2010-12-14, 23:51
Medlem
Hej, jo så här är det. Där Svenska läkare använder sobril i små doser för div. generellt patient-gnäll, använder deras kollegor söderut i EU Tetrazepam som flyktväg.

Visst, Tetrazepam är indikerat mot smärta / för muskelavslapnning, Sobril mot ångest / sömnproblem.

Men ändå.. lite förenklat fyller de båda samma nisch, ger läkare en möjlighet till first-hand förskrivning för patient som ber om diazepam eller annat som anses vara starkare.

Tetrazepam finns ej i Sverige, som alla vet, skillnaden mot sobrilandet hos svenska läkare är att de europeiska läkare jag har erfarenhet av i olika länder frågar hur mkt jag vill ha, 30, 60, 90 st?

Svenska läkare ger typ 10, 25 st x 10 mg

De utländska är informativa, ofta med tillägg av sorten: du är inte medborgare i vårt land så jag får tyvärr (!?) bara förskriva max 3 månader, duger det? Vill du ha kodein, något annat?

Så, tetrazepam är en gudagåva då det enligt min erfarenhet är enkelt att besöka i stort sätt första bästa läkare och berätta om muskelrelaterad smärta, be om somadril / meprobramate (som har upphört nyligen), så ges man nästan automatiskt Tetrazepam. (mer rekreationellt än somadril)

Tetrazepam har alltså i Europa ersatt somadril / carisoprodol / meprobramate som småsnacks för vardagsbruk.

När jag går till apotek verkar även det vara annorlunda. För rent kodein och benzo är det ofta bara behörig personal, eller särskilda apotek som får sälja, i vissa länder är personal även behörig att själv sälja utan recept i mindre dos om de tror man bor i kvarteret och har kronisk smärta. (tänker då främst på Spanien)
Senast redigerad av PerSiljebladh 2010-12-14 kl. 23:57.
Citera
2010-12-15, 03:23
Medlem
Danolocos avatar
Har provar i stort sett alla bensodiazepiner som finns på den svenska marknade, dock har jag missat halcion och midazolam. Under en resa i österike i somrasfick jag myolastan (tetrazepam) utskrivet i samband med "ryggont" och trots diverse ekvivalensscheman och dylikt är det en av de abslut bästa (om inte den bästa!) bensodiazepiner jag testat. Fruktansvärt potent medicin

Kan rekommendera den starkt....
Citera
2010-12-15, 05:12
Bannlyst
MYCKET intressant
Den måste provas
Citera
2010-12-17, 00:09
Medlem
[quote=Danoloco]Har provar i stort sett alla bensodiazepiner som finns på den svenska marknade, dock har jag missat halcion och midazolam. Under en resa i österike i somrasfick jag myolastan (tetrazepam) utskrivet i samband med "ryggont" och trots diverse ekvivalensscheman och dylikt är det en av de abslut bästa (om inte den bästa!) bensodiazepiner jag testat. Fruktansvärt potent medicin

Hej, jag har varit "aktuell" inom vården ca senaste decenniet. Har aldrig fått triazolam, midazolam, rohopnyl. Förstår ej varför, då skäl funnits. Kanske läkarna är rädda för dem. Midazolam men inte de andra två, har jag på egen hand testat själv utomlands.

Triazolam (halcion, Rohypno?) är min vita val... luckan i min provkarta.

Någon som vet vad hur när svensk Triazolam är bäst?
Citera
2010-12-17, 17:58
Medlem
Himmler!s avatar
[quote=PerSiljebladh]
Citat:
Ursprungligen postat av Danoloco
Har provar i stort sett alla bensodiazepiner som finns på den svenska marknade, dock har jag missat halcion och midazolam. Under en resa i österike i somrasfick jag myolastan (tetrazepam) utskrivet i samband med "ryggont" och trots diverse ekvivalensscheman och dylikt är det en av de abslut bästa (om inte den bästa!) bensodiazepiner jag testat. Fruktansvärt potent medicin

Hej, jag har varit "aktuell" inom vården ca senaste decenniet. Har aldrig fått triazolam, midazolam, rohopnyl. Förstår ej varför, då skäl funnits. Kanske läkarna är rädda för dem. Midazolam men inte de andra två, har jag på egen hand testat själv utomlands.

Triazolam (halcion, Rohypno?) är min vita val... luckan i min provkarta.

Någon som vet vad hur när svensk Triazolam är bäst?

Vad menar du med "Någon som vet vad hur när svensk Triazolam är bäst?"

Halcion är hur som helst bäst vid svårare insomningsproblem. Den är extremt ovanlig nuförtiden. Stilnoct är populärare att skriva ut. Och vaknar du efter någon timme så är triazolameffekten borta.
Citera
2010-12-18, 16:32
Medlem
The Philosophers avatar
Ville bara påpeka att den är inte så billig via "airmail" då 50mg = 5mg diazepam och du får 100 st 50mg dyrare än 50st 10mg diazepam eftersom 1 50mg bara är likvärdigt 5mg diazepam.

Den ska vara väldigt lik just diazepam i effekt men att den ska kännas något som klonazepam har jag aldrig hört.

Är du den typen av person som vill testa så mycket som möjligt så beställ och pröva. Jämförelser i styrka mellan samma typ av medicin är inte skrivet i sten enligt mig så du kanske får ut en känsla av mer än 5mg diazepam av en 50mg tetrazepam.
Senast redigerad av The Philosopher 2010-12-18 kl. 16:44.
Citera
2010-12-18, 17:12
Medlem
DeadMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
En mängd olika Bensodiazepiner är olagliga i Sverige som också finns i Sverige ditt jävla pucko.

Som vanligt jävla spydigheter...Suck!!Va fan lider du av din jävla WT människa!?
Citera
2010-12-25, 16:05
Min morbror fick det nyss utskrivet, o han messade mig o undrade vad det var för medicin. Hittade det mesta här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tetrazepam o här:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_benzodiazepines
Citera
2011-07-18, 03:38
Medlem
Mr.Gracies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
100 mg Tetrazepam motsvarar ungefär 10 mg diazepam, det är alltså en väldigt svag medicin. Men den tycks ha väldigt bra muskelrelaxerande egenskaper. Men som sagt vi har redan diazepam, klonazepam, lorazepam osv som har samma egenskaper och som har ställt till med en massa problem för tusentals människor, och svenska apotek och den svenska läkarkåren är inte särskilt sugna på att ta in fler bensodiazepiner, dom vill snarare att dom försvinner

Citat:
Ursprungligen postat av The Philosopher
Ville bara påpeka att den är inte så billig via "airmail" då 50mg = 5mg diazepam och du får 100 st 50mg dyrare än 50st 10mg diazepam eftersom 1 50mg bara är likvärdigt 5mg diazepam.

Den ska vara väldigt lik just diazepam i effekt men att den ska kännas något som klonazepam har jag aldrig hört.

Är du den typen av person som vill testa så mycket som möjligt så beställ och pröva. Jämförelser i styrka mellan samma typ av medicin är inte skrivet i sten enligt mig så du kanske får ut en känsla av mer än 5mg diazepam av en 50mg tetrazepam.

Skit i alla ekvivalensscheman och dylikt, då jag som har tagit besodiazepiner i över tio år anser att detta är den mest underbara och potenta benso jag har provat.

Alltså jag vet att allt verkar olika på olika personer, en sort behöver inte passa en annan osv. Men jag har en fruktansvärd tolerans, trode faktiskt inte att jag skulle kunna bli flöddrad och go någonsin igen tills dagen jag fick tag på myolastan (tetrazepam)...

Jag kan äta 20-30 svenska stavar utan att direkt bli "påverkad", ikton e som söta suketter, dvs 0 effekt. Och nu snackar jag inte om alla fejk-roche som säljs på nätet (och även irl nuförtiden) utan riktiga apoteksvaror. Kan ta 50 svenska 10mg diazepam (stesolid) utan att känna nämnvärt.

Men 2 st av dessa "svaga" tabletter gav mig ett sånt skönt rus att jag nästan fick nypa mig i armen för att se så att jag inte var mitt i en fantastisk dröm. Trots att dom är svaga osv enligt ekvivalensscheman kan jag säga att jag aldrig, och då menar jag aldrig fått ettt så skönt rus på ett bensopreparat. Det påminde om ett opiatrus, som om man var helt ångestfri och lycklig, inga smärtor, helt avslappnad i kropp och själ...

Åt helvete med ekvivalensscheman , då vi alla erfarna vat att de oftast är bullshit då allt är så individuellt. Dessutom ökade inte toleransen på dessa underbara tabletter trots ett långvarigt intag...

Viva la tetrazepam, la mejor tabletas en el mundo!!!
Citera
2016-01-17, 09:06
Bannlyst
Sällan man hör om denna, trots beskrivningar här om den bästa benso de kört. Nån som sett den inrikes på senare år?
Citera
2017-03-08, 02:03
Medlem
Glossis avatar
Förra vecka fick jag chansen att testa denna högst njutbara bensodiazepin, och jag kände bara "wow". Jag har aldrig varit något större fan utav bensodiazepiner, har väl käkat en eller annan stesolid emot ångest och någon nitrazepam för att flumma, men jag har aldrig föredragit dem som rusmedel.

Allt detta förändrades i lördags då en polares flickvän avslöjade vad hon hade i sin gottegömma, det var tetrazepam och äventyrlig som man är bangade man så klart inte på att pröva dessa piller i exotisk förpackning (Bild1, Bild2). Det hela slutade med ett flödderrace på två dagar och jag fick i mig närmre tusen milligram utav substansen, och som sagt; wow! Denna var något alldeles extra! Mephedrone, släng dig i väggen.

Nu är det dock så att mina smärre efterforskningar, wikiartikel, har visat att denna avregistrerats som medicin i hela Europa! Helt otroligt är det inte då de piller jag käkade hade gått ut för 13(!) år sedan, så nu till min fråga går denna att införskaffa genom TOR-nätverk och vad kostar de där i sådana fall? Kan väl även slänga in den obligatoriska frågan om någon annan flashbackare testat denna substans? Vad tyckte ni då?
Citera
2017-03-17, 18:14
Medlem
Glossis avatar
Bumpar lite försiktigt, ingen som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in