2010-09-24, 21:33
Medlem
Richie Apriles avatar
Jag och många med mig skulle jag tro, tycker det är jävligt skoj med vin och ölbryggning och nu när det snart lackar mot jul börjar glöggsäsongen - jag snackar nu inte om dunderglögg utan vinglögg på eget vin!
Glögg som är egentillverkad från grunden är inte bara magiskt gott utan också en riktigt fin gåbortpresent (lugn nu moderatorer, tråden ska inte flyttas - hembränningssnacket slutar med denna mening).

När man gör vinglögg på 20 liter går det åt en helvetisk massa kryddor (nejlikor, kardemumma, kanelstångar, pomeransskal etc.) Att köpa det på ICA känns löjligt när det blir sådana astronomiska summor så jag tänkte därför se om jag kan hitta riktigt billiga kryddor. Det borde ju vara någon sorts invandrarkiosk som tar hem priset antar jag... Min personliga favorit hittills har varit ett turksnabbköp på skärholmstorget som vid sidan av halalslaktade lamm och dadlar också väldigt säljer många sorters kryddor till ett rimligt pris.

Men efter tidigare årgångars succé har min glögg blivit så populär att jag lovat att ge bort sammanlagt 30 liter i år vilket gör att jag tänkte scanna av marknaden så jag inte blir ruinerad...

Förortsbor, hjälp en simpel man att hitta sina billiga kryddor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in