2010-09-18, 21:23
Bannlyst
Just nu använder jag rakhyvel och jag får snabbt skäggväxt dagen efter, när man känner på hyn så känns det att skägget börjar växa igen.

Problemet med rakhyveln är jag måste tvätta ansiktet med varmt vatten de gångarna när jag ska raka mig för att porerna ska öppnas då är det lättare att raka och man slipper skära sig osv.

Hur är det med rakapparat ?
Citera
2010-09-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discoverymen
Just nu använder jag rakhyvel och jag får snabbt skäggväxt dagen efter, när man känner på hyn så känns det att skägget börjar växa igen.

Problemet med rakhyveln är jag måste tvätta ansiktet med varmt vatten de gångarna när jag ska raka mig för att porerna ska öppnas då är det lättare att raka och man slipper skära sig osv.

Hur är det med rakapparat ?

Nej, du behöver inte vatten. Men du kommer antagligen inte kunna raka dig lika nära med rakapparat som med hyvel.
Citera
2010-09-18, 21:38
Medlem
R.B.Scotts avatar
Bara att raka på.
Har själv alltid använt apparat och har inget problem med det.
Rakar mig inte dagligen, långt ifrån, så kanske nån som gör det
har andra åsikter om vad som funkar bra eller dåligt.
Citera
2010-10-04, 16:17
Medlem
sperrmans avatar
Samma problem har. Med en bra hyvel kan du komma riktigt nara men det vaxer pa iaf.
Basta ar att lata bli i en - tva dagar, sen raka sig. Da brukar strana halla sig nere..
Citera
2010-10-04, 18:28
Medlem
SportquattroS1s avatar
Jag kör med hyvel. har provat rakapparat men får stubb snabbare med den.
Citera
2010-10-04, 18:31
Medlem
Pauronfestiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SportquattroS1
Jag kör med hyvel. har provat rakapparat men får stubb snabbare med den.

Du får stubb snabbare pga rakhyvlen kan komma närmre huden(med tanke på att man mer eller mindre får håret att stå ut och hyvlen då kan komma närmre än rakapparaten), själv varierar jag rätt ofta. Kör ofta rakapparat då det är snabbare, rakhyvlen kör jag om jag vill göra en nära rakning. Dock blir det oftast rakapparat då jag tycker det ser lite snyggare ut med lite stubb, ser ut som en babyrumpa annars!
Citera
2010-10-04, 19:17
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Jag föredrar hyveln men när man har bråttom, vilket jag ofta har, så är det rakapparaten som åker fram, med blandat resultat. Jag märker hur den verkar ha problem med att raka jämnt på halsen, där det ofta slutar med att jag får ta hyveln ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in