2010-09-19, 15:13
Medlem
Gondars avatar
Hej!
Har funderingar på att köpa en Iphone 4. Hade ett par frågor innan jag köper den.

En Iphone, som är stöldlåst, går det att få bort låset på något som helst sätt?

Operatörsupplåsning, kan man göra det själv på en Iphone 4?

Flytta gärna tråden om den är felplacerad.
Citera
2010-09-19, 15:21
Medlem
Nej en stöldlåst ip4 kan du ej låsa upp

Ja du kan ta bort operatörslåset, men inte på den nyaste eller näst nyaste programvaran. Det kommer dock upplåsning vilken dag som helst till den
Citera
2010-09-19, 15:27
Medlem
Gondars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUnderbarDag
Nej en stöldlåst ip4 kan du ej låsa upp

Ja du kan ta bort operatörslåset, men inte på den nyaste eller näst nyaste programvaran. Det kommer dock upplåsning vilken dag som helst till den

Det går alltså inte på NÅGOT sätt att få upp en stöldlåst iphone 4? Absolut INGET sätt?
Hur säker är du på detta?

Blir dock fundersam på om jag vågar köpa den, om den skulle bli stöldlåst. Om den redan inte är det, då killen jag ska köpa från det sa att den är "låst".

Vet inte vad han menar med "låst" dock. Operatörslåst eller stöldlåst.
Tack för ditt svar!
Citera
2010-09-19, 15:32
Medlem
nikolauss avatar
När du stöldlåser en telefon gör du det via IMEI-numret. Numret är bundet till telefonen och kan vad jag vet på nyare iphones inte bytas ut. IMEI-spärren gör att du inte är tillåten att ansluta till nätet och får därför ingen täckning. Visst finns det säkert ett sätt att byta ut numret, men det är inget du gör i en handvändning och dessutom är hitills okänt för mig.

Som sagt, är den operatörslåst så kommer den att gå att låsa upp, förr eller senare. Är den däremot stöldlåst har du att göra en stund.
Citera
2010-09-19, 15:39
Medlem
Gondars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikolaus
När du stöldlåser en telefon gör du det via IMEI-numret. Numret är bundet till telefonen och kan vad jag vet på nyare iphones inte bytas ut. IMEI-spärren gör att du inte är tillåten att ansluta till nätet och får därför ingen täckning. Visst finns det säkert ett sätt att byta ut numret, men det är inget du gör i en handvändning och dessutom är hitills okänt för mig.

Som sagt, är den operatörslåst så kommer den att gå att låsa upp, förr eller senare. Är den däremot stöldlåst har du att göra en stund.

Tack för ett bra svar. Allt är mycket klarare nu.

Men... för äldre iphone mobiler, så finns det inte heller något sätt att byta IMEI-nummer?
Citera
2010-09-23, 09:08
Bannlyst
Hänvisar till den här tråden:

https://www.flashback.org/t1302869

Så förstår ni nog vad han han har gjort...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in