2010-09-23, 19:42
Medlem
Blir så jävla förbannad. Okey, jag fick något slag av facebook virus för 3 veckor sedan. Efter det har datan blivit slöare och slöare, idag tar det 10minuter att starta den.
Så jag tänkte installera om OS - Men det går inte. Det går inte att boota skivor, jag går in i menyn "boot cd room" osv, allting ser ut som det är på plats. Men när den bootar CD skivan så startas windows istället?!

Då tänkte jag, jag gör en system återställning.. Men då har det här JÄVLA slisk viruset gjort det omöjligt.
Finns inga datum inlagda att återställa tilll.

Fyfan vilken dag.

Hjälp snälla!
Citera
2010-09-23, 19:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråkigt när sådant här händer, men min första tanke var då jag läste detta var. Har du skapat en bootbar skiva? Och vilket operativsystem talar vi om i detta sammanhang?
Citera
2010-09-23, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Tråkigt när sådant här händer, men min första tanke var då jag läste detta var. Har du skapat en bootbar skiva? Och vilket operativsystem talar vi om i detta sammanhang?

Jag tänkte installera Windows 2008 (Server OS). Har bränt skivan själv, så när inte det funkade tänkte jag att det kanske var nått fel på skivan osv. Så jag testade min windows7 skiva (Som jag vet funkar)
men det funkade somsagt inte heller.
Citera
2010-09-23, 20:00
Medlem
Hej,
Har du ställt in via BIOS eller trycker du på F12 (eller någon knapp) för att boota skivan?

Om du använder dig av alternativ 2 föreslår jag att du ändrar via BIOS direkt.

Mvh
BENDEEEEEEEEEEEEEEEEN
Citera
2010-09-23, 20:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låter aning märkligt om du nu har satt rätt boot-ordning under Bios. Hör du att CD/DVD-spelaren börjar läsa av skivan efter att du har startat om datorn och med skivan i? Eller är det knäpptyst?

I värsta fall så kan CD/DVD-enheten vara ur funktion pga denna infekterade fil. Har du möjligheter att prova med en annan läsare?
Citera
2010-09-23, 20:46
Medlem
MCVaginas avatar
Låter skumt.
Är CD/DVD läsaren Enabled i BIOS? Ligger den före dina/din hårdisk i bootorder? Fungerar CD/DVD läsaren?
Citera
2010-09-23, 20:52
Medlem
Maximus23s avatar
Testa att installera från usb ? Kanske lyckas bättre där
Citera
2010-09-23, 22:11
Medlem
Allting löst nu, jag formaterade diskarna med ett partion program.

Kolla min nya tråd)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in