Ämnet var alltså "FB som en gigantisk tidsslösarmaskin"...
I detta var förstås (många) moderatorer inblandade, men inte bara de , egentligen alla på FB... Men jag fick ändå nästan bara handlade om mods, mest försvar (
mot mig), men också kritik... Då är det lika bra att jag startar en (annan) tråd direkt om detta (om det känns meningsfullt...)
Här tog jag upp några fall av tidsslöseri där även mods var inblandade:
1. Under valnatten i söndags
Citat:
(enligt egen utsago) hann inte moderatorerna med att moderera alla SD-inlägg under valnatten... men en moderator gav sig ändå tid att TA BORT en oskyldig men just då viktig tråd från mig... tydligen för att den nämnde Mona Sahlin tillsammans med SD... Problemet var alltså ÖVERmoderering trots att ni egentligen inte hann med... Men tydligen var för den personen (utrustad med moderatorns befogenheter...) viktigare än allt annat att ta bort denna tråd! Alltså slösade bort en mindre del av sin tid på att radera en större bit av min tid...!
2. En annan aktiv variant av "tidsslöseriets teknik"
Citat:
mötte jag första gången på FB under min första tid här, på P/Utrikes. Jag såg några vrickade typer, eller bara islamister, jubla över Irans kommande atombomb... ok... men så snart jag i ett svar refererar till detta kommer de med kravet: bevisa det... bevisa det... och så håller vi på några varv ("men ni är uppenbarligen glada över detta..." besvarad med "du har fortfarande inte lagt fram bevis...") tills jag ger upp. Det är inte bara exempel på barnslig försvarstaktik (trots det uppenbara: att de ansåg sig ha något att jubla över...) utan också ett medvetet försök att slösa med min tid, som skulle säkerligen ta slut (alltså tiden) innan jag skulle uppnå nånting i den "dialogen"... Jag undrar var, av vilka, de lärde sig denna taktik...?
Samma ser jag hos flera av våra högt värderade mods (som ÅnkelGunnar som gärna ägnar sin tid åt att ta bort kritik och radera bevis, alltså att förstöra tid): kommer med motfrågor och väntar sig att jag skall ödsla så mycket tid på detta att den tar slut för mig, eller åtminstone mycket mer än frågan var värd...
Vad säger ni om detta, inom frågan "FB som en gigantisk tidsslösarmaskin"?
mvh