• 1
  • 2
2010-09-24, 17:48
Medlem
Har läst runt lite här nu och inte hittat någon som pratat om Swedbanks mer koncept. Är det någon som har lite erfarenhet av det, t ex fått behov av nödkontanter osv. I konceptet ingår Visa, mastercard och american express med samanlagt minst 50k i krediter fördelat på korten. Det ingår även alla möjliga extra försäkringar t ex olika reseförsäkringar, prisgaranti, Conciergeservice, rabbater på hotell och restauranger.

Det kostar 95 kr i månaden och det låter mkt men då ingår i princip alla tjänster som du behöver från en bank.

Bara genom att du köper en tv som sjukner 1k och du får tillbaka det på prisgarantin så är det ju i princip hela årskostnaden. Sen får man ju mkt snyggare kort än de vanliga fula. Läs mer på www.swedbank.se/mer
Citera
2010-09-24, 19:16
Medlem
Jag har personligen ingen erfarenhet av Mer. Men spontant tycker jag inte att 95kr/månad låter så mycket jämfört med vad man får för pengarna. Dock ska sägas att jag tycker 95kr/månad är väldigt mycket för några kort om man inte har nytta av tjänsterna som ingår.

Måste även säga att jag tror man är väldigt fel ute i sitt tänk om man på minsta sätt lägger värde i hur korten ser ut.
Citera
2010-09-25, 00:27
Medlem
Dem flesta banker brukar ha liknande kort, jag hade nog satsa på ett SAS mastercard/Eurobonus.
Poäng på allt du handlar, som i slutändan kan resultera i en inrikesresa sthlm-göteborg
Citera
2010-09-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtreoN
Bara genom att du köper en tv som sjukner 1k och du får tillbaka det på prisgarantin så är det ju i princip hela årskostnaden.

Nej det stämmer ej. Det gäller om man hittar varan till ett lägre ordinarie pris. Denna prisgaranti är knappast någonting värd eftersom samtliga ex elektronikkedjor har denna garanti.

Deras "köpskydd" som gäller 90 dagar från inköpsdatum är heller ingenting värt. Ordinarie garanti eller hemförsäkring täcker dessa kostnader ändå.

Om du tänker på att du betalar 1140:-/år för detta kort så har jag mycket svårt att se lönsamheten i det. Möjligtvis om du är ute och reser väldigt mycket privat, men i så fall finns det andra kort som konkurrerar ut detta.
Citera
2010-09-25, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackuser
Om du tänker på att du betalar 1140:-/år för detta kort så har jag mycket svårt att se lönsamheten i det. Möjligtvis om du är ute och reser väldigt mycket privat, men i så fall finns det andra kort som konkurrerar ut detta.

Du missar ju helt och hållet conciergeservicen. Hur värdesätter man egentligen att kunna ringa någon för att boka bord på en utvald restaurang, eller att kunna ringa någon för att boka teaterbiljetter åt dig? "Det närmaste en personlig betjänt du kan komma" och det kostar bara 95kr per månad.

Måste erkänna att man nästan bli stött av att Swedbank påstår att jag inte skulle kunna komma närmare att ha en personlig betjänt än så.
Citera
2010-09-26, 19:39
Medlem
Bombadils avatar
Flickvännen har MER. Det är klart värt 95 spänn, vi använder concierge-servicen hela tiden (idrottevenemang, restaurangbokningar, resor etc) och jag kan klart rekommendera det. Dessutom, bra översikt för alla tre kort när det är samlat och så har de sågon specialinloggning p hemsidan där man får lite "godiserbjudanden" ibland. Kör på det TS!
Citera
2010-09-26, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombadil
Flickvännen har MER. Det är klart värt 95 spänn, vi använder concierge-servicen hela tiden (idrottevenemang, restaurangbokningar, resor etc) och jag kan klart rekommendera det. Dessutom, bra översikt för alla tre kort när det är samlat och så har de sågon specialinloggning p hemsidan där man får lite "godiserbjudanden" ibland. Kör på det TS!

Kan du inte förklara det där med concierge-servicen lite närmare. Själv tycker jag ju att det mest behändiga måste vara att boka restaurangbord själv utan mellanhänder, detsamma gäller idrottsevenemang och resor. Vid utsålt osv får man ju isåfall reda på alternativen direkt istället för att tvingas dividera fram och tillbaks med nån extraarbetande student.
Citera
2010-09-28, 01:50
Medlem
Bombadils avatar
Jo, alltså, vi använder det ju inte när vi vet till precis vilken restaurang vi ska och så. Men de är asbra i två situationer: antingen ringer du och säger typ "jag är i vasastan, fixa ett bord till mig på ett trevligt ställe om en timme". Har bara gjort det två gånger typ, men ändå. Eller om du är i någon annan stad och inte riktigt vet vart du ska, så löser de saken.

För något år sedan ordnade de biljetter till någon konsert åt tjejen som tydligen var utsåld, plus i kanten för det.

Och vi har använt dem för två senaste resorna (London och Paris). Då ringde hon och sa typ vart vi ville och när, att vi ville bo centralt och gav en maxbudget. Och de fixade! Jag lovar, det är jätteskönt att bara få det serverat
Citera
2010-10-01, 00:12
Medlem
storm79s avatar
Conciergeservice fixade biljetter till Metallica åt mig, till ordinarie pris. DET gjorde dom till gullgossar i min bok!
Citera
2010-10-02, 20:44
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombadil
Jo, alltså, vi använder det ju inte när vi vet till precis vilken restaurang vi ska och så. Men de är asbra i två situationer: antingen ringer du och säger typ "jag är i vasastan, fixa ett bord till mig på ett trevligt ställe om en timme". Har bara gjort det två gånger typ, men ändå. Eller om du är i någon annan stad och inte riktigt vet vart du ska, så löser de saken.

För något år sedan ordnade de biljetter till någon konsert åt tjejen som tydligen var utsåld, plus i kanten för det.

Och vi har använt dem för två senaste resorna (London och Paris). Då ringde hon och sa typ vart vi ville och när, att vi ville bo centralt och gav en maxbudget.
Och de fixade! Jag lovar, det är jätteskönt att bara få det serverat

Håller helt med dig. Har använt det på samma sätt som dig. Det var riktigt bra att kunna ordna biljetter till en "utsåld" konsert
Citera
2010-10-03, 10:05
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillsam
Håller helt med dig. Har använt det på samma sätt som dig. Det var riktigt bra att kunna ordna biljetter till en "utsåld" konsert

Ingen som tänker ett steg längre och undrar varför den är utsåld men denna service som av en slump råkar ha/kan ordna biljetter?
Citera
2010-10-03, 14:01
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Ingen som tänker ett steg längre och undrar varför den är utsåld men denna service som av en slump råkar ha/kan ordna biljetter?

Om du läser mitt inlägg igen och framförallt lägger märke till ordet utsåld och eventuella tecken framför respektive bakom ordet så kanske du kan ana en viss skepsis kring att konserten verkligen var utsåld

Däremot tror jag inte på möjliga tolkningar kring att conciergeservicen "av en slump råkar ha biljetter". Det är ingen slump. De har sannolikt andra och bättre kontaktvägar än vad jag har, vilket kan innefatta affärsmässiga relationer med bokningsbolag osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in