2010-09-29, 10:45
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Då skäms jag för mitt dåliga minne, men vill väl komma ihåg att RB's identitet har varit föremål för mycken diskussion genom åren. Så, varför tillåts då den där tråden leva kvar, speciellt då den nu har länkats och förts till publik agenda?

Det är inget större fel på kissens minne. Vi som varit med ett slag minns bland annat trådar från
fb-träffar där deltagarna postade bilder på sig själva, både moderatorer och "vanliga" användare.
Inget märkligt med det, tyckte man väl på den gamla goda tiden

Dock så måste du inse att det inte innebär att en användare vill att sin gamla självoutning ska
fortleva. Det kan ju t.ex. vara så att en person gått från användare till moderator och vill därmed
återgå till anonymitetens trygga värld.
Citera
2010-09-29, 10:51
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Jag blev avstängd p.g.a regel 1.06 en gång för att jag (som jag minns det) medvetet antydde att en person hade skrivit saker med en annan användare eller något. Jag avslöjade inte någons identitet direkt utan jag gjorde sammankoppling av två konton. Jag gjorde detta halvt på skämt och halvt för att visa att han var oseriös och trollade. Jag var faktiskt ganska förvånad när jag såg att jag var avstängd.
Som hoppeligen då – ackför ofta först då – framgick förbjuder 1.06 sammankoppling av konto—konto/person, oavsett bakomliggande orsak. Orsaken spelar roll endast för regelbrytaren och regelns syfte är inte att fälla dennæ men skydda den drabbade. 1.06 är svår att följa bara om man inte läst den / prompt ska ha den till frän spandex att posera i / har svårt över huvud.
Citera
2010-09-29, 11:52
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Jag blev avstängd p.g.a regel 1.06 en gång för att jag (som jag minns det) medvetet antydde att en person hade skrivit saker med en annan användare eller något. Jag avslöjade inte någons identitet direkt utan jag gjorde sammankoppling av två konton. Jag gjorde detta halvt på skämt och halvt för att visa att han var oseriös och trollade. Jag var faktiskt ganska förvånad när jag såg att jag var avstängd.

Att du sammankopplade två konton och inte ett konto med en IRL-identitet kan mycket väl ha varit det som räddade dig från bannlysning istället för en varning. Som Zwerchstand säger är inte sammankopplingar mellan konton tillåtet heller. Överlag kan det inte påpekas nog många gånger hur försiktig man ska vara när man spekulerar i medlemmars identitet. Det bästa är att hålla avståndet ordentligt, att inte skoja, antyda eller påstå saker mellan raderna.

Det mest tragiska är de som skaffar sig en varning på grund av att de "måste" påpeka att en bannad användare har kommit tillbaka under nytt namn. Det man bör göra är naturligtvis att skicka RP eller PM till en moderator med sina misstankar.
Citera
2010-09-29, 16:34
Bannlyst
Under mina 3 första månader här på FB bröt jag tydligen mot 1.06 och 1.04. 1.04 förstår jag för jag ville att folk skulle ringa och tracka en snubbe, MEN 1.06 handlar väl bara om Flashbacks medlemmars identitet? Jag fick 1 veckas avstänging på grund av det.
Citera
2010-09-29, 17:06
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponni
Under mina 3 första månader här på FB bröt jag tydligen mot 1.06 och 1.04. 1.04 förstår jag för jag ville att folk skulle ringa och tracka en snubbe, MEN 1.06 handlar väl bara om Flashbacks medlemmars identitet? Jag fick 1 veckas avstänging på grund av det.

Den 1.06an var ganska klockren, kan skicka inlägget till dig över PM så du förstår.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in