2010-09-22, 05:55
Bannlyst
I allt ert snack om att svenskheten försvinner, muslimerna tar över, invandrarnas födotal förintar svenskar osv så bygger detta på flera, i mitt tycke, komiska antaganden.

Några antagenden är t ex att muslimer bara kan föda muslimer, att invandrares avkomma är alltid invandrare, att svenskheten är oföränderlig osv.

Därför undrar jag nu. Vid vilken generation är inte avkomman längre invandrare?

Om X kommer idag från Turkiet. X gifter sig med Y från Sverige. X och Y får barn.
Vad kallar ni deras barn? Låt mig gissa, blattar?

Men okej. Dessa barn får i sin tur barn med svenska partners. Vad kallar ni dessa barn?
Invandrare?

Och nästa generation. När deras barn får barn med svenska partners, vad kallar ni dom?
Man börjar ju undra om ni är så korkade att ni aldrig tycker man kan bli svensk. För det är det ni måste tycka om ni ska kunna köra era låtsas statistik om att svenskarna kommer vara utrotade inom kort.

Men jag ger er ett benefit of a doubt. Så förklara. När slutar avkomman kallas invandrare?
Citera
2010-09-22, 06:06
Medlem
Maddiiss avatar
ja anser att reinfeldt e invandrare, kolla hans rötter så förstår du.
ja anser även att ja själv e invandrare, för ja e inte från sverige, även fast ja e född här.

en sak min kompis brukar säga som e ganska klockren
"En katt född i ett stall kallar väl sig förfan inte för häst?"

=)
Citera
2010-09-22, 06:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maddiis
ja anser att reinfeldt e invandrare, kolla hans rötter så förstår du.
ja anser även att ja själv e invandrare, för ja e inte från sverige, även fast ja e född här.

en sak min kompis brukar säga som e ganska klockren
"En katt född i ett stall kallar väl sig förfan inte för häst?"

=)

Katt och Häst är två OLIKA arter.
Etniciteter är däremot påhittade etiketter. Viss skillnad.
Citera
2010-09-22, 06:30
Medlem
TheMouses avatar
Hur långt är ett snöre?
Vi är alla invandrare. Nån säger till och med att vi härstammar från havet. Lurigt det där.
Vänd på frågan, när skall man kallas svensk tycker du?

Svenskhet, vad är det? Det är nog ingen som kan svara på det.
Vi har lånat från andra människor under århundraden och skapat vårat eget(finns även de som lånat av oss).
Det kommer att fortsätta formas under kommande århundraden.
Men det som jag tror är problemet är att våran kultur som den ser ut idag inte passar ihop med islam, man kan även vända på det påståendet.

Grejen är att jag uppfattar det som att allt beror på oss svenskar. På våran oförmåga att anpassa oss.
Att vi inte vill ta emot invandrare.
Frågan som då dyker upp är vad vill invandrarna? Vill dom integreras?
Dom vill ju bo med sina egna. Dom vill ha sin religion dom vill inte underlätta för att anpassas.
Idag finns väl till och med svenska som andraspråk i skolan?
Jag skulle vilja veta vad invandrarna själva säger om detta?
Jag lägger skulden på invandringspolitiken och invandrarna.

De som tror att jag är sd anhängare får gärna tro det.
Man brukar ju bli beskylld för det och rasist, nazist när man hävdar att en viss del av skulden ligger på invandrarna själva.
Citera
2010-09-22, 06:38
Medlem
Det är ingen nyhet att dessa realister på sidan endast ser araber och negrer som invandrare. De är rasister och vet om det redan, endast den vita rasen är smartast, vackrast och bäst.

Detta är ingen nyhet så sluta skapa såna här skittrådar.
Citera
2010-09-22, 06:40
Medlem
Maddiiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enbragrabb77

e inte apa o människa två olika arter oxå?
Citera
2010-09-22, 06:44
Medlem
TheMouses avatar
Citat:

Perser och siames?
Citera
2010-09-22, 07:22
Bannlyst
När man är assimilerad eller visar att man önskar att bli assimilerad och jobbar aktivt för det, då kan jag börja kalla den personen svensk. Vissa blir svenska på några år medans andra klarar inte det på 10 livstider.
Citera
2010-09-22, 08:02
Medlem
Citat:
Det är som att säga att en schäfer, chihuahua, mastiff och en doberman är samma, "bara påhitt".

OnT: Svensk är man när: Man pratar flytande svenska, följer svenska regler, anpassat sig, respekterar Sverige. Det var väl de stora grejerna som krävs för att jag ska kalla nån svensk.
Citera
2010-09-22, 08:41
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Därför undrar jag nu. Vid vilken generation är inte avkomman längre invandrare?

När de kan bete sig som folk och är välanpassade till det svenska samhället och delar våra värderingar.
Citera
2010-09-22, 08:49
Medlem
MrJackssons avatar
Ja. Jag har rötter till Gaius Julius Caesar Octavianus (very far back, y'know) och när germanerna snodde tronen år 476 så rasblandade sig mina förfäder (jävla mångkultursförespråkare) i äkta assimilationsanda. Runt 800-talet så var mina germanska förfäder bosatta i det som är nuvarande Västra Götaland. Under det sena 1200-talet så stred min förfäder i folkungaätten tillsammans med Arn Magnusson och Erikarna mot Sverkrarna och danskarna. Mina förfäder stred även med de stolta karolinerna i en äkta nationalistisk anda.

Och här har vi resultatet: en svensk. Gör ovanstående och du blir en svensk.
Citera
2010-09-22, 08:59
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMouse
Grejen är att jag uppfattar det som att allt beror på oss svenskar. På våran oförmåga att anpassa oss.

Vi tar hit människor som kommer från kulturer där avbildningar och konst är förbjudet. Där kvinnor behandlas som boskap. Där straff och rättsväsen är på en nivå, vi lämnade för tusen år sedan. Där utbildning är än mer politiserad/teokratiserad än här, om det överhuvudtaget finns.
Din stora förklaring till dom enorma problem som har uppstått när vi tagit hit dessa människor, är vår oförmåga att anpassa oss.

Jag förmodar att du tycker att vi skall anpassa oss till dessa människor och deras samhälle och kultur?

Är du galen, sinnessjuk eller bara fullständigt hjärntvättad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in