Jag såg imorse en väldigt stor spindel i min lilla lägenhet, den var lite vit och fet. Skulle kasta något på den men när jag vände mig om var den borta. Jag har inte hittat den och kan inte sova här om jag inte hittar den. Vart kan den ha gömt sig? Hur kan jag locka fram den?
Ställ fram en skål med mjölk så kommer den när den blir hungrig.
Nä men ärligt, hur hade du tänkt att locka fram den?
Låt den va, den kommer inte äta upp dig om du är rädd för det.
TS: införskaffa en större mängd zyklon B, därefter ska du ta dig upp på lägenhetstaket (helst hissa ner dig från en helikopter med hjälp av ett rep)
därefter häller du ner zyklonkristallerna i ventilationen.
om du har några fiender så är detta ett utmärkt tillfälle att ha te-bjudning.
Har du katt? Jag har två katter som mycket effektivt letar upp o leker alla insekter till döds. Förjävligt bra att ha katt i sånna lägen. Jag har också spindelfobi så jag vet vad du går igenom. Hoppas allt löser sig..
Usch, jag lider med dig, jag har också spindelfobi så jag förstår att du inte kan sova om du inte hittar odjuret.
Det finns en pryl som avger ett ljud som ligger på en frekvens som inte är skadlig för människor men som uppfattas av spindlar på ett avskräckande sätt. Man sätter den i ett vanligt elkontakt.Jag var med en kompis till Bauhaus idag som köpte en sådan, det finns även varianter mot mygg, möss och fladdermöss. Apparaten mot spindlar kostade 279 kronor, det kan det definitivt vara värt för att få sinnesfrid. Nackdelen är att det tar några dagar innan den når full effekt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!