• 1
  • 2
2010-09-18, 18:43
Medlem
Nu är det så att jag älskar nudlar, äter det var tredje dag ungefär och då är det såna här nudlar som man köper i små förpackningar med olika smaker, jag har bara dom med kycklingsmak.

Efter ett tag nu så blir det lite stelt med bara nudlar(kycklingsmak once again) så jag undrar om FB´s kulinariska avdelning har några råd?

Något litet men ändå gott som man kan lägga på nudlarna?

//R
Citera
2010-09-18, 18:47
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rekzi
Nu är det så att jag älskar nudlar, äter det var tredje dag ungefär och då är det såna här nudlar som man köper i små förpackningar med olika smaker, jag har bara dom med kycklingsmak.

Efter ett tag nu så blir det lite stelt med bara nudlar(kycklingsmak once again) så jag undrar om FB´s kulinariska avdelning har några råd?

Något litet men ändå gott som man kan lägga på nudlarna?

//R
Nudlar är ju inget annat än pasta. Allt det som du i vanliga fall förknippar med pasta kan du också använda till nudlar. T ex köttfärssås.

~Paul~
Citera
2010-09-18, 18:49
Medlem
ToreJonass avatar
När jag är trött på nudelsoppan brukar jag göra så att jag häller av nudlarna efter att de är kokta sen så steker jag dem i rikliga mängder smör och häller i kryddan efteråt, blir lite variation.

Enda problemet är att det kan bli jobbigt att diska kastrullen
Citera
2010-09-18, 18:49
Medlem
Du häller bort skyn(eller hur det stavas) eller häller upp det i en mugg(alltid gott att avnjutas)
Du häver rikligt med riven ost på nudlarna, blandar runt och skickar in den i micron.
Samtidigt som du kokar nudlarna steker du köttbullar, och dessa delar du på hälften. Du kan även värma köttbullarna i micron, men det är en smaksak antar jag.

Du blandar i köttbullarna med smältostnudlarna.

Sen är det bara att njuta
Senast redigerad av BassFace 2010-09-18 kl. 18:52.
Citera
2010-09-18, 18:51
Medlem
morkfromorks avatar
prinskorvar?
Citera
2010-09-18, 18:55
Medlem
Såndär god soja? D:
Citera
2010-09-18, 18:56
Medlem
Nu ska jag ta och fixa ihop en liten måltid. Vi får la se hur det blir, jag meddelar sen om det var gott eller inte.
Citera
2010-09-18, 19:03
Medlem
bullens pilsnerkorvar funkar finfint
Citera
2010-09-18, 19:12
Medlem
Elementarts avatar
Hackade stekta tomater / strimlade ägg / korv
Citera
2010-09-18, 19:31
Medlem
Då var jag klar, fyhelvete vad gott det är!

Ingredienserna är hemliga, men en kombination av era råd + extra delikatesser.
Citera
2010-09-19, 00:57
Medlem
Andersdamaans avatar
Själv så brukar jag ha i litet riven ingefära, finhackad vitlök, litet hackad Thai-chili och några droppar fisksås i vattnet. Sedan förväller jag nudlarna i vattnet och har i smakpåsen på slutet samt litet strimlad salladslök/vårlök. Ibland så åker även litet tunt skivad morot, dito paprika och bok-choi i.
Citera
2010-09-19, 01:04
Avstängd
Knäck ett ägg i medan du kokar nudlarna, blir mycket gott.
Skiva lite korv och ha i funkar det med!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in