mkt intressant läsning, har kollat på denna tråden många gånger, och tycker det är lika spännande varje gång!
det kommer gå bra för dig i livet o lycka till med allt i fortsättningen!
hur ser det ut för tjorren i sommar då? skall den hyras ut eller driver du den själv?
Ska driva den själv, förhoppningsvis... Har ögonen på ett annat objekt, ska få svar om det mycket snart hoppas jag och då visar det sig...
Men i år ska det bli ytterligare kassarekord för kiosken, jag har lyckats få tag på en cornetto-maskin (mjukglass) från GB, som miljökontoret faktiskt har gett mig tillstånd för.
Ska driva den själv, förhoppningsvis... Har ögonen på ett annat objekt, ska få svar om det mycket snart hoppas jag och då visar det sig...
Men i år ska det bli ytterligare kassarekord för kiosken, jag har lyckats få tag på en cornetto-maskin (mjukglass) från GB, som miljökontoret faktiskt har gett mig tillstånd för.
Kul att se att tråden fortfarande lever
Nu börjar det väl bli öppningstime?
Vilket är premiärdatumet iår?
Hoppas vädret blir bra och att du slår fjolårets kassarekord!
Har inget premiärdatum än, förhoppningsvis blir det första fredagen i maj, men det visar sig, och i år spänner jag bågen ytterligare för att öka på försäljningen, så vi får hoppas på att det blir mental champagne för alla här inne för tredje året i rad nu!
Intressant tråd. Driftig entreprenör. Kan inte låta bli att ryckas med i trådskaparens orubbliga entusiasm.
Men.
Med den entreprenörsanda och talang som vår vän i glasskiosken uppvisar så förundras jag lite över valet av business. Allt detta slit och bara kaffepengar i belöning.
Med den affärserfarenhet du har nu så måste det finnas möjligheter att växla upp ett par divisioner så att du kan försörja dig ordentligt på din business? Finns säkert lokala affärsmöjligheter som passar din talang och håller året runt - med betydligt mer attraktiv omsättning/vinst. När slutar du plugga?
Keep going. Som en annan skribent skrev - det vore intressant att veta var trådskaparen finns 10-20 år från nu.
Nu laddar jag upp inför sommaren. Gick igenom alla dagsrapporter från i somras och fick fram antalet kunder vi haft i somras:
15.510 glada kunder!
Kiosken har fått ny fräsch färg, mjukglassmaskin har jag fått från GB (Cornetto Soft) plus att jag ska göra en liten marknadsföringskupp nu innan högsäsongen kommer igång, mer om det senare, och i år kommer jag satsa 200% på att öka omsättningen och antalet glada kunder ytterligare.
lämna gärna ett litet avtryck i gästboken på www.siaglass.nu
För den som skrev om att satsa på lite nya åretrunt projekt: det är på g.
Nu laddar jag upp inför sommaren. Gick igenom alla dagsrapporter från i somras och fick fram antalet kunder vi haft i somras:
15.510 glada kunder!
Kiosken har fått ny fräsch färg, mjukglassmaskin har jag fått från GB (Cornetto Soft) plus att jag ska göra en liten marknadsföringskupp nu innan högsäsongen kommer igång, mer om det senare, och i år kommer jag satsa 200% på att öka omsättningen och antalet glada kunder ytterligare.
lämna gärna ett litet avtryck i gästboken på www.siaglass.nu
För den som skrev om att satsa på lite nya åretrunt projekt: det är på g.
Fan vad kul, den här tråden är verkligen trevlig att läsa! Ska bli kul att se vad du har för året runt projekt på gång också.