2011-09-29, 13:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graceunder
Rossana Dinamarca har ingen diskussionstråd såvitt jag har sett.
Finns i Politik:
https://www.flashback.org/t1495573

En halvårsgammal tråd där det har diskuterats en del.
Citera
2011-09-29, 13:24
Medlem
Megaforces avatar
Onödigt med två trådar och denna passar bättre i Politiker så den flyttas dit för ev sammanslagning med den andra tråden.

/Mod
Citera
2011-09-29, 16:45
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Flyger hon i ett museum till Stockholm, annars hade väl inte aftonbladet gåt ut med massa om usläpp mm

Har Trollhättan tåg ?
kommunal flygplats verkar de inte ha med tanke på flygplanet
isåfall hade det köpts ett nytt som är miljövänligt

Från DN:
Om Rossanas alternativ: "Från Trollhättan till Stockholm går ett klimatvänligt och billigare X2000-tåg som hon skulle kunna ta."

Istället: "Sedan valet i fjol har hon åkt taxi för 42.457 kronor. Dessutom har hon åkt flyg mellan Trollhättan och Stockholm för 178.222 kronor. Den totala resekostnaden för pendlandet till riksdagen uppgår till 220.679 kronor."

Visst känns det häftigt att betala skatt va?
Citera
2011-09-29, 18:04
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gambia
Från DN:
Om Rossanas alternativ: "Från Trollhättan till Stockholm går ett klimatvänligt och billigare X2000-tåg som hon skulle kunna ta."

Istället: "Sedan valet i fjol har hon åkt taxi för 42.457 kronor. Dessutom har hon åkt flyg mellan Trollhättan och Stockholm för 178.222 kronor. Den totala resekostnaden för pendlandet till riksdagen uppgår till 220.679 kronor."

Visst känns det häftigt att betala skatt va?

häftigare att betala för det än att få betala för rättegångar iaf
Citera
2011-10-01, 07:49
Medlem
Fred Friendlys avatar
Hon får väl fan arbeta i sin jävla håla eller flytta familjen till Stockholm.
Citera
2011-11-23, 14:45
Medlem
Bigeards avatar
Hon har haft problem att betala "partiskatten" till V samt skall skilja sig. Har maken dragit in 0:- till hushållet och nu har hon slutligen tröttnat?
Citera
2011-11-23, 19:19
Bannlyst
Hon vill Svenskens ekonomi inget gott iallafall...
Citera
2011-11-24, 15:58
Medlem
Gambias avatar
Hon har slagit till igen!

http://www.dn.se/nyheter/politik/v-kandidat-betalade-inte-partiskatt
Vänsterpartiet har ett system som går ut på att deras förtroendevalda betalar partiskatt. Det hela är visserligen frivilligt men anses vara något man bör göra. Solidaritetens förkämpe Dinamarca har trots sin inkomst på 57000 i månaden valt att inte betala partiskatt. Varför vill hon inte förklara.

Samma dag meddelas även att Rossana utnämns till ny vice ordförande. Det hela passar som handen i handsken med partiledningens kvoteringsåsikter om att kön och etnicitet är viktigare än kompetens. Rossana själv förklarar: "– Men vi behöver också ett generationsskifte i politiken. Vi har tappat bland unga, kvinnor, LO-anslutna, invandrare. För att folk ska kunna känna sig attraherade av oss behöver vi känna att vi har personer på framträdande poster som stämmer överens med den målgrupp vi har."
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/dinamarca-ny-vice-ordforande-i-v_6034557.svd
Citera
2012-04-03, 15:27
Medlem
Osakasuns avatar
Jag vet inte om hennes föräldrars bakgrund har framkommit i tråden. De var, på 60- eller 70-talet, politiska flyktingar från Chile och hade, förmodar jag, samma åsikter som vedebörande i tråden handlar om. Som ni kanske vet så är Rossana Dinamarca vänsterpartist och stark motståndare till SD. Hon har vid flertalet tillfällen hävdat att SD är rasister och givit full stöd åt olika uttalanden som målat upp en hatisk och inte minst ett förakt gentemot SD. Idag lever många Sverigedemokrater, liksom Dinamarcas föräldrar gjorde, i rädsla för att yttra sina åsikter.

