• 1
  • 2
2010-09-25, 16:22
Medlem
pillowtalks avatar
Hej, är osäker till vad jag tycker om att bära väska och skor av olika färg tillsammans, så tänkte att era synpunkter skulle vara till användning. Det handlar alltså främst om skinnprodukter. Kan man som tjej, eller kille med för den delen, ha på sig ett par svarta skor och en brun väska av valfri nyans? Ser detta dumt ut, vad anser ni? Oftast använder jag svart skinnjacka, trenchcoat (svart och hasselnötsbrun), eller som nu en ullkappa.
Kom med åsikter och har ni tips om speciella färger/nyanser som går fint att matcha kan ni gärna länka en bild
Citera
2010-09-25, 16:37
Medlem
storatuttars avatar
Ja, det tycker jag du kan göra. Allt behöver ju inte gå i samma färg. Lite kontrast framhäver ju bara olika plagg. Men det ska ju va viss balans tycker jag.
Citera
2010-09-25, 17:18
Medlem
pillowtalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storatuttar
Ja, det tycker jag du kan göra. Allt behöver ju inte gå i samma färg. Lite kontrast framhäver ju bara olika plagg. Men det ska ju va viss balans tycker jag.
Tycker det var lite diffust där, men tack.
Ingen annan som har ork att tycka till?
Citera
2010-09-25, 22:44
Medlem
Eirichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowtalk
Hej, är osäker till vad jag tycker om att bära väska och skor av olika färg tillsammans, så tänkte att era synpunkter skulle vara till användning. Det handlar alltså främst om skinnprodukter. Kan man som tjej, eller kille med för den delen, ha på sig ett par svarta skor och en brun väska av valfri nyans? Ser detta dumt ut, vad anser ni? Oftast använder jag svart skinnjacka, trenchcoat (svart och hasselnötsbrun), eller som nu en ullkappa.
Kom med åsikter och har ni tips om speciella färger/nyanser som går fint att matcha kan ni gärna länka en bild

Jag må förvisso vara en aning anal med detta, men har jag läderväska försöker jag matcha den med skor/bälte. Givetvis kan du ha vilka skor du vill till vilken väska du vill, tror att antalet kritiska blickar du får på dig för detta är försumbart få.
Citera
2010-09-27, 23:11
Medlem
montevideos avatar
du behöver absolut inte matcha. jag tycker att det kan se lite "för genomtänkt" ut, när man skall matcha saker saker som väska och skor. matchning är ingen universell kod att det blir snyggt.
värst är väl ändå när folk matchar ögonskugga till färgen på tröjan.
Citera
2010-09-28, 03:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av montevideo
du behöver absolut inte matcha. jag tycker att det kan se lite "för genomtänkt" ut, när man skall matcha saker saker som väska och skor. matchning är ingen universell kod att det blir snyggt.
värst är väl ändå när folk matchar ögonskugga till färgen på tröjan.

Helt rätt, du behöver inte matcha, snarare ballare om du sticker ut. Det skall inte se genomtänkt ut, utan släng på dig något coolt i all denna stress
Citera
2010-10-07, 17:30
Medlem
prettygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eirich
Jag må förvisso vara en aning anal med detta, men har jag läderväska försöker jag matcha den med skor/bälte. Givetvis kan du ha vilka skor du vill till vilken väska du vill, tror att antalet kritiska blickar du får på dig för detta är försumbart få.

Det är väl grundläggande för att få en helhet i sin utstyrsel? Tycker inte att det ser särskilt genomtänkt eller snyggt ut när folk har bruna skor och svart bälte eller tvärtom.
Citera
2010-10-07, 17:38
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Det är väl grundläggande för att få en helhet i sin utstyrsel? Tycker inte att det ser särskilt genomtänkt eller snyggt ut när folk har bruna skor och svart bälte eller tvärtom.

Vet inte hur det är för kvinnor, men för män med hyfsat formell klädsel vore ju detta otänkbart.
Citera
2010-10-07, 17:44
Medlem
Eirichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl

Givetvis, det var därför jag skrev skor/bälte (innebärande skor & bälte som en helhet). Att jag alltid matchar väska till dessa kan dock för vissa människor anses en smula överdrivet.
Citera
2010-10-07, 17:56
Medlem
VaGKs avatar
Svart och brunt läder tycker jag ska hålla sig långt borta från varandra, däremot tycker jag inte att exempelvis ett par bruna skinnskor och en olivgrön skinnväska är helt fel, nu har den väskan jag sitter och sneglar på i och för sig bruna detaljer, men ändå.
Citera
2010-10-07, 19:41
Medlem
MT-snubbens avatar
Min åsikt är att alla läderdetaljer man bär bör vara någorlunda färgmatchade, annars ser det lätt lite plottrigt ut.
Citera
2010-10-07, 23:21
Medlem
prettygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Vet inte hur det är för kvinnor, men för män med hyfsat formell klädsel vore ju detta otänkbart.

Håller med och anser att kvinnor bör tillämpa samma tänk.

Citat:
Ursprungligen postat av Eirich
Givetvis, det var därför jag skrev skor/bälte (innebärande skor & bälte som en helhet). Att jag alltid matchar väska till dessa kan dock för vissa människor anses en smula överdrivet.

Den typen av människor är oftast inga stilföredömen.

Citat:
Ursprungligen postat av VaGK
Svart och brunt läder tycker jag ska hålla sig långt borta från varandra, däremot tycker jag inte att exempelvis ett par bruna skinnskor och en olivgrön skinnväska är helt fel, nu har den väskan jag sitter och sneglar på i och för sig bruna detaljer, men ändå.

Alla jordfärger funkar ju bra ihop. Brunt, khaki, olivgrönt, beige, kamel, rostrött...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in