Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-21, 19:12
  #1
Medlem
För ett tag sen när jag fick hem mitt röstkort så märkte jag på baksidan att det fanns minst 25+(?) olika språk som kan kunde få hjälp av.

Jag tolkade detta först som att i Sverige så behöver man inte kunna svenska för att få rösta, bara man har medborgarskap.
Sen när jag tänkte efter så kanske det är om man tycker att det är otydligt vad som står på svenska och istället vill ha på sitt eget modersmål.
Vilket är det?
Citera
2010-09-21, 19:13
  #2
Medlem
Du behöver inte kunna svenska nej.
Otroligt men sant.
Citera
2010-09-21, 19:14
  #3
Medlem
O Dirlewangers avatar
Båda tolkningarna är rätt.
Citera
2010-09-21, 19:14
  #4
Medlem
HC47s avatar
Det är för att inte alla kan svenska, vilket förstås är skandal. Kan man inte svenska men är svensk medborgare så har något gått väldigt, väldigt fel.
Citera
2010-09-21, 19:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Det är för att inte alla kan svenska, vilket förstås är skandal. Kan man inte svenska men är svensk medborgare så har något gått väldigt, väldigt fel.
Exakt, hur kan man ens bli medborgare?
Citera
2010-09-21, 20:01
  #6
Medlem
Calaverras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToGreedy
Exakt, hur kan man ens bli medborgare?

Vi (de) har ju inte ställt några som helst krav på de vi massinvandrar så är väl inte så konstigt. Sen ska de även sprida sina valkampanj på andra språk som arabiska, vilket intryck ger det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback