2010-09-23, 12:18
Medlem
svartros avatar
Jag sitter just nu och spanar på hemförsäkring till mig och min flickvän som flyttar ihop i december.
Kollade på compricer och fick efter ca 5 minuter ett samtal av dom, vi diskuterade olika lösningar ett tag och hon tyckte vi skulle flytta bilförsäkringen till samma företag som vi skulle skaffa hemförsäkringen hos, det var salus ansvar som hon rekommenderade.
visst lät priset helt okej men hon va ju väldigt på att jag skulle komma fram till ett beslut men jag bad henne återkomma om en vecka.

Kan man lita på att compricer hittar det som är bäst för oss? eller rekommenderar dom bara det företaget som ger dom störst provision?
Det låter ju nästan för bra för att vara sant att dom tar sig tiden och förklarar och ringer upp när jag ber dom göra det och allt detta helt gratis??
Citera
2010-09-23, 13:37
Medlem
Du får alltid bäst vilkor om du själv lägger lite tid och ringer runt! priserna du kan se på deras hemsida osv. går alltid att förhandla.

visst, smidigt är det att använda compricer eller liknande men få bäst avtal kan du glömma
Citera
2010-09-23, 13:37
Medlem
hallberg-rassys avatar
Vi kan säga såhär: Jag kollade bilförsäkringen där för att se hur min nuvarande låg i förhållande till andra. Deras råd var att jag skulle ta en försäkring som var 3 000 kronor dyrare per år, mitt nuvarande bolag fanns inte ens med. Så nej, det är inte att lita på till 100% vare sig det gäller bil- eller hemförsäkring.
Citera
2010-09-23, 19:49
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallberg-rassy
Vi kan säga såhär: Jag kollade bilförsäkringen där för att se hur min nuvarande låg i förhållande till andra. Deras råd var att jag skulle ta en försäkring som var 3 000 kronor dyrare per år, mitt nuvarande bolag fanns inte ens med. Så nej, det är inte att lita på till 100% vare sig det gäller bil- eller hemförsäkring.

Det är riktigt, vissa bolag vill inte vara med på jämförelsesiter som compricer och insplanet. I övrigt är dessa siter helt ok. Hyfsat bra träffprocent när det gäller att hitta billig försäkring och framförallt är det enkelt för kunden som slipper ringa runt.

Att teckna både bil och hem på samma ställe är oftast att rekommendera då man ofta får ett förmånligare avtal då man per automatik blir en bättre kund om man har fler försäkringar.
Citera
2010-09-23, 22:34
Medlem
Förutom att man får ett bättre pris om du samlar dina försäkringar får du också en självrisk istället för två vid inbrott i bilen, fakturor från samma bolag och ja, det blir enklare och skönare helt enkelt. Är du medlem i något fackförbund eller förening? Utnyttja alla tänkbara avtal du kan tänkas ha. Kolla märkesförsäkring för din bil osv. Det behöver inte ta så lång tid, sätt av ca 30 min, kan bli en ganska bra timlön.
Citera
2017-08-26, 11:28
Medlem
Silverhammers avatar
Grymt besviken...
Av egen erfarenhet så stämmer inte alltid priserna på compricer när avtalet hamnar i lådan så stämmer inte uppgifterna Compricer tar inget ansvar....
Jag kallar det vilseledande marknadsföring!

Utdrag ur Compricers vilkor:https://www.compricer.se/page/legal
Compricer inte garantera tillförlitligheten eller korrektheten på informationen som finns presenterad på webbplatsen.
Allt agerande som du som användare företar dig utifrån information presenterad på denna webbplats är på ditt eget ansvar.
Compricer kan inte hållas ansvarig för några beslut som har fattats baserat på den information som finns på Compricer.
• Compricer kan inte hållas ansvarig för någon skada eller förlust som inträffat på grund av ett ingånget avtal med någon av de företag som listas hos Compricer.
Citera
2017-08-27, 21:57
Medlem
Insplanet och Compricer rekommenderar alltid det bolaget som de har bäst avtal med, Dvs det bolag som betalar dom bäst provision. Compricer omsätter ca 150 miljoner med en vinstmarginal på 11%, så det är ingen välgörenhet de sysslar med.

Vissa försäkringsbolag betalar inte ut någon provision, och blir därför aldrig rekommenderade, och ibland inte ens tillfrågade.

Slutsats; sätt av sju minuter och maila ett gäng bolag och be om offert. Så jävla svårt är det inte.
Senast redigerad av kecke78 2017-08-27 kl. 22:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in