Citat:
Ursprungligen postat av Lunkis
Jag är så jävla sugen på att undersöka lite på den lilla ön som jag är strandsatt på....
Är det någon som vet vart jag kan ta mej en liten titt?
Finns det någontign skoj iöver huve taget på gotland? Förutom lumelunda grotterna.....
Tacksam för svar
MVH
jag e född o uppvuxen på Gotland. Kan väl inte så många ställen igentligen men en rätt modern o nybyggd sak på enholmen utanför slite. Vet ej vad dom igentligen byggt där men när man gick i skolan där så snackades det om en ubåtshamn i holmen men det är ju inte så troligt men dom gjorde ju lite som en hamn åt det hållet som vätter åt bogeviken. Har i många år velat åka förbi o kolla ur det ser ut där men aldrig blivit av.
På vägen mot fårösund finns det ett berg som är ursprängt och som innehåller en radiokontrollstation eller liknande. Skulle tydligen va grym säkerhet o skit där. Morsan berättade vad hon hört av en jobbarkompis men säkrare info än så har jag inte. Det mesta på Gotland har ju lagts ner så jag vet inte hur det är. Det finns väl fortfarande aktivitet i byggnaden där dom kollar båtar runt om Gotland men det är inget intressant. Det är nog nästan bara hemvärnet och typ FMCK som är aktiva på Gotland nu mer. Men jag kan ha fel.