Citat:
Ursprungligen postat av grovsmide
Hade du någon mat på kiosktiden? Korv, mackor eller annan mer eller mindre lagad anrättning?
Nope, det hade jag inte. Platsbrist var en av orsakerna, sen att miljökontoret inte tillät att jag blandade varmt och kallt (d.v.s glass o t.ex. smörgåsgrill).
Citat:
Kunde du rangordna och kanske skriva lite om följande produkter efter vad du tror är bäst att satsa på vore jag tacksam. Tanken är i en strandkiosk i så fall.
0,33 burkläsk
0,5pet
0,6 festis
Vatten, flaskvatten
Pinnglass och färdiga strutar
Kulglass
Kakor och fikabröd
Kaffe (vill folk ha det i värmen?)
Bubblare:
Saft?? (billigt jue..
Tidningar
Mackor
Korv
Hamburgare med tillbehör
Allt säljer! Kaffe skulle gå alldeles utmärkt. Tänk på att ha något "fikabröd" som passar till kaffet, som har bra hållbarhet och klarar av värmen i kiosken. Tänker främst på Delicatos sortiment. Saft... Mja, det tror jag inte så mycket på, då är det bättre med festisar. Tidningar skulle fungera, men det blir för mycket hantering och låg vinst. Regnar det så får du leveranser i alla fall som du måste administrera men som du inte säljer av. Mackor = kanske toast? Förvaras frysta, och du värmer på dom på beställning. Korv o hamburgare tror jag inte är någon höjdare på stranden.
Satsa på glass, dryck, kaffe med tilltugg. Slush skulle säkerligen bli en storsäljare, men maskinerna är svindyra.