2010-09-18, 16:48
Medlem
ap1337s avatar
Hej, jag har en lng lista med procent och lnder, fr att jag snabbt skulle kunna summera alla s la jag in dom p Numbers. Men procenten str med punkter t.ex. 91.3, 72.4, 20,6. S numbers ser de inte som procent eller nummer s det gr inte att summera dom. Vet ngon hur man kan omvandla dom till , istllet fr .

Hr r listan http://www.globalis.se/Statistik/Bef...-staeder#table

Tacksam fr svar.
Citera
2011-07-04, 10:29
Medlem
Jag lnar trden fr jag hittade ingen som har samma problem som jag.

Nr jag ppnar en numbersfil och stnger varfr vill den alltid jag ska spara den nr jag inte har gjort ngot? Och om jag gr ngot s vill den alltid spara och ha det jag gr i en annan fil. Hur fr jag bort det?
Citera
2011-07-04, 11:20
Medlem
systems avatar
Kan det vara s att du ppnar en fil som r i gjort i en ndre version av Numbers, eller kanse t.o.m. Excel?
Citera
2011-07-05, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Kan det vara s att du ppnar en fil som r i gjort i en ndre version av Numbers, eller kanse t.o.m. Excel?

Jag vet att filerna som jag hade problem med senast var gjorda i Excel. Vet dock inte vilken version av Excel, tror inte det r den senaste iaf.
Citera
2011-07-05, 12:31
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inaktiveratkonto
Jag vet att filerna som jag hade problem med senast var gjorda i Excel. Vet dock inte vilken version av Excel, tror inte det r den senaste iaf.
Om det r en Excel-fil s spelar det ingen roll vilken version det handlar om, eftersom en konvertering till Numbers sker. Excel-filen r ofrndrad om du inte skriver ver den, medan ditt nya till Numbers konverterade dokument ej nnu r sparat. Drav frgan om det ska sparas d du bara frsker stnga.
Citera
2011-07-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Om det r en Excel-fil s spelar det ingen roll vilken version det handlar om, eftersom en konvertering till Numbers sker. Excel-filen r ofrndrad om du inte skriver ver den, medan ditt nya till Numbers konverterade dokument ej nnu r sparat. Drav frgan om det ska sparas d du bara frsker stnga.

Jaha dr lrde man sig nt nytt Tack fr infon
Citera
2012-03-01, 18:24
Medlem
Slashcares avatar
ven jag lnar trden.

Jag har en utrkning i numbers som rknar ut snittet p en kolumn-rad och som nu visar 39,3333333333333. Kan jag f den till att avrunda? Grna till antingen heltal eller en decimal. Alla tal som matas in i utrkningen r utan decimaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in