2010-09-24, 22:35
Medlem
MicrograMs avatar
Som topic lyyyder....

Är det farligt att kombinera dessa? (Haldol, Inderal och alkohol)

Eftersom Haldol påverkar dopaminet (som alkohol frigör) - kan det bli farligt om man kombinerar dessa?
Senast redigerad av MicrograM 2010-09-24 kl. 22:38.
Citera
2010-09-24, 23:05
Tror inte det. Jag käkar 4 mg Haldol varje dag o super lika mycket för det. O jag har inte märkt nått. Har även käkat Inderal samtidigt. Men är man ovan så kan ju Haldol däcka en!
Citera
2010-09-24, 23:12
Medlem
Smash3rs avatar
Har inte testat Indreal, men annars är det bara att blanda på!
Citera
2010-09-24, 23:27
Citat:
Ursprungligen postat av Smash3r
Har inte testat Indreal, men annars är det bara att blanda på!
Inderal är ofarligt att blanda med alkohol. Tänkte mest på Haldol, det kan däcka en, om man är ovan.
Citera
2010-09-26, 16:20
Medlem
MicrograMs avatar
Måste bara fråga i denna tråd utan att starta en ny.

Jag har problem med ångest, och min läkare ordinerade mig Haldol och Inderal och ingen benso.

Kan ångesten och stressen minskas vid kombination av dessa?
T.ex. 2-4mg Haldol och ca 40mg Inderal?

Är Haldol direktverkande förresten?
Citera
2010-09-26, 16:28
Citat:
Ursprungligen postat av MicrograM
Måste bara fråga i denna tråd utan att starta en ny.

Jag har problem med ångest, och min läkare ordinerade mig Haldol och Inderal och ingen benso.

Kan ångesten och stressen minskas vid kombination av dessa?
T.ex. 2-4mg Haldol och ca 40mg Inderal?

Är Haldol direktverkande förresten?
Ja, den kan minska, jag vet inte så mycket om det eftersom jag tar Iktorivil varje dag också.

Men ja, Haldol är direktverkande (inom några timmar), men man bör veta hur man reagerar på medicinen innan man dricker på den.
Citera
2010-09-28, 20:04
Medlem
MicrograMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Ja, den kan minska, jag vet inte så mycket om det eftersom jag tar Iktorivil varje dag också.

Men ja, Haldol är direktverkande (inom några timmar), men man bör veta hur man reagerar på medicinen innan man dricker på den.

Okej, tack för infon.

Har ett par frågor till:

1. Har haft svårt att sova nu när jag börjar ta Haldol (4mg/dag).
Vaknar upp mitt i natten av att jag får för mig att det är människor eller varelser i mitt rum, att saker prasslar, papper bläddras, ögon som tittar på mig osv.
Detta vaknar jag av och gör mig ganska rädd. När jag igår till sist vaknade för fjärde gången kl 05:30 så steg jag upp eftersom jag kände obehag och inte kunde somna om.

Är detta en biverkning? Borde inte Haldolen sänka denna paranoia?
Har bara ätit Haldol i 3 dagar nu.

2. Jag har en otrolig rastlöshet i kroppen/benen, ungefär som myrkryp. Har Iktorivil men blir så otrooooligt trött av denna kombination.
Vill påpeka att tröttheten som sätts in när jag tar min dos Haldol är rätt skön men jag är som en zombie hela dagen och vill bara "nodda" på en stol i ett städrum eller något.
Kommer detta gå över?
Citera
2010-09-29, 21:13
Citat:
Ursprungligen postat av MicrograM
Okej, tack för infon.

Har ett par frågor till:

1. Har haft svårt att sova nu när jag börjar ta Haldol (4mg/dag).
Vaknar upp mitt i natten av att jag får för mig att det är människor eller varelser i mitt rum, att saker prasslar, papper bläddras, ögon som tittar på mig osv.
Detta vaknar jag av och gör mig ganska rädd. När jag igår till sist vaknade för fjärde gången kl 05:30 så steg jag upp eftersom jag kände obehag och inte kunde somna om.

Är detta en biverkning? Borde inte Haldolen sänka denna paranoia?
Har bara ätit Haldol i 3 dagar nu.

2. Jag har en otrolig rastlöshet i kroppen/benen, ungefär som myrkryp. Har Iktorivil men blir så otrooooligt trött av denna kombination.
Vill påpeka att tröttheten som sätts in när jag tar min dos Haldol är rätt skön men jag är som en zombie hela dagen och vill bara "nodda" på en stol i ett städrum eller något.
Kommer detta gå över?
Svar 1: Jo, det är ju sånt som Haldol ska förhindra, men det kan också vara biverkningar. Jag åt en gång 5 st 4 mg Haldol, o kom in i nått sinnessjukt drömtillstånd. Svårt att förklara det. Men obehagligt var det iaf.

Svar 2: Ja, rastlöshet är en vanlig biverkning. Trötthet också. Men jag tar min Haldol på kvällen, så det märker jag inte av, o den har ganska lång halveringstid, så den sitter i dagen efter.

Jag hade gett det en chans, men känns det allt för jävligt efter nån vecka så byt medicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in