• 1
  • 2
2010-09-19, 11:47
Medlem
Skulle vara intressant vad folk tycker under om Aftonbladet under den här valrörelsen, hur de ljuger, hittar på, påverkar folk att rösta rött, hela den skamliga Littorinaffären, Lena Mellins vinklade röstfiskande artiklar. Har aldrig sett maken till nått så förvridet och uppenbart manipulerade styrda artiklar och uppslag någonsin tidigare i den så kallade "oberoende" kvällstidningen.

Jag kommer aldrig stödja denna tidningen igen.

Skulle vara intressant att se köparsiffror efter när valet är över, hur många som tänkt om gällande denna fullständigt miserabla kvällstidning, som fått mig att kväljas över hur fult och vidrigt försöker påverka oss i olika riktingar.

Hur ser ni på saken, kommer ni sluta köpa denna skittidning för gott eller kommer ni sakta smyga er tillbaka när ni fått vara lite arga efter valet?

Och hur tror ni resten av Sverige kommer fundera kring denna sk tidning?
Senast redigerad av BJB 2010-09-19 kl. 11:51.
Citera
2010-09-19, 11:55
Medlem
ttamizs avatar
Aftonbladet själva lyckades få mig att sluta köpa den. Efter Littorin-affären beslutade jag mig för att aldrig köpa tidningen ngn mer gång.
Citera
2010-09-19, 11:56
Medlem
Trumpeters avatar
Jag har inte köpt Aftonbladet på många många år. Saknar den inte.
Citera
2010-09-19, 12:02
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Hur ser ni på saken, kommer ni sluta köpa denna skittidning för gott eller kommer ni sakta smyga er tillbaka när ni fått vara lite arga efter valet?

Jag köper inte tidningar alls utav ekonomska skäl men kommer att fortsätta sponsra AB genom att besöka deras hemsida.

Tror att de flesta inte bryr sig och kommer fortsätta som vanligt.

OT: Intressant att du ifrågasätter om det verkligen är en tdning då det borde vara självklart att det är.
Citera
2010-09-19, 12:05
Medlem
sp1rits avatar
Nu är det ju så att de inte har något krav på sig att vara objektiva. Däremot kan man åtala dem för förtal osv om de skulle använda lögner eller falska källor i sina "artiklar"

Har inte läst aftonhoran de senaste 3 åren (utöver när nån länkar något man vill veta mer om då) men då är det som regel när de gjort bort sig eller dylikt, lyteskomik.

Tyvärr finns det för mycket idioter i Sverige för att få tidningen att gå under helt närmaste tiden, men det sker förhoppningsvis när folk lär sig tänka själva. Runt 2030 eller så
Citera
2010-09-19, 12:58
Medlem
xelytoss avatar
Blir nog svårt, extraknäcker på en bensinmack där vi säljer aftonbladet och dom tidningarna går åt snabbt som in i helvete
Citera
2010-09-19, 13:08
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Det har tagits upp tiotusen ggr redan. Aftonbladet har en ganska bra modell just nu, jag kan inte se att dom skulle försvinna inom en överskådlig framtid.
Citera
2010-09-19, 13:16
Medlem
Kesslers avatar
Orkar inte rensa alla mina sidor jag besökt men tänkte rensa aftonhoran då jag i stort sett automatiskt går in där. Hur gör jag för att bara rensa den sidan?
Citera
2010-09-19, 13:23
Medlem
Jag försökte sluta gå in på deras sida efter Littorin-affären. Lyckades i 1 månad därefter föll jag tillbaka i missbruket igen. Svårt att bryta ett mönster man haft i 15 år. Har iallafall inte aftonbladet som startsida längre.
Citera
2010-09-19, 13:57
Medlem
Peterniklasssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Skulle vara intressant vad folk tycker under om Aftonbladet under den här valrörelsen, hur de ljuger, hittar på, påverkar folk att rösta rött, hela den skamliga Littorinaffären, Lena Mellins vinklade röstfiskande artiklar. Har aldrig sett maken till nått så förvridet och uppenbart manipulerade styrda artiklar och uppslag någonsin tidigare i den så kallade "oberoende" kvällstidningen.

Jag kommer aldrig stödja denna tidningen igen.

Skulle vara intressant att se köparsiffror efter när valet är över, hur många som tänkt om gällande denna fullständigt miserabla kvällstidning, som fått mig att kväljas över hur fult och vidrigt försöker påverka oss i olika riktingar.

Det är inte bara aftonbladet, även expressen,svd och dn är med på det.
Det handlar om en en liten klick som äger och styr dessa tidningar och även tv4, försök ta reda på vilka det är.
Jag ger dig en liten ledtråd: J*DAR!
Citera
2010-09-19, 14:03
Medlem
PH1s avatar
Tryck upp och sprid klistermärken med texten "Aftonbladet och Expressen ljuger och fördummar - Bojkotta dem!" så kanske du får med några fler i bojkotten.
Citera
2010-09-19, 16:24
Medlem
Russinkungens avatar
Jag slutade att köpa Aftonbladet och Expressen i våras, det funkar fint ändå, man klarar sig bra utan deras vinklade verklighet.

Ps Givetvis så besöker jag inte deras hemsidor heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in