2010-09-24, 09:43
Bannlyst
Är osäker på om denna ligger rätt,, flytta gärna
Frågan är:
Att jag råkat hamna hos en oseriös site på nätet som drar månadsavgifter lite hur som helst och dom vägrar svara på mail,,,,
Så kan jag byta/spärra kortet hos min bank för enbart detta företag eller kommer det ändå dras avgifter om jag byter kort till ett nytt?
Eller måste jag spärra kortet helt?
Det rör sig om ett Mastercard med kredit!
Citera
2010-09-24, 09:52
Medlem
Twatssons avatar
Det där är riktigt svårt. Spärra kortet, vet att vissa "oseriösa" porr sidor har så att när man acceperar deras regler(klart man inte orkar läsa igenom) så står det någonstans att dom har rätten att dra 30kr per månad eller vad det brukar vara. Spärra kortet, så småning om kommer de att höra av sig så säger du upp din lilla Prenumeration
Citera
2010-09-24, 09:54
Medlem
Bergakungens avatar
Gratulerar. Mastercard hjälper dig om du anser att räkningen inte skall betalas. Anmäl till Mastercard att du inte godkänner deras, dvs "den skumma firmans" debiteringar. Sedan begär Mastercard, för din räkning, att firman styrker sitt krav. Är det som du säger lär de inte kunna göra det, och då faller debiteringen.

Detta är ett av de goda skälen att ha ett från alla bankkonton fristående kreditkort som man använder för att betala på Internet med.
Citera
2010-09-24, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Gratulerar. Mastercard hjälper dig om du anser att räkningen inte skall betalas. Anmäl till Mastercard att du inte godkänner deras, dvs "den skumma firmans" debiteringar. Sedan begär Mastercard, för din räkning, att firman styrker sitt krav. Är det som du säger lär de inte kunna göra det, och då faller debiteringen.

Detta är ett av de goda skälen att ha ett från alla bankkonton fristående kreditkort som man använder för att betala på Internet med.

Precis därför jag har ett Mastercard som e fristående från mitt "riktiga" bankkort och med endast 5000:- som kredit,,,
Men tackar för tipsen
Citera
2010-09-24, 18:00
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Från juridik till privatekonomi (om de nu är rätt forum...) / mod
Citera
2010-09-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen

Mastercard kommer att lösa problemen även om det kanske inte kommer bli helt problemfritt för dig. Risken finns ju att dragningarna fortgår och att du månad efter månad tvingas bestrida dem hos Mastercard.

Men jag tror att det löser sig om inte får du posta tråden i juridikforumet igen med en lite anorlunda frågeställning alternativt spärra kortet och skaffa ett nytt.
Citera
2010-09-25, 18:06
Medlem
Vet visserligen inte hur din bank sköter säkerheten vid kortbetalningar, men på Nordea kan man göra en sk säker kortbetalning där du får ett provisoriskt kortnummer som bara är giltigt en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in