2010-09-23, 22:27
Medlem
MackaN^s avatar
Jag går sista året på Teknikprogrammet och har börjat fundera på vad jag ska göra efter gymnasiet.

Självklart ska jag plugga vidare men jag vet inte hur jag ska lägga upp det riktigt.
Har lust att ta vilket jobb som helst som ger pengar och bara knega i ett år för att få ihop en skaplig ekonomi och kanske åka till USA och hyra en bil med några polare och dra en roadtrip ifrån öst till väst och bara leva livet.

Men jag undrar vad ni tycker? Känns som att om jag nu skulle plugga vidare direkt så kommer alla gamla polare ha familj när jag e klar och kommer då inte ha samma lust för spontana resor och dyl.

Någon som har erfarenhet av detta och kanske kan berätta hur ni gjorde?
Citera
2010-09-23, 22:29
Medlem
Lillbrandts avatar
Tycker inte du ska börja plugga direkt. Lev livet i några år och kom tillbaka till verkligheten när du känner för det.
Du verkar ju själv ganska säker på att du vill sticka iväg så gör det!
Citera
2010-09-23, 22:44
Medlem
MackaN^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbrandt
Tycker inte du ska börja plugga direkt. Lev livet i några år och kom tillbaka till verkligheten när du känner för det.
Du verkar ju själv ganska säker på att du vill sticka iväg så gör det!

Okey. För börjar faktist känna mig rejält pluggskadad nu, börjar använda matte E ekvationer till vardagliga saker haha som när jag t.ex letar efter något.. Nä men jag får nog försöka skaffa mig något kneg sedan efter studenten och bara jobba jobba jobba tills jag har fått en stadig budget. Bor hemma dessutom så finns inga utgifter direkt, bara nöjen isf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in