2010-09-23, 20:19
Medlem
NeutronStars avatar
Jag är en svag människa utan självdisciplin framför datorn. Mitt beroende av dataspel har jag dock framgångsrikt bekämpat genom att avinstallera alla spel.

Med internet är det samma sak för mig, jag kan slösurfa i timmar.... Särskilt besvärlig är Flashback - jag kikar in MINST fem ggr. per dag! Kombinationen av att man kan få svar på minsta skitfråga med den totalt ocensurerade debatten i jordens alla ämnen gör sidan helt oemotståndlig för mig. FB stjäl mycket tid och distraherar mig otroligt! Hemma, på jobbet, på ett sketet internetcafé i Bangkok, hotellrummet i Marocko eller Düsseldorf spelar ingen roll - jag kikar alltid in!

FB går dock inte att avinstallera, sidan finns alltid där och lockar, pockar och stör.

Hur fasen bekämpar man ett svårartat FB-beroende? Någon med samma "problem" som lyckats?
Senast redigerad av NeutronStar 2010-09-23 kl. 20:38. Anledning: edit
2010-09-23, 20:21
Medlem
fr3aksh0ws avatar
5 gånger/dag är ju inget, eller?
2010-09-23, 20:22
Moderator
^Eazs avatar
Byt lösenord till något random, logga ut. Problem löst.
2010-09-23, 20:23
Medlem
Finns sätt att blockera webbsidor permanent. Jag ser dock inte FB som ett problem, tvärtom
2010-09-23, 20:24
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
5 gånger/dag är ju inget, eller?

MINST fem gånger/dag, men vanligen snarare 15 eller mer(?)
2010-09-23, 20:24
Medlem
Mandic!s avatar
Håller med freakshow, jag loggar nog in minst 6-7 gånger per dag iallafall. Beroende på hur mycket jag har tillgång till dator då givetvis. Men jag använder även flashback i skolan när jag egentligen ska göra annat..
2010-09-23, 20:28
Medlem
micaeles avatar
Join da club!

https://www.flashback.org/t421655
2010-09-23, 20:37
Medlem
Denoms avatar
Jag är inloggad på flashback i snitt 10 timmar om dygnet. Känns som att jag i perioder flyttar från det ena underforat till det andra, skriver i trådarna, sedan flyttar vidare. Nu har jag ingen favorit så om jag inte spontant kommer på något blir det nästan bara att göra vardagen värre för moderatorerna (fast det är omedvetet, jag lovar).
2010-09-23, 20:38
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Byt lösenord till något random, logga ut. Problem löst.
Man kommer ju fortfarande in och kan läsa sidan.
Kan man inte blocka sidan i något filter och låta någon annan ha lösenordet till att ta bort låsningen?
2010-09-23, 20:47
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
MINST fem gånger/dag, men vanligen snarare 15 eller mer(?)

Hur mycket är det i tid då?

Jag vet folk som går in på Flashback bra mycket mer än 15 gånger per dag.

2010-09-23, 20:52
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Man kommer ju fortfarande in och kan läsa sidan.
Kan man inte blocka sidan i något filter och låta någon annan ha lösenordet till att ta bort låsningen?

Jodå, editera hostfilen går alltid, få Flashback att peka mot 127.0.0.1, sedan fixar man ett Guestkonto som inte kan skriva till /Windows/ och självfallet undviker att surfa via proxy.
2010-09-23, 20:53
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jodå, editera hostfilen går alltid, få Flashback att peka mot 127.0.0.1, sedan fixar man ett Guestkonto som inte kan skriva till /Windows/ och självfallet undviker att surfa via proxy.

Den där kinesiskan förstår jag inte - kan jag låsa tillgången till sidan?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in