• 1
  • 2
2010-09-18, 15:34
Medlem
osiriz88s avatar
Jag märkte just att när man söker efter Sverigedemokraterna på världens största sökmotor Google.com så blir det första sökresultaret Sverigedemokraterna.de. En sida som ägnar sig åt att smutskasta partiet och sprida felaktiga påståenden om deras politik.

Hur kan det komma sig att första sökresultatet inte är SDs EGEN hemsida? När man söker på de andra partierna så är det första sökresultaten till deras egna hemsidor.

Det luktar jävulskap...
Citera
2010-09-18, 15:35
Medlem
ChristianXs avatar
PI -> Övrig IT

/Mod
Citera
2010-09-18, 15:37
Moderator
Chantres avatar
Fejksidan har betalat pengar till Google för att hamna överst.

Google idag är skit och ger bara en massa skräplänkar bland de 10 översta resultaten.

Bing är bättre och ger riktiga SD sidor överst.
Citera
2010-09-18, 15:38
Bannlyst
Staten så klart. Eller så har sverigedemokraterna.de mer träffar/besökare.
Citera
2010-09-18, 15:38
Medlem
Eftersom det handlar om SD så finns det redan tusen och en trådar om detta. Vad som hänt (som jag uppfattat det) är att SD blev hackade för ett bra tag sedan och i ren panik bytte de webbhotell, vilket är det dummaste man kan göra eftersom man då helt förlorar sin position i googles sökresultat.

Senare tog det SD ett riktigt långt tag att få upp hemsidan igen. Medan detta skedde så utnyttjade några det genom att optimera en SD-kritisk hemsida till att hamna i toppen av sökresultaten.

Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Fejksidan har betalat pengar till Google för att hamna överst.
[...]
Jag trodde att sponsrade länkar var märkta med gul bakgrund och texten... "Sponsrade länkar", men Google kanske helt plötsligt slutat med det?
Såhär brukar google hantera sponsrade länkar, en ruta till höger och i ett gult fält högst upp, med texten "Sponsrade länkar": http://www.google.com/grants/tour/image2.gif
Men du menar att google nu har gått ifrån det. När skedde detta, jag finner ingen information om detta någonstans.

Att folk konspirerar om att google eller "någon på högre ort" ligger bakom är lika pinsamt som detta: http://www.youtube.com/watch?v=vwgR792Jkx4
Senast redigerad av Netlimiter.v1.30 2010-09-18 kl. 16:05.
Citera
2010-09-18, 16:03
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netlimiter.v1.30
Eftersom det handlar om SD så finns det redan tusen och en trådar om detta. Vad som hänt (som jag uppfattat det) är att SD blev hackade för ett bra tag sedan och i ren panik bytte de webbhotell, vilket är det dummaste man kan göra eftersom man då helt förlorar sin position i googles sökresultat.

Senare tog det SD ett riktigt långt tag att få upp hemsidan igen. Medan detta skedde så utnyttjade några det genom att optimera en SD-kritisk hemsida till att hamna i toppen av sökresultaten.

Jag trodde att sponsrade länkar var märkta med gul bakgrund och texten... "Sponsrade länkar", men Google kanske helt plötsligt slutat med det?

Att folk konspirerar om att google eller "någon på högre ort" ligger bakom är lika pinsamt som detta: http://www.youtube.com/watch?v=vwgR792Jkx4

Ja det var länge sedan detta hände. Det handlar om eget oförstånd och okunskap om sökmotoroptimering. Eller är det ytterligare saker som spelar in? (bra att detta ligger i denna forumdel nu tror jag, hoppas på svar)

Man kan väl tillägga att folk uppmanades länka till .de för att höja sajten i sökmotorerna.

För inte så länge sedan sades det dock att sverigedemokraterna.se hade återfått sin första position men jag ser nu att även google.se har .se först som 2:a
Citera
2010-09-18, 16:11
Bannlyst
Det är givetvis en gigantisk konspiration mot Sd, iscensatt av etablissemanget, vänsterpack och MENA-slödder (har jag missat något ur Sd-vokabulären?).
Citera
2010-09-18, 16:12
Medlem
avgns avatar
Kul att dom stulit designen från flashback
Citera
2010-09-18, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipresse
Det är givetvis en gigantisk konspiration mot Sd, iscensatt av etablissemanget, vänsterpack och MENA-slödder (har jag missat något ur Sd-vokabulären?).

Du glömde dessa ord: feminism, PK, Sahlin, tvåan, vurma, floskler, censur, muhammed, invandrare, islam, feminister, politiskt korrekthet, batikhäxor, mångkultur, blattar, kvinnor, araber, negrer, pedofili, svenskfientlighet, SD, rasism, islamister, miljömuppar, vänstervridna, somalier, främmande och AFA.

I övrigt hade du helt rätt.
Citera
2010-09-18, 16:54
Medlem
Germanias avatar
nu kommmer jag inte ihåg exakt hur det var, men om jag minns rätt var det sd som klantade till det vid ompekning av domän eller liknande som gjorde att de förloraade sin rank.

edit: ah, det har redan påpekats, sorry.
Citera
2010-09-18, 17:45
Medlem
qrizzes avatar
Handlar väl om att de kanske har bättre SEO än Sverigedemokraterna. Alt. att de betalar en slant för att åka upp några resultat.
Citera
2010-09-19, 00:22
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Ja det var länge sedan detta hände. Det handlar om eget oförstånd och okunskap om sökmotoroptimering. Eller är det ytterligare saker som spelar in? (bra att detta ligger i denna forumdel nu tror jag, hoppas på svar)

Man kan väl tillägga att folk uppmanades länka till .de för att höja sajten i sökmotorerna.

För inte så länge sedan sades det dock att sverigedemokraterna.se hade återfått sin första position men jag ser nu att även google.se har .se först som 2:a

Är det inte rätt löjligt om SD skulle sitta och försöka öka sin sökmotoroptimering?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in