2010-09-24, 15:02
Medlem
Hallå! sitter och knåpar på en uppgift. En fråga som jag inte riktigt kan komma med ett svar på är följande.

* Hur skulle Sartre analysera följande:

"Adam har träffat en del kvinnor som han haft starka känslor för men han har ändå inte hittat den rätta, tycker han. Han lever ett singelliv. Så här säger han: ”Tjejerna jag varit ihop med var i och för sig fina men det kändes aldrig helt rätt. Jag har inte träffat den rätta, helt enkelt. Kanske har jag inte hunnit leta ordentligt för jag har ägnat mig åt ishockeyn så mycket. Eller så har jag hamnat i fel kretsar där min typ av tjej inte finns.”

- någon som har någon synpunkt på detta hade jag ju blivit jättelycklig!

Mvh
2010-09-24, 15:07
Medlem
krang666s avatar
Du får väl fråga sartre.
2010-09-24, 15:24
Medlem
Flashback är väl inte ett "hjälp mig med läxornaforum"?
2010-09-24, 16:20
Medlem
Har du rätt i.. hade lite bråttom och sådär..

men jag löste det.

trevlig helg alla!
2010-09-25, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silversurfarn
Hallå! sitter och knåpar på en uppgift. En fråga som jag inte riktigt kan komma med ett svar på är följande.

* Hur skulle Sartre analysera följande:

"Adam har träffat en del kvinnor som han haft starka känslor för men han har ändå inte hittat den rätta, tycker han. Han lever ett singelliv. Så här säger han: ”Tjejerna jag varit ihop med var i och för sig fina men det kändes aldrig helt rätt. Jag har inte träffat den rätta, helt enkelt. Kanske har jag inte hunnit leta ordentligt för jag har ägnat mig åt ishockeyn så mycket. Eller så har jag hamnat i fel kretsar där min typ av tjej inte finns.”

- någon som har någon synpunkt på detta hade jag ju blivit jättelycklig!

Mvh

Adam ljuger när han talar om "den rätta". Om Adam hade onanerat den dagen hade Y icke varit den rätta. Hade Adam icke-onanerat kanske Y hade varit den rätta.

Omvänt: om Adam var fattig och smutsig hade Adam icke varit den rätta för nagon överhuvudtaget men om Adam var rik och ren var Adam den rätta för alla bitchar i världen...

Man bör se pa saken kallt och kyligt utan bitterhet...har du pengar är du bra har du inte är du dalig.

Filosofer har i allmänhet föga intresse för kvinnor, pengar och ära.
2010-09-25, 12:16
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BassFace
Flashback är väl inte ett "hjälp mig med läxornaforum"?
Precis. Tråd låst.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in