Jag och mnga med mig skulle jag tro, tycker det r jvligt skoj med vin och lbryggning och nu nr det snart lackar mot jul brjar glggssongen

- jag snackar nu inte om dunderglgg utan vinglgg p eget vin!
Glgg som r egentillverkad frn grunden r inte bara magiskt gott utan ocks en riktigt fin gbortpresent (lugn nu moderatorer, trden ska inte flyttas - hembrnningssnacket slutar med denna mening).
Nr man gr vinglgg p 20 liter gr det t en helvetisk massa kryddor (nejlikor, kardemumma, kanelstngar, pomeransskal etc.) Att kpa det p ICA knns ljligt nr det blir sdana astronomiska summor s jag tnkte drfr se om jag kan hitta riktigt billiga kryddor. Det borde ju vara ngon sorts invandrarkiosk som tar hem priset antar jag... Min personliga favorit hittills har varit ett turksnabbkp p skrholmstorget som vid sidan av halalslaktade lamm och dadlar ocks vldigt sljer mnga sorters kryddor till ett rimligt pris.
Men efter tidigare rgngars succ har min glgg blivit s populr att jag lovat att ge bort sammanlagt 30 liter i r vilket gr att jag tnkte scanna av marknaden s jag inte blir ruinerad...
Frortsbor, hjlp en simpel man att hitta sina billiga kryddor!