2010-09-21, 12:41
Medlem
Hej,
Lt oss sga att man skulle bli helt pank dvs helt utan socialfrskringen.
D finns det bara ett stt att fly landet som att KFM gr att man aldrig mer kommer kunna leva drgligt om man fr tag p ett arbete igen.

S har man utgifter fr ca 9.000kr kr /mn.
D gr vissa saker till fogden, te.x CSN ln 30.000kr ett ln p 70.000kr.
S har man mobil abb osv osv.

Allt som allt s hamnar man p skulder uppemot iaf 150.000kr hos fogden.

Som att man r pank s r det svrt att fly landet och f ett nytt arbete, men tack vare att det inte r olagligt att vara skuldsatt s innan helvete brakar ls s kan man ju ta massa SMS ln och massa krediter p saker som man sedan sljer.

P detta stt s lr man iaf kunna f ut 100.000kr cash, detta fr man ver till en kompis konto i sm verfringar d och d innan fogden slr till.
Sedan ber man han helt sonika att betala ut detta i sm summor s att man kan fly landet och arbeta utomlands i dom 10ren som man lr leva utan att ngon man r skyldig pengar fr tag p en.
Sedan blir ju alla skulder preskriberade., och man kan tervnda hem.

Som jag ser det s skulle detta vara nda sttet i och med att vem fan vill arbeta och endast f ut existensminimum?

S vad hade Ni gjort om ni hamnar en dag helt utan pengar?
Citera
2010-09-21, 12:46
Medlem
Maddiiss avatar
frstr inte hur du tnker riktigt, vilken konstig frgestllning

ja skulle iaf skaffa en rik kille, ltt att va tjej i dagens samhlle=)
Citera
2010-09-21, 12:49
Bannlyst
det e bara statliga skulder som frsvinner p 5 r inte privata firmor banker mm. Jag kan ha fel men s har jag ftt sagt till mig. Dom preskiberas aldrig
Citera
2010-09-21, 12:59
Medlem
http://www.kronofogden.se/infotext/p...380005164.html

Inte s ltt att f sina skulder preskriberade.
Citera
2010-09-21, 13:13
Medlem
Det jag menar r om man fr ca 150.000kr i skuld hos KFM.
S kommer man aldrig ha ett drgligt liv undertiden man arbetar som att rntor osv osv bara kar och kar skulden.

S om man d vljer att ta jobb utomlands och sticka s kan man ju lika grna maxa allt.

Som att man aldrig kommer f ett drgligt liv trots arbete om man r hos KFM man fr prick och man kan inte ta en lgenhet inget, man mste slja alla sina tillgngar osv osv osv.
Citera
2010-09-21, 13:25
Medlem
men jesus, 150k betalar du ju av p mindre n 2r! ven om du bara har ett "vanligt" jobb...

Jobba lite vertid s r det ju borta nnu tidigare..Orka hlla p att fly landet i 10 r.

lite skillnad om det har +1milj i skulder d kan det brja bli lite jobbigt.
Citera
2010-09-21, 18:55
Medlem
Precis som speedy_83 sger s r ju 150k en skitsumma. Skaffa ett jobb och gr upp en avbetalningsplan. Men detta r om jag tolkar dig rtt ingen faktisk situation utan en hypotes?

Citat:
S vad hade Ni gjort om ni hamnar en dag helt utan pengar?
Ja, nu r det ju inte s att man vaknar upp en morgon och "oj d helt pltsligt ligger jag 150k minus"
Detta r ju oftast resultatet av att leva ver sin ekonomiska frmga under en lngre period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in