Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-25, 17:12
  #1
Medlem
Det här fångade min uppmärksamhet av anledningen att var jag än läser så ska denna vara väldigt lik Diazepam och Klonazepam. Stämmer det?

Dessutom är den ju fruktansvärt billig om man får det via "airmail". Varför är den så billig där om allt annat är rena rånet?

Den finns inte i Sverige, undrar varför?
Citera
2010-09-25, 17:19
  #2
Medlem
krang666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methinks
Det här fångade min uppmärksamhet av anledningen att var jag än läser så ska denna vara väldigt lik Diazepam och Klonazepam. Stämmer det?

Dessutom är den ju fruktansvärt billig om man får det via "airmail". Varför är den så billig där om allt annat är rena rånet?

Den finns inte i Sverige, undrar varför?
Kanske är olagligt i Sverige?
Citera
2010-09-25, 17:41
  #3
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krang666
Kanske är olagligt i Sverige?

En mängd olika Bensodiazepiner är olagliga i Sverige som också finns i Sverige ditt jävla pucko.
Citera
2010-09-25, 17:51
  #4
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methinks
Det här fångade min uppmärksamhet av anledningen att var jag än läser så ska denna vara väldigt lik Diazepam och Klonazepam. Stämmer det?

Dessutom är den ju fruktansvärt billig om man får det via "airmail". Varför är den så billig där om allt annat är rena rånet?

Den finns inte i Sverige, undrar varför?


Det finns enormt många olika bensodiazepiner som fungerar mer eller mindre identiskt. Det finns helt enkelt inte en marknad för varenda bensodiazepin som någonsin har producerats. Och med tanke på bensons rykte så lär inte apoteket börja ta in några nya sorter.
Citera
2010-09-25, 17:52
  #5
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krang666
Kanske är olagligt i Sverige?

Alla bensodiazepiner som säljs i Sverige är narkotikaklassade och således olagliga om man inte har dom på recept.
Citera
2010-09-25, 19:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Det finns enormt många olika bensodiazepiner som fungerar mer eller mindre identiskt. Det finns helt enkelt inte en marknad för varenda bensodiazepin som någonsin har producerats. Och med tanke på bensons rykte så lär inte apoteket börja ta in några nya sorter.

Sanningen att säga har jag testat olika styrkor och doser av alla svenska benzodiazepiner, i varierande sinnesstämningar och med olika andra substanser inblandade. Och även tagit alla bara för sig. Och även alla benzo med en annan benzo - förutom Flunitrazepam som redan är så helt jävla skön att den är dum att förstöra.

Med detta sagt så är dem enda svenska benzodiazepiner som ger mig den där muskelavslappnande effekten Flunitrazepam, Diazepam och Klonazepam. Smått, smått gör också Lorazepam och Triazolam det vid högre doser - doser som alltså inte doktorn ens skulle ordinera till en 90-årig epileptiker. Alprazolam och Oxazepam, nej, inget. (Räknar inte med Midazolam då jag bara fått det i röven som 8-åring, aldrig frossat i det i ensamhet/på fest).

Himmler, jag undrar alltså egentligen om Tetrazepam (á 50mg) kan sticka ut så mycket att den "gör sig värdig en plats bland apoteken", eller en plats i 5-i-topp bland svenska pillerfantaster. Om man läser om den så står det först och specifikt att den är muskelavslappnande, men även ångestdämpande... Detta är precis vad Diazepam är avsett att göra.

Någon här som testat den, kanske kan jämföra den med någon benzo i ekvivalens? Är den värd att beställa hem sisådär 1000 tabs av?

Mvh
__________________
Senast redigerad av Methinks 2010-09-25 kl. 19:47. Anledning: Komplettering.
Citera
2010-09-25, 19:46
  #7
Medlem
Men precis som du också säger vet staten, sjukhusen och svenska folket vad benzon kan göra om man INTE behöver den... Förstöra. Och den har förtjänat sitt rykte. Få missbrukare hanterar dem snyggt.
Citera
2010-09-25, 20:03
  #8
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methinks
Sanningen att säga har jag testat olika styrkor och doser av alla svenska benzodiazepiner, i varierande sinnesstämningar och med olika andra substanser inblandade. Och även tagit alla bara för sig. Och även alla benzo med en annan benzo - förutom Flunitrazepam som redan är så helt jävla skön att den är dum att förstöra.

