2005-07-11, 01:49
Medlem
Remmens avatar
jag bor på gotland har gjort det hella livet, om non vill ta med mig runt och vissa lite e jag på. Har vart i alla ruiner.. Så lägg ett pm eller hojta till..
skulle vara kul om non kan höra av sig snabbt, jag e fett sugen.
Citera
2005-08-12, 19:09
Medlem
Crudals avatar
Här kommer bilderna jag lovade:
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/vattenfallet.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/vattenfallet2.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/vattenfallet3.jpg
Citera
2005-08-16, 17:19
Bannlyst
har sommarställe i rute (norra gotland) får luska i det här lite mera tillnästa sommar. låter jävligt inressant. finns lite saker på smöjen som ngn sa dock inget stort. Den gammla miltäranläägningen ni tänker på heter KA3 o ä nerlagd, nu är det it-cafe o lite annat smått o gott där, vet dock itne om alla utrymmen används.
Citera
2006-03-08, 20:41
Medlem
benkars avatar
Något mer/nytt om/kring Gotland? Ska dit i början av sommaren 2006. Mycket militärt på ön är nedlagt och plomberat eller rivet, men ska tydligen finnas kvar en del, får se hur det ser ut.

Andra ställen värda besöka? Gamla industrier, ödekåkar? Skriv i tråd eller PMa... alla tips/funderingar välkommna!

/B
Citera
2007-01-05, 01:24
Medlem
Någe ställe på Gotland?

Jag är så jävla sugen på att undersöka lite på den lilla ön som jag är strandsatt på....
Är det någon som vet vart jag kan ta mej en liten titt?
Finns det någontign skoj iöver huve taget på gotland? Förutom lumelunda grotterna.....

Tacksam för svar

MVH
Citera
2007-01-05, 03:15
Medlem
anagrams avatar
Vad sägs om att själv gå ut och känna lite på brunnslock och stängda dörrar?
Citera
2007-01-05, 05:25
Medlem
antonords avatar
Ringmuren
Citera
2007-01-05, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkis
Jag är så jävla sugen på att undersöka lite på den lilla ön som jag är strandsatt på....
Finns det någontign skoj iöver huve taget på gotland? Förutom lumelunda grotterna.....

Tacksam för svar

MVH

Lär väl finnas ett antal skyddsrum och försvarsställningar..
A1 området mm
Låt fantasin flöda.
Citera
2007-01-08, 13:13
Medlem
finns nog en del

Citat:

Tacksam för svar

MVH

jag e född o uppvuxen på Gotland. Kan väl inte så många ställen igentligen men en rätt modern o nybyggd sak på enholmen utanför slite. Vet ej vad dom igentligen byggt där men när man gick i skolan där så snackades det om en ubåtshamn i holmen men det är ju inte så troligt men dom gjorde ju lite som en hamn åt det hållet som vätter åt bogeviken. Har i många år velat åka förbi o kolla ur det ser ut där men aldrig blivit av.

På vägen mot fårösund finns det ett berg som är ursprängt och som innehåller en radiokontrollstation eller liknande. Skulle tydligen va grym säkerhet o skit där. Morsan berättade vad hon hört av en jobbarkompis men säkrare info än så har jag inte. Det mesta på Gotland har ju lagts ner så jag vet inte hur det är. Det finns väl fortfarande aktivitet i byggnaden där dom kollar båtar runt om Gotland men det är inget intressant. Det är nog nästan bara hemvärnet och typ FMCK som är aktiva på Gotland nu mer. Men jag kan ha fel.
Citera
2007-01-08, 20:54
Medlem
Finns en del i den allra södra ändan vid Huburgen. Otroligt fint på insidan i delar av tunnlarna. Möjligt att de idag är plomberade. Tidigare fanns det två ingångar när jag var där.

Citat:

Tacksam för svar

MVH
Citera
2007-01-11, 05:16
Medlem
thepunishers avatar
Citat:

Tacksam för svar

MVH

kom hem till mej så kan jag visa dej min spännande källare....
Citera
2007-01-12, 23:17
Medlem
Jettings avatar
Gjorde lumpen på P18, pionjärsoldat(typ ingenjör med AK)

Hamnbassängen mellan Fårö och Fårösund, lete lite du komer hitta massor av konstigheter. Minlastningsstationer bla, ser ut som ett Phus ibetong.
Allting är avklassat, så jävla läckra badplatser.

Annars så: när Ryssen finner detta näs är han för nära.
Hm,155 i omkrets har väl dom flesta?

Ni Gutar är lyckligt lockade när det gäller UE.

/Jetting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in