2007-05-13, 23:51
Medlem
Vet inte om någon tagit upp det men jag skulle tippa att en sådan där elektronisk grill drar rejält med ström. Bara en tanke sådär att det säkert finns en del pengar att spara i hur man tillreder korvarna och för ett företag som inte omsätter så mycket pengar blir det en hyffsad andel av pengarna, värt att tänka på kanske.
Citera
2007-05-14, 10:41
Medlem
belowyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Kom ihåg att en ökad omsättning inte bara är bra. Mer kunder innebär mer jobb(anställning?) och det innebär inte alltid högre vinst(eftersom du kanske måste sänka priserna/satsa mkt på marknadsföring för att få dina nya kunder )

HELT RÄTT! Cornettomaskinen kommer antagligen dra en hel del folk, men det fina är att det inte tar mer än ett par sekunder att få fram en glass, det går mycket snabbare med c-maskinen än att skopa en glass manuellt. Dessutom, är det marknadsdagar, och dagar med väldigt mycket folk så är det alltid två stycken som jobbar: en som står vid kassan, tar beställningen, tar betalt, servar kunden samtidigt som den andra skopar glassen.
Citera
2007-06-24, 15:19
Medlem
Mineralvatten?!

Vad var det för exklusivt mineralvatten då?
Citera
2007-06-24, 16:21
Medlem
belowyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTheMan
Vad var det för exklusivt mineralvatten då?
http://www.dahliaspringwater.se/dahlia.html
Citera
2007-06-25, 10:15
Medlem
filts avatar
Då har även jag läst igenom hela tråden.

Ruskigt kul att få ta del av processen från idé till framgång! Väldigt inspirerande. Kul att du delat med dig så öppet om detaljer.

Jag önskar dig all lycka till med kiosken, om jag har vägarna förbi skall jag absolut köpa en glass av dig.
Citera
2007-06-25, 11:37
Bannlyst
Du sa att du skulle köpa en kiosk för 100 000kr? Räcker det? eller tänker du hyran en?
Citera
2007-06-25, 20:06
Medlem
belowyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomdenstore
Du sa att du skulle köpa en kiosk för 100 000kr? Räcker det? eller tänker du hyran en?

eh?
tänker eller tänkte?

100 000 räcker för att köpa en kiosk (glass) mer än väl, men om du är intresserad så går det att "låna" en kiosk också.
Citera
2007-06-26, 14:06
Medlem
Tack !

Skönt med driftiga personer som gör mer än att pilla sig i naveln och gnälla!
sträck-läst hela tråden, verkligen inspirerande !

Tack !
Citera
2007-06-27, 13:53
Medlem
Hur går det..

...för dig och din kiosk?
Citera
2007-06-27, 21:03
Medlem
sträckläste denna historian i slutet av 2006 och var från börja skeptisk till om det skulle gå bra men skönt det gjorde det, lycka till i fortsättningen bara det att du vågar satsa och testa är halva vägen till miljonerna
Citera
2007-06-27, 21:35
Medlem
belowyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flamza
...för dig och din kiosk?

igår räknade jag fram att vi har ökat omsättningen med 14% jämfört med 2006. trots att midsommarafton blev totalfiasko och första marknadsdagen likaså.

får se hur det blir, om ökningen håller i sig trots vädret, men det ska nog gå bra.
Citera
2007-07-01, 16:59
Medlem
lexitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
igår räknade jag fram att vi har ökat omsättningen med 14% jämfört med 2006. trots att midsommarafton blev totalfiasko och första marknadsdagen likaså.

får se hur det blir, om ökningen håller i sig trots vädret, men det ska nog gå bra.

hur mycket har du gått plus på hela alltet under åren som gått? ska du sälja kiosken efter denna sommar, tror du den ökat eller minskat i värde sedan du köpte den, du köpte den för 70 va? inget plugg, ingen klasskiosk, vad ska du göra sen då? blev allt, ekonomiskt sett, som du trodde det skulle bli?? över/under förväntningarna? =)

grattis förresten, eller va säger man? till en lyckad idé. minns att jag läste denna tråden för 2 år sen nånstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in