Jag kan vara helt ute och cykla, men min fråga är (till vem som nu kan besvara den): Hur kan Dinamarca stå bakom denna odemokratiska kupp när hennes föräldrar en gång upplevt densamma?

För att stärka min tes hänvisar jag till detta klipp: http://www.youtube.com/watch?v=JzHjrqL_BxI där det tydligt framkommer att hon inte respekterar andras åsikter. Hon debatterar inte oliktänkande och finner inget intresse i att ens titta på sina politiska motståndare.
Senast redigerad av Osakasun 2012-04-03 kl. 15:32.
Citera
2012-04-04, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakasun
Jag vet inte om hennes föräldrars bakgrund har framkommit i tråden. De var, på 60- eller 70-talet, politiska flyktingar från Chile och hade, förmodar jag, samma åsikter som vedebörande i tråden handlar om. Som ni kanske vet så är Rossana Dinamarca vänsterpartist och stark motståndare till SD. Hon har vid flertalet tillfällen hävdat att SD är rasister och givit full stöd åt olika uttalanden som målat upp en hatisk och inte minst ett förakt gentemot SD. Idag lever många Sverigedemokrater, liksom Dinamarcas föräldrar gjorde, i rädsla för att yttra sina åsikter.

Jag kan vara helt ute och cykla, men min fråga är (till vem som nu kan besvara den): Hur kan Dinamarca stå bakom denna odemokratiska kupp när hennes föräldrar en gång upplevt densamma?

För att stärka min tes hänvisar jag till detta klipp: http://www.youtube.com/watch?v=JzHjrqL_BxI där det tydligt framkommer att hon inte respekterar andras åsikter. Hon debatterar inte oliktänkande och finner inget intresse i att ens titta på sina politiska motståndare.

Rossana Dinamarca var tillsammans med Kalle Larsson den som inför valet 2002 kom med idén om att störa SD-möten med nyckelskrammel och visselpipor.

Det finns det ett TT-telegram om.

Att Dinamarca vars föräldrar flytt från ett odemokratiskt land nu har blivit demokratins fiende följer bara den kända utveckling som George Orwell skildrar i sin bok "Djurfarmen", även kallad "Djurens gård" (ursprungstitel "Animal Farm").
Citera
2012-04-04, 04:02
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Rossana Dinamarca var tillsammans med Kalle Larsson den som inför valet 2002 kom med idén om att störa SD-möten med nyckelskrammel och visselpipor.

Det finns det ett TT-telegram om.

Att Dinamarca vars föräldrar flytt från ett odemokratiskt land nu har blivit demokratins fiende följer bara den kända utveckling som George Orwell skildrar i sin bok "Djurfarmen", även kallad "Djurens gård" (ursprungstitel "Animal Farm").

Hon känns verkligen som urtypen av den människa som kan göra vad som helst för det högre syftet. SD motverkar människors bästa, eller är motståndare i det inbillade krig som vissa på vänsterkanten för och därför behöver de inte behandlas som människor. Rasister och kapitalister är per definition onda och därför borde de helst hållas kort.

Hade Dinamarca växt upp och indoktrinerats i Sovjet eller Kambodja så skulle hon förmodligen glatt beordra avrättningar av oliktänkare, eller rent av skjuta dem själv. Varför inte? De är fiender som motverkar utopin, och att bli av med dem är ju för samhällets bästa.
Citera
2012-04-27, 18:18
Medlem
Equinoxes avatar
Hennes lilla villa i Trollhättan har legat ute på Hemnet. Såg precis att det var borttaget så tyvärr finns det inga hemma-hos-bilder kvar. Någon som vet var hon ska flytta? Blir det till Stockholm och slut på flygpendlandet som är lika omoraliskt som Maria Wetterstrands flygpendlande till Finland. Eller ska hon flytta till ett kommunistkollektiv eftersom det bara är kapitalister som äger sina egna fastigheter? Eller skiter hon fullständigt i partilinjen och bygger sig ett mindre palats med egen landningsbana?
Har hon separerat från sin "konstnär" som målar likt en fyraåring och kallar det konst när man ställer upp lite skit i en hög vid en vägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in