklig) som liknar andra trådar där TS inte heller är saklig ... hur gör man med dessa trådar?
Jag fattar inte vad du menar.
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Även stavfel kan rättas för att man ska kunna hitta tråden när man söker.
Hm, det verkar logiskt, men jag minns någon gång när jag RPade en felstavad rubrik och fick svaret "Vi ändrar inte folks stavfel om man fattar vad som menas", har också för mig att jag berättat om det i någon annan liknande tråd.
Ska söka lite.

Edit: Hittade tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Jag RPade en tråd en gång som hade en jobbig rubrik, fick då svaret att ni inte rättar folks stavfel.
Hör av dig om du blir mod i Övrigt, så kan vi snacka om den rubriken lite närmare

Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Ett väldigt märkligt svar tycker jag.
Att ändra i rubriker för att, som någon här ovan nämnde, underlätta vid sökning är en självklarhet för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av najas
Fast det är ju skillnad, och då bör ju rubriken rättas till så det finns en chans för folk att söka. Jag har rättat rätt många rubriker. Dessutom var jag mod i Övrigt för inte så länge sedan så jag hoppas att det inte var jag som svarade dig
https://www.flashback.org/t1163884
Senast redigerad av _abou 2010-09-25 kl. 20:53.
Citera
2010-09-25, 20:48
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Jag ser trådstarten som användarens och alltså inget jag rör. Rubriken är däremot forumets då den dels är viktig vid sökningar, och dels i själva forumvyn ska visa vad ämnet handlar om. Det innebär att jag korrigerar rubriker när jag anser det vara nödvändigt - det kan innebära allt från rättstavningar till förtydligande till ett [Sammanfogade].
Citera
2010-09-25, 20:54
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Jag fattar inte vad du menar.
.

Jävlar vad jag är otydligt.

Vad jag menar är när två medlemmar läser en artikel och gör två olika trådstarter...ena är pro, andra är anti...båda vill dock att man diskuterar artikeln...
Senast redigerad av xdr 2010-09-25 kl. 20:59.
Citera
2010-09-25, 20:55
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Jag ser trådstarten som användarens och alltså inget jag rör. Rubriken är däremot forumets då den dels är viktig vid sökningar, och dels i själva forumvyn ska visa vad ämnet handlar om. Det innebär att jag korrigerar rubriker när jag anser det vara nödvändigt - det kan innebära allt från rättstavningar till förtydligande till ett [Sammanfogade].

Rubrik är självklart vad jag menar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in