• 1
  • 2
2010-09-18, 17:20
Medlem
chajusongs avatar
Vet inte riktigt var jag skall lägga denna tråd, så mod får gärna flytta den.

Jag satt just och slog upp lite ord och blev lite fundersam. Den enda tjänst jag köpt på internet, och nu menar jag alltså en sida som jag betalar för att använda, är tyda.se. Jag har haft väldigt mycket nytta av den och det känns ganska prisvärt att betala 100:- per år för att slå upp ord, speciellt om man jämför med vad en ordbuk som inte har samma omfång kostar.

Nu undrar jag:

Vilka sidor anser ni så prisvärda att ni faktiskt betalar för att använda dem?
Citera
2010-09-18, 17:24
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Hu, insåg just att tanken att jag borde betala för att använda en sida aldrig har slagit mig...
Citera
2010-09-18, 17:33
Medlem
Om det räknas som en internet tjänst: Spotify. För att jag använder det väldigt ofta på mobilen.
Citera
2010-09-18, 17:35
Medlem
xurras avatar
Spotify
ESPN 360, NCAAF
Hockeystreams, NHL-matcher.
Csports, Elitseriematcher

Nu betalar jag ju inte för att använda sidorna, utan för innehållet på sidorna
Citera
2010-09-18, 17:37
Medlem
ReidarDahlens avatar
De flesta betalar för att kunna sköta sina bankärenden + andra transaktioner.
Det enda jag betalar förutom det är ipredator, men det gör jag inte för fildelningens skull.

Som bekant (får jag hoppas) är det bara directconnect användare som plockas, inte bittorrent användare, det lär dröja innan det blir något av att jaga bittorrent användare då det vägledande målet gick till eu nivå nyligen.
Citera
2010-09-18, 17:38
Medlem
Jag köpte ett konto hos tyda för ett bra tag sedan, dock blev det en massa strul och jag fick aldrig mitt konto. Tillslut beklagade de problemen och gav mig pengarna tillbaka och kontouppgifter. Ett tag sedan tog de bort begränsningen, så nu måste man göra typ 1000 sökningar per dag för att behöva betala.

För i övrigt har jag ett köpekonto på digitalblasphemy.com. Lite onödigt kanske, men det gjordes på impuls.
Citera
2010-09-18, 17:43
Medlem
qrizzes avatar
Just för att hitta information så betalar jag inget för ex. NE eller tyda m.m.

Men när det gäller musik så betalar jag månadsvis till Grooveshark. Sedan kanske det är nån mer grej som jag inte minns. VPN då och då ibland.
Citera
2010-09-18, 18:03
Medlem
chajusongs avatar
Spotify känns ju lite onödigt när det finns torrents Bra att tyda tagit bort begränsningarna, då behöver jag inte skaffa ett nytt kont när det tar slut.

Hade f.ö. inte tänkt på att det kostar att ha internetbank, jag betalar iof inte för det men det är säkert den vanligaste internet-betaltjänsten.
Citera
2010-09-18, 19:20
Medlem
8FJN349Ds avatar
Mina servers som jag hyr. Det är det enda. Jag skulle aldrig betala för Spotify till exempel.
Citera
2010-09-19, 01:36
Medlem
chajusongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8FJN349D
Mina servers som jag hyr. Det är det enda. Jag skulle aldrig betala för Spotify till exempel.

Men internetbanken då? Betalar du för den eller hur gör du där? VPN?
Citera
2010-09-19, 02:48
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chajusong
Den enda tjänst jag köpt på internet, och nu menar jag alltså en sida som jag betalar för att använda, är tyda.se. Jag har haft väldigt mycket nytta av den och det känns ganska prisvärt att betala 100:- per år för att slå upp ord, speciellt om man jämför med vad en ordbuk som inte har samma omfång kostar.
Går bra det märker jag.

Jag betalar min internetuppkoppling, det får räcka så.
Citera
2010-09-19, 02:51
Medlem
Vattenspanns avatar
Tyda är väl gratis upp till 1000 ord/dag. Och fler än så slår man väl inte gärna upp? Eller..?

Själv betalar jag då och då för Spotify och Internetbank. Flera uppslagsverk och sånt har jag gratis genom skolan men dessa skulle jag inte betalat för om så inte varit fallet.

Edit: Kom på att banken är gratis då jag är student!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in