Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-06-07, 22:54
  #1
Medlem
bombdrops avatar
Vet att det har varit uppe lite då och då här, men iaf:
Tips på schyssta objekt i Trakterna kring Visby (men hela Gotland är givetvis intressant?
Är relativt nyinflyttad här, så jag tänkte höra om det finns någon mer på den här ön med UE-intresse?
Citera
2004-06-09, 01:14
  #2
Medlem
LonErs avatar
Ur min UE-registerfil, i vilken innehållet är saxat här från FB;

Citat:
"Söder om ringmuren i Visby vid en park som kallas Pallisaderna. Där finns det en liten flod som man kan följa, då kan man komma in till ett typ ett vattenfall, i en betong-grotta kasta upp ett rep med en krok i tillslut så fastnar den (om man har tur!) i en typ grej som man egentligen ska fästa en stege i. När jag var liten så utforskade jag och några kompisar den gången...men vi vågade inte gå längre än ett par hundra meter..en fördel är att gå ditt nu på sommaren då det inte är något vatten i tunneln."


Mycket nöje.
Citera
2004-06-10, 21:05
  #3
Medlem
Den tunneln leder ut stora delar av regnvattnet i Visby, så är man inne i den och det börjar regna, skall man springa, fort som fan! Har dock ej Varit inne i den själv, eller i något annat obekjt, då jag är ny på området, men har med intresse laddat hem diverse UE filmer från detta forum
Citera
2004-06-11, 01:12
  #4
Medlem
ön som gud glömde och försvaret köpte

den militära aktiviteten på Gotland har alltid varit stor.
Och självklart finns det massor med berg och gångar utanför fårösund finns dom gamla övingsområderna bungenäs och trälge båda fulla med hål och gamla bunkrar trälge är öppet för allmenheten bungenäs vet jag inte (har inte varit där på år)Men där fanns det en gammal butik och en gård dock helt söndeskjutna
Citera
2004-06-11, 20:47
  #5
Medlem
bombdrops avatar
Tunneln i Pallisaderna är som sagt en dagvattentunnel, ska dit så fort det har blivit lite torrare.

Fårösund, Bungenäs och Furillen lär få sig några visiter senare i sommar.

Men är det ingen mer här på ön som är sugen på lite UE-sällskap då?
Citera
2004-06-12, 03:52
  #6
Medlem
greger45s avatar
Var på södra gotland och åkte runt och turistade lite. Då stötte jag och mina kompisar på någon radar anläggning. Såg ut som det iallafall. Låg på östrasidan kommer inte ihåg vad det hette. Har för mig att det låg lite snett neranför Burgsvik (Fast på östra sidan). Stod en mast och radar och massa skyltar om skyddsobjekt. + Ett inhägnat hus, som det stod en massa bilar på parkeringen utanför. Var där en lördag. Fanns även skyttevärn runt om och två rörliga kameror som filmade oss när vi gick på vägen utanför byggnaden. Tror dock du blir omhändertagen ganska fort ifall du försöker ta dig innanför tagtråden där då det var bemannat.
Citera
2004-06-13, 01:07
  #7
Medlem
bombdrops avatar
Jo, militära grejer finns det ju gott om, men de som fortfarande används är nog hyffsat välbevakade.

Ingen som har koll på sådant (militära anläggningar osv altså) som är relativt "nynedlagt" på Gotland?
Citera
2004-06-13, 14:43
  #8
Medlem
bombdrops avatar
Och som sagt; ingen annan här på ön som är UE-sugen?
Citera
2004-06-13, 14:56
  #9
Avstängd
BARRELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombdrop
Tunneln i Pallisaderna är som sagt en dagvattentunnel, ska dit så fort det har blivit lite torrare.

Fårösund, Bungenäs och Furillen lär få sig några visiter senare i sommar.

Men är det ingen mer här på ön som är sugen på lite UE-sällskap då?
jag är sugen, verkar helnajs!
bor inte på gotland dock, ett gotland ue-meet kanske?
Citera
2004-06-13, 16:02
  #10
Medlem
Jag bor i Visby, och är inte helt främmande för en expedition!
Citera
2004-06-13, 20:37
  #11
Medlem
bombdrops avatar
mikkeman: Det låter finemang det, har du några mer idéer på objekt kanske?

BARREL: UE-meet här låter riktigt kul, är det fler som har vägarna förbi i sommar månntro?
Citera
2004-06-13, 21:44
  #12
Medlem
Jag är inte så insatt på området om jag skall vara ärlig, men har du några förslag så är jag idel öra. Idag åkte jag förbi Follingbomasten, men erkar som om området är inhägnat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback