2010-09-22, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Jag kan ju bara svara för mig själv och jag ser det så här:

Den tiden jag lägger på att vistas och debattera på Flashback är strötid som jag anser mig ha råd att undvara och således också "förlora".
Om så än hälften av mina inlägg och trådar skulle modereras bort så skulle jag därför inte ta det så jävla hårt eller känna det som en gigantisk förlust.

Tack det första svaret i ämnet (efter 35 inlägg)...!

Finns det någon annan (som är kanske lite mindre tillfreds)...?
Citera
2010-09-22, 15:42
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michin

Då har du uppenbarligen inte läst alla svaren i tråden om du anser det svaret vara det första.
Citera
2010-09-22, 15:50
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Svaret på TS fråga är mycket enkelt. Flashback och administrationen kan inte göra något och de medlemmar som tycker det är ett problem kan väl logga ut och glömma bort lösenordet...
Citera
2010-09-22, 15:52
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:

Jadå, min tid skulle räcka till mer om jag inte svarade så seriöst, och din om du lade mindre på att ohma dig.
Citera
2010-09-22, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Då har du uppenbarligen inte läst alla svaren i tråden om du anser det svaret vara det första.

Det jag efterfrågar är dialog. Detta hjälps inte av att det kommer en störtvåg av svar som oftast handlar om något annat, mest flockens avvisande eller attack på en "fiende"...

Jag behöver typ en halvtimme för ett bättre inlägg (för att skriva ett sådant, men nästan lika mycket för att läsa begrunda ett sådant)... då vill jag se att det finns inlägg i ämnet ("här: FB = gigantisk tidsslösarmaskin") som är värt denna tid... (vi är alltså tillbaka till utgångsläget...)
Citera
2010-09-22, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Svaret på TS fråga är mycket enkelt.
Detta ser jag som ett ärligt svar på två frågor av flera (dussintalet) och kanske ett försök att med dessa två punkter kortsluta frågekomplexet...

...men det finns alltså flera frågor och många svar innan man kommer hit:
Citat:
Flashback och administrationen kan inte göra något
och några frågor till innan man kommer till vad man kan göra, där dit ända svar är:
Citat:
de medlemmar som tycker det är ett problem kan väl logga ut och glömma bort lösenordet..

Självfallet finns det där sista svaret även i mitt huvud, utan det skulle jag nog inte startat den här tråden, men det behövdes också något annat: hopp om att det finns bättre lösning...
Citera
2010-09-22, 16:19
Medlem
Imirons avatar
Med tanke på den höga belastningen i PI, samt att jag inte är intresserad och således egentligen inte vill vara mod i PI, så har jag inte haft någon möjlighet att hålla någon koll på forumet. När jag bara moddade i PU kunde jag ha en hyfsad koll på nya trådar och hade tid att läsa igenom, och ta bort allt ot.

Nu blir det lätt så att jag läser det rp:ade inlägget och trådstarten. Om inlägget är off topic tas det bort. Jag har inte tid att läsa hela tråden. Om för-SD-sidan då rapporterar brott från antiSD-sidan, men antiSD-sidan inte rapporterar några av motståndarens regelbrott så kommer det helt klart se ut som att vi bara tar bort era inlägg.

Du har rapporterat tio inlägg. Du har fått 50 inlägg rapporterade.

Edit: Kan tillägga att jag röstade på miljöpartiet i riksdagen och har deltagit i antirasistiska demonstrationer, främst riktade mot SD, även om jag personligen inte ser det som ett rasistiskt parti, utan snarare grovt invandringskritiskt.
Citera
2010-09-22, 16:35
Medlem
LFEs avatar
Politik inrikes kanske.

Men alla andra forum håller högre klass inkluderat nationalism-forat i sig.
Man märker ju att även de mer pålästa nationalisterna håller sig borta från PI idag.

Som någon moderator nämnde var det ju omöjligt att moderera forumet under valdagen.
Jag föreslår att du stödjer min idé istället om ett forum för högre politisk diskussion (- akademisk politisk diskssion låter bara fel).

Det är uppenbart att SD:are känner sig sårade (gud förbjude) över idén att skapa ett eget SD-forum trots behovet. Därför känns idén jag föreslagit som den enda hållbara i längden då det här hållt på mycket längre än under valdagen och även till en viss del de andra politiska sidorna också.
Senast redigerad av LFE 2010-09-22 kl. 16:43.
Citera
2010-09-22, 17:16
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Mod ÅnkelGunnar börjar med att (till skillnad från de flesta andra) citera den väsentliga frågan:
Men istället för att just sätta igång med att fundera på frågan och börja ge lite svar, kommer han omedelbart med ett motdrag:
Självklart gör jag det. Jag anser fortfarande inte att du påvisat problemet du påstår existerar, och att då försöka fundera över något som för mig är ett icke-problem lär ju om något vara slöseri med tid och slöseri med tid ska vi ju undvika.
Citat:
Samma ser jag hos flera av våra högt värderade mods (som ÅnkelGunnar som gärna ägnar sin tid åt att ta bort kritik och radera bevis, alltså att förstöra tid): kommer med motfrågor och väntar sig att jag skall ödsla så mycket tid på detta att den tar slut för mig, eller åtminstone mycket mer än än frågan var värd... (En annan likhet med islamistgrupperingen [eller ännu oftare: SD-grupperingar], och onekligen effektiv teknik här, att gå i flock, att flera skall angripa en från olika håll... men om detta i en annan tråd.)
Mitt agerande baserar sig i din bristande förmåga att förstå och följa regelverket. Om varenda en användare som - likt du själv - inte klarar av att hantera regelverket ska starta en egen tråd och börja beklaga sig så får vi en enorm redundans i trådarna eftersom samma ämne i praktiken tas upp ett par gånger i veckan. I fall som detta är redundans icke-önskvärt och inget annat än slöseri med tid. Alltså är mitt agerande fullständigt i linje med dina önskemål.
Citat:
Denna och liknande tekniker bidrar till känslan hos allmänheten här att det inte värt att lägga ner tid på ett inlägg, det är bäst att snabbt skicka i väg något, vänligt trams till de som man uppfattar som "vänner"... och onyanserad sågning till dem man ser som "fiender"... Och de mods/admin som hittills yttrat sig här ser uppenbarligen den som kommer med kritiska synpunkter på FB:s verklighet som "fiende"...
Begå nu inte den logiska kullerbyttan att bara för att du är en del av allmänheten så är du direkt representativ för allmänheten. Den typen av misstag leder bara in diskussionen på sidospår grundade i falsarier, och det lär vara ett kapitalt slöseri med tid att bete sig på ett sådant vis.
Citat:
Men är jag ensam här att se den störtvåg av skit och den låga kvalitén även på det som kan betraktas som texter..?! Och är jag ensam här som betraktar tid som en värdefull ändlig resurs...?!
Inte alls. Jag håller med dig till fullo, även om det är ganska så uppenbart att du och jag har diametralt olika syn på just dina bidrag.
Citera
2010-09-22, 21:32
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Detta ser jag som ett ärligt svar på två frågor av flera (dussintalet) och kanske ett försök att med dessa två punkter kortsluta frågekomplexet...

...men det finns alltså flera frågor och många svar innan man kommer hit:

och några frågor till innan man kommer till vad man kan göra, där dit ända svar är:

Självfallet finns det där sista svaret även i mitt huvud, utan det skulle jag nog inte startat den här tråden, men det behövdes också något annat: hopp om att det finns bättre lösning...
Jag ser ingen annan lösning. Flashback kan inte kräva att inlägg ska ha en viss kvalitet för att platsa eftersom det motsäger allt som Flashback står för. Så länge ett inlägg följer topic och inte bryter mot reglerna får det stå kvar och det är upp till dig som medlem att avgöra om du vill läsa det.
Citera
2010-09-24, 23:13
Bannlyst
Ämnet var alltså "FB som en gigantisk tidsslösarmaskin"...

I detta var förstås (många) moderatorer inblandade, men inte bara de , egentligen alla på FB... Men jag fick ändå nästan bara handlade om mods, mest försvar (mot mig), men också kritik... Då är det lika bra att jag startar en (annan) tråd direkt om detta (om det känns meningsfullt...)

Här tog jag upp några fall av tidsslöseri där även mods var inblandade:

1. Under valnatten i söndags
Citat:
(enligt egen utsago) hann inte moderatorerna med att moderera alla SD-inlägg under valnatten... men en moderator gav sig ändå tid att TA BORT en oskyldig men just då viktig tråd från mig... tydligen för att den nämnde Mona Sahlin tillsammans med SD... Problemet var alltså ÖVERmoderering trots att ni egentligen inte hann med... Men tydligen var för den personen (utrustad med moderatorns befogenheter...) viktigare än allt annat att ta bort denna tråd! Alltså slösade bort en mindre del av sin tid på att radera en större bit av min tid...!

2. En annan aktiv variant av "tidsslöseriets teknik"
Citat:
mötte jag första gången på FB under min första tid här, på P/Utrikes. Jag såg några vrickade typer, eller bara islamister, jubla över Irans kommande atombomb... ok... men så snart jag i ett svar refererar till detta kommer de med kravet: bevisa det... bevisa det... och så håller vi på några varv ("men ni är uppenbarligen glada över detta..." besvarad med "du har fortfarande inte lagt fram bevis...") tills jag ger upp. Det är inte bara exempel på barnslig försvarstaktik (trots det uppenbara: att de ansåg sig ha något att jubla över...) utan också ett medvetet försök att slösa med min tid, som skulle säkerligen ta slut (alltså tiden) innan jag skulle uppnå nånting i den "dialogen"... Jag undrar var, av vilka, de lärde sig denna taktik...?

Samma ser jag hos flera av våra högt värderade mods (som ÅnkelGunnar som gärna ägnar sin tid åt att ta bort kritik och radera bevis, alltså att förstöra tid): kommer med motfrågor och väntar sig att jag skall ödsla så mycket tid på detta att den tar slut för mig, eller åtminstone mycket mer än frågan var värd...

Vad säger ni om detta, inom frågan "FB som en gigantisk tidsslösarmaskin"?

mvh
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in