• 1
  • 2
2010-09-18, 17:31
Medlem
Kreeps avatar
Fiskgratäng är ju som vi alla vet grymt gott. Däremot så gör min ekonomiska situation att jag inte har råd med torsk. Hajmal kan ju däremot vara riktigt billigt och är ju trots allt en fullt ätbar fisk. Nån som provat att göra fiskgratäng på den?
Citera
2010-09-18, 17:33
Medlem
dronezones avatar
Tycker den smakar di men att panera den brukar fungera
Citera
2010-09-18, 17:37
Medlem
Mariesthlms avatar
Hej Ts!
Jag har gjort det massa gånger, alltid med lyckat resultat.
MVH Marie
Citera
2010-09-18, 17:37
Medlem
Andersdamaans avatar
Hajmalen tycker då jag är en ruskig fisk. Inte god alls, men den värsta dysmaken går nog att dölja om du täcker firren med citonsås infuserad med en större mängd dill. I värsta fall så får du väll nöja dig med det gratinerade moset
Citera
2010-09-18, 17:39
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Hajmalen tycker då jag är en ruskig fisk. Inte god alls, men den värsta dysmaken går nog att dölja om du täcker firren med citonsås infuserad med en större mängd dill. I värsta fall så får du väll nöja dig med det gratinerade moset

Håller helt med. Kanhända hade jag otur men en gång räcker för mig. Synnerligen obehaglig smak, och måtte jag aldrig bli så fattig att jag tvingas hålla till godo med den.
Citera
2010-09-18, 17:46
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Håller helt med. Kanhända hade jag otur men en gång räcker för mig. Synnerligen obehaglig smak, och måtte jag aldrig bli så fattig att jag tvingas hålla till godo med den.
Ja den är ingen höjdare.. Är den verkligen så mycket billigare att priset kompenserar för obehaget kan man undra? Om jag vore TS så skulle jag köpa ett paket Alaskan pollock istället. Förvisso inte en fullträff det heller, men sju resor bättre än hajmal
Citera
2010-09-18, 17:49
Medlem
dronezones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Håll mer om dy smaken jag skrev di men jag menade dy haha.
Hursomhelst lyckas man få bort den smaken så är det supergod.
Panering som sgat å en massa citroner klarar biffen!
Citera
2010-09-18, 18:03
Medlem
Kreeps avatar
Dy-smak? Aldrig hört ordet förr. Är det samma sak som råk-smaken eller?
Om det är geografiska skillnader gör att vi inte kan kommunicera så har gädda väldigt mycket råk åt sig, medans röding inte har någon.
Hur man än vrider på det så vill man ju äta fiska lite då och då.
Givetvis är det ju inte torsk direkt, men tycker fan den i regel smakar bättre än alaskan pollock.
Hoppas på att Stockholms-Marie har rätt och gör nog nåt försök nån dag framöver.
Citera
2010-09-18, 18:50
Medlem
dePauls avatar
https://www.flashback.org/t652558

~Paul~
Citera
2010-09-18, 19:11
Medlem
Hajmal är en riktig skitfisk, urdålig smak, smakar mest dybotten. En jävla sötvattensfisk är vad det är!
Jag käkar hellre braxen.

Det finns billga bra fiskar att köpa.

Strömming
sej
alaskan pollock
Bleka
hoki

Där har du några alternativ.
Citera
2010-09-18, 20:19
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalletolv
Hajmal är en riktig skitfisk, urdålig smak, smakar mest dybotten. En jävla sötvattensfisk är vad det är!
Jag käkar hellre braxen.

Strömming
sej
alaskan pollock
Bleka
hoki

Håller fullständigt med . Jag har som sagt ätit den några ggr och varje gång har den smakat uppblött tidningspapper som legat på dybotten av en övergödd sumpsjö. Samma konsistens dessutom.

~Paul~
Citera
2010-09-19, 00:35
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalletolv
Jag käkar hellre braxen.

Strömming
sej
alaskan pollock
Bleka
hoki

Strömming är dessutom en höjdare att göra "låda" på. Ett delikat och prisvärt substitut till fiskgratäng.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in