• 1
  • 2
2010-09-20, 20:14
Medlem
Jag har en tendens att inbilla saker mig, men ibland stämmer dock också mina inbillningar. Det är så att jag alltid när jag köper en meny på Statoil brukar ta mig en 0.5L MER Apelsin dryck. Underbar dryck som inte alls är lika söt som "festis" (http://www.carlsbergsverige.se/Dryck...cl-bottle.png).

Nu till problemet. Förra veckan hade jag lite pengar med mig, och blev tvungen att köpa en MER apelsin festis istället (http://www.mediabanken.se/HemkopWebS...itype=jpg150p). Jag satt ned sugröret och började klunka. Till min stora förvåning tycker jag smaken var helt annorlunda jämfört med 0.5L flaskorna, och då åt det positivt hållet, mycket godare.

Jag undrar alltså om det bara är jag som har inbillat mig detta eller om det verkligen kan stämma? Kan det bli en smakskillnad pågrund av att det är olika material på förpackningarna?
Citera
2010-09-20, 20:16
Bannlyst
sitter och dricker en MER jordgubb nu komiskt nog...

Ja tror att det ligger något i vad du säger, dock så tar drickan slut så himla fort.
Citera
2010-09-20, 20:19
Medlem
KingfromBalkans avatar
Gillar inte tetrapacken.
Flaskorna är godare.
Citera
2010-09-20, 20:21
Medlem
jimboo89s avatar
Apelsin är godast av dom alla! tycker också att dom smakar olika, samma med Coca cola på flaska mot burk av någon anledning
Citera
2010-09-20, 20:24
Medlem
KingfromBalkans avatar
Gillar själv större, men kanske är det så att man tröttnar på smaken, brukar hända me chips.
Citera
2010-09-20, 20:26
Medlem
Holmertzs avatar
Här kommer en teori som jag varken är byggd på källor eller faktagrund, men som man säger, bättre än inget!

Jag har hört att drycker tar smak av förpackningen. Låter ju inte helt ologiskt. Det är t.ex därför som öl är (enligt många) godare när den dricks ur glas/glasflaska än ur burk.
Kan det vara samma sak med MER?
Att den minimala tetrapacks-smaken den får är, i ditt tycke, godare än den minimala plastsmaken?
Citera
2010-09-20, 20:39
Medlem
Gjord i olika länder? Petflaskan är väl tappad i tyskland i alla fall!?
Citera
2010-09-20, 20:46
Medlem
warums avatar
Jag tror det är att man inte får i lika mycket saft. Prova dricka ett tetra pack fast riv upp kanten som en mjölkkartong och det kommer inte vara lika gott.
Citera
2010-09-20, 20:47
Medlem
pettaofcs avatar
Kanske lite OT, men det är liknande med coca cola för mig.
Glas är bäst, burk tvåa, flaska trea o sugrör sämst.
Citera
2010-09-20, 20:54
Medlem
Sneks avatar
Jag är helt säker på det där med att drickan tar smak av förpackningen. Jag känner det väldigt tydligt med cola. Cola i flaska är enligt mig mycket sämre än burk, och allra bäst är cola i glasflaska.
Citera
2010-09-20, 21:23
Medlem
Markmags avatar
Förpackningen spelar alltid stor roll i fall som detta.
Behöver inte upprepa det alla sagt om cola och glasflaska burk osv.. för det stämmer.
Citera
2010-09-20, 22:24
Medlem
Jag känner en enorm skillnad, nästan som att det skulle vara olika märken :P (Typ Coop cola och coca cola, smakar absolut inte lika).

Jag har sett att det även finns mer i en liters tetra pack. Har dock inte testat den än, undrar om den är lika god som de små
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in