2010-09-19, 08:49
Medlem
svampiiss avatar
Tja, jag har en fråga ang. F-secure internet security 2010.
Jag köpte F-secure internet security 2010 för 645 kr då det ska funka till 3 datorer.
Min fråga är: Går licensen på IP adressen eller kan man använda F-secure internet security på samma dator 3 gånger, dvs. 3 år då ? Eller måste det vara 3 olika IP adresser, dvs 3 olika datorer?

Tänkte att om det inte funkar på samma dator som jag använder nu kan ja ju lika gärna ge ut produkt nyckeln till två vänner. . .

Eller om det pogrammet går på IP adressen, då kan jag ju bara använda pogramet på den datorn jag har installerat pogramet på, då undrar jag om/hur man byter IP adress så borde man ju kunna använda pogramet fullt ut, dvs i 3 år. . . ?!

Tacksam för svar!
Citera
2010-09-19, 09:02
Medlem
Dust0rs avatar
Licensen gäller för 3 datorer i ett år.
Oavsett om du bara installerar F-Secure på en dator åt gången kommer licensen bara gälla ett år från aktivationen.

Osäker på hur kontrollen av hur många datorer det är installerat på går till, om den ens kollar det alls.
Citera
2010-09-19, 11:56
Medlem
Forbliranonyms avatar
Som tidigare säger så är det så när du instalerar på första datorn så är det et år framåt som gäller för alla licenser.
Men du kan ge bort en till din mamma i bagdad och en till din bror i långtbortistan utan problem.
Ps menade inte att förolämpa bara så du förstår vad jag menar!
Citera
2010-09-19, 13:30
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Övriga dator- och IT-diskussioner

//Mod
Citera
2010-09-19, 14:24
Medlem
svampiiss avatar
Okej tack för svar =)
Citera