2010-09-20, 13:28
Medlem
Var tvungen att göra rubriken lite spejsad så att någon får syn på den.

Har under en längre period lånat pengar av en polare och nu har jag en deadline till den 31sep att betala. Det rör sig om närmare 30 000kr. Har gjort allt i min kraft för att få fram pengar men att nå den summan är omöjlig.

Hur ser det ut med blanco-lån (kallas det ens så?) eller "lån utan säkerhet"? Går det ens att få ett lån på 30k om man inte har ett jobb eller ekonomi att backa upp det med? Vilken bank erbjuder i så fall det bästa alternativet och vilken ungefärlig ränta har jag att vänta mig?

Vore väldigt tacksam för svar. Finns det andra vägar jag kan ta (ej kriminella) så är jag öppen för det också. Fram med tipsen och ingen moralpredikan om att det kommer gå åt helvete med mig osv. Jag är medveten om min sits om jag tar ett sådant lån och kommer lösa det. Bara jag får fram pengarna till den 31a.

Tack på förhand.
Citera
2010-09-20, 16:39
Medlem
Azphyxias avatar
Nej
Citera
2010-09-20, 16:55
Medlem
Precis som föregående säger jag nej. Avsaknaden av jobb är inget bekymmer, men har man ingen ekonomi att backa upp lånet med är det 100% omöjligt att få ett lån utan säkerhet på laglig väg.
Citera
2010-09-20, 22:26
Medlem
Det enklaste är att sälja dator, bil osv och betala så mycket som möjligt och på det som återstår få din kompis att skriva ett skuldebrev med en avbetalningsplan ränta osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in