2007-08-17, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
igår räknade jag fram att vi har ökat omsättningen med 14% jämfört med 2006. trots att midsommarafton blev totalfiasko och första marknadsdagen likaså.

får se hur det blir, om ökningen håller i sig trots vädret, men det ska nog gå bra.

VAD KUL! Glad för dig. Jag har dock hittat andra bättre tips för hur man kan göra plånboken tjockare.
Citera
2007-08-17, 19:58
Medlem
Trio66s avatar
Kul tråd, här har du ännu en sträckläsare. Tror du att du kommer upp i 300k i sommar?
Citera
2007-08-18, 20:31
Medlem
belowyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trio66
Tror du att du kommer upp i 300k i sommar?
Nej.
Det har regnat i stort sett varje dag i någon omfattning, turisterna kom dessutom en vecka senare i år. Marknaden regnade bort och de tre första "soliga torsdagarna" regnade också bort. +midsommarafton.

Det ser ut som om det kommer bli lika stor försäljning i år som förra året, nästan exakt på kronan faktiskt. Har inte öppet så länge till nu heller.
Citera
2007-08-19, 00:09
Medlem
Matchens avatar
Då kan även jag ansluta mej till gruppen som streckläst denna tråden.

Inspirerande och roligt att följa ett projekt så här under 3 år!

Fan jag vill också göra något sånt här, bara säga upp sej ifrån industrin, ta tag i sitt liv och dra igång något!

Gött jobbat!
Citera
2007-08-19, 11:01
Medlem
Jag älskar den här tråden!

Blir glad och väcker entreprenörandan varje gång jag läser den !!
Citera
2007-08-19, 13:26
Medlem
marimekkos avatar
Då har jag också streckläst tråden! Underhållande läsning och kul att det går så bra för dig!

Får vi veta vad nästa projekt är snart?
Citera
2008-01-21, 18:49
Medlem
Hur går det?! Riktigt bra tråd!
Citera
2008-01-21, 21:05
Medlem
belowyous avatar
det gick skapligt i somras, trots vädret måste jag säga.

nu har jag pluggat klart och jobbar, men har ett litet projekt på gång med farsan vid sidan av jobbet och kommer troligen att sälja eller hyra ut kiosken i sommar. det är dags att gå vidare med jobb och nya projekt.
Citera
2008-02-12, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
det gick skapligt i somras, trots vädret måste jag säga.

nu har jag pluggat klart och jobbar, men har ett litet projekt på gång med farsan vid sidan av jobbet och kommer troligen att sälja eller hyra ut kiosken i sommar. det är dags att gå vidare med jobb och nya projekt.

Hehe, du får mig att vilja öppna eget!
Citera
2008-02-12, 23:56
Medlem
Är också en sträckläsare av den här underbara tråden
Jag undrar om du skulle kunna berätta för oss hur utgifter/vinst fördelade sig på omsättningen?
Te.x. löner, varor, vinst.
Citera
2008-06-14, 00:56
Medlem
hänk3s avatar
Vet inte hur jag hittade till den här tråden men har nästan läst allt (skummat igenom det mesta och läst det som verkade mest intressant) och nu är jag jäkligt nyfiken på vad du gör nu...

Har du kvar kiosken? Hyr du ut den? Sålde den? Något annat roligt projekt?

Iaf intressant läsning och vill gratulera dig till att från att fått en ide verkligen göra nått av den och lyckas, om än på liten skala.
Citera
2008-06-14, 13:13
Bannlyst
Mycket intressant, tror nog denna entreprenör alltid kommer driva företag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här