Med detta sagt så är dem enda svenska benzodiazepiner som ger mig den där muskelavslappnande effekten Flunitrazepam, Diazepam och Klonazepam. Smått, smått gör också Lorazepam och Triazolam det vid högre doser - doser som alltså inte doktorn ens skulle ordinera till en 90-årig epileptiker. Alprazolam och Oxazepam, nej, inget. (Räknar inte med Midazolam då jag bara fått det i röven som 8-åring, aldrig frossat i det i ensamhet/på fest).

Himmler, jag undrar alltså egentligen om Tetrazepam (á 50mg) kan sticka ut så mycket att den "gör sig värdig en plats bland apoteken", eller en plats i 5-i-topp bland svenska pillerfantaster. Om man läser om den så står det först och specifikt att den är muskelavslappnande, men även ångestdämpande... Detta är precis vad Diazepam är avsett att göra.

Någon här som testat den, kanske kan jämföra den med någon benzo i ekvivalens? Är den värd att beställa hem sisådär 1000 tabs av?

Mvh


100 mg Tetrazepam motsvarar ungefär 10 mg diazepam, det är alltså en väldigt svag medicin. Men den tycks ha väldigt bra muskelrelaxerande egenskaper. Men som sagt vi har redan diazepam, klonazepam, lorazepam osv som har samma egenskaper och som har ställt till med en massa problem för tusentals människor, och svenska apotek och den svenska läkarkåren är inte särskilt sugna på att ta in fler bensodiazepiner, dom vill snarare att dom försvinner
Citera
2010-09-25, 20:16
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
100 mg Tetrazepam motsvarar ungefär 10 mg diazepam, det är alltså en väldigt svag medicin. Men den tycks ha väldigt bra muskelrelaxerande egenskaper. Men som sagt vi har redan diazepam, klonazepam, lorazepam osv som har samma egenskaper och som har ställt till med en massa problem för tusentals människor, och svenska apotek och den svenska läkarkåren är inte särskilt sugna på att ta in fler bensodiazepiner, dom vill snarare att dom försvinner

Tack Himmler!
Svag, men passande för mig alltså.

Till den unga svenska läkarkåren: Lycka till.
Citera
2010-09-25, 21:12
  #10
Medlem
Mandic!s avatar
Svag bensodiazepin som jag också är lite sugen på faktiskt. Lite i klass med sobril i styrka, tom svagare kanske? Väldigt billigt kan man få tag på den. Någon alls som testat?
Citera
2010-09-25, 22:02
  #11
Medlem
Mmh... Hade vart skönt om det trillade in 20 tripprapporter på den. Snälla jämför!! Himmler har redan beskrivit styrkeekvivalensen... Men man vill ju ha mer detaljer! Som att diskutera E ju...
Citera
2010-09-26, 19:23
  #12
Medlem
nakedjunkies avatar
Min erfarenhet av tetrazepam är att den är väldigt muskelavslappnande i förhållande till övriga klassiska benzoeffekter. Lite som klonazepam fast med mindre mentalt lugn alltså (och kortare halveringstid). Det bör ju iofs tilläggas att jag aldrig tagit det i russyfte utan enbart som just muskelavslappnande enligt läkares ordination. Den kanske är värsta überbenzon i högre doser, vet ej.

edit: Kom precis på att min sambo tagit tetrazepam ett par gånger innan hon ska flyga (hon är extremt flygrädd) och det har hjälpt fint. Vet inte hur hon doserat, men jag tror inte hon tagit mer än en tablett, hur många mg det nu kan vara. Så enbart muskelavslappnande är den uppenbarligen inte.
__________________
Senast redigerad av nakedjunkie 2010-09-26 kl. 19:45.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback