2010-09-23, 21:22
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Den där kinesiskan förstår jag inte - kan jag låsa tillgången till sidan?
Googla på host file location och din version av windows. Om du har XP skriver du host file location XP. När du hittat filen på din dator öppna den i notepad/anteckningar(?) och lägg till raden
Kod:
127.0.0.1 flashback.org 
Spara ändringar och försök gå in på flashback.

Det är möjligt att jag har fel syntax men du kan läsa dig till hur du gör om du googlar lite.
2010-09-23, 21:24
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Googla på host file location och din version av windows. Om du har XP skriver du host file location XP. När du hittat filen på din dator öppna den i notepad/anteckningar(?) och lägg till raden
Kod:
127.0.0.1 flashback.org 
Spara ändringar och försök gå in på flashback.

Det är möjligt att jag har fel syntax men du kan läsa dig till hur du gör om du googlar lite.

Jag har piss-Vista, men tack jag skall försöka detta!
2010-09-23, 21:32
Medlem
perpensionaers avatar
Så fort jag inte har något att göra när jag sitter vid datorn så går jag in på flashback. Ser det inte som ett problem
2010-09-23, 21:47
Medlem
Phass avatar
Fem gånger, om det ändå vore så väl. Själv har jag 30000 besök på Flashback.org enligt Firefox och detta på ca. 60 dagar. Jag hoppas innerligt att varje klick på underforum/tråd innebär ett besök, annars ligger jag nog i riskzonen för beroende.

Och ja, detta var givetvis menat som ett skrytinlägg. Min FB-penis är längst.
2010-09-23, 22:44
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phas
Fem gånger, om det ändå vore så väl. Själv har jag 30000 besök på Flashback.org enligt Firefox och detta på ca. 60 dagar. Jag hoppas innerligt att varje klick på underforum/tråd innebär ett besök, annars ligger jag nog i riskzonen för beroende.

Och ja, detta var givetvis menat som ett skrytinlägg. Min FB-penis är längst.
Hur får du fram den siffran i Firefox? Jag får bara fram antal besök för distinkta sidor alltså: [flashback] new reply 232 o.s.v.
2010-09-23, 22:46
Medlem
Hm.. Själv är man bara inne nån gång i veckan, än så länge.
2010-09-23, 22:53
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Hur får du fram den siffran i Firefox? Jag får bara fram antal besök för distinkta sidor alltså: [flashback] new reply 232 o.s.v.
Högerklicka på sidan och välj "Visa sidinformation".
2010-09-23, 22:56
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Words
Hm.. Själv är man bara inne nån gång i veckan, än så länge.
Det kommer smygande, extra farligt är det om man är arbetslös eller studerande för då har man så jävla mycket tid till att sitta och slösurfa på fb...Det bästa sättet är väl helt enkelt att byta emailadress till ett konto där man inte kommer ihåg lösenordet och sedan ändra sitt lösenord här till något man inte heller har en chans att gissa och sedan helt enkelt logga ut för gott...Visst man kan fortfarande läsa här men det är inte lika kul som när man kan skriva...
2010-09-23, 23:47
Bannlyst
Detta ämne, beroendeskapande, hänger väl ihop med temat "FB som tidslösarmaskin"... https://www.flashback.org/t1303721

Hur man bryter ett beroende...? Diskuterar man inte det på drogforum här...?
På samhällsnivå brukar man oftast försöka STRYPA TILLGÅNGEN...!
Senast redigerad av michin 2010-09-23 kl. 23:51.
2010-09-23, 23:54
Medlem
Robss avatar
Du har ju inte ens vart medlem ett helt år ännu? Trodde inte de gick att fastna i skiten så snabbt.

Men det blir värre, jag lovar, har istortsett alltid uppe en flik med flashback som jag uppdaterar var femte minut eller något för att kolla om något intressant har dykt upp.
2010-09-24, 01:24
Bannlyst
Jag meeeeeeeeed

och det blev inte bättre av "citera mig" fliken, som man måste klicka på för att se om någon har skrattat åt något meninglöst youtube klipp som man delar med sig av.

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIG????????????

--
vad du kan göra är följande:
Gå till "Min dator"
"C:// (lokal disc)"
"WINDOWS"
"SYSTEM 32
"DRIVERS"
"ETC"
Öppna "hosts" med Anteckningar (notepad)
Skriv in 127.0.0.1 och sedan internetsidan som du vill blocka och sen "arkiv" "spara"
2010-09-24, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iThink
Jag meeeeeeeeed

och det blev inte bättre av "citera mig" fliken, som man måste klicka på för att se om någon har skrattat åt något meninglöst youtube klipp som man delar med sig av.

Var hittar man dfen